Urmaker Larsen i Sandvika

Medlem
14. sep. 2009
Innlegg
152
Var en tur hos Protid i Sandvika som også er Breitling maintenance center i dag. Leverte inn min Seawolf for rep av trekkemekanisme.Jeg tenkte at siden den først måtte inn for rep, så var det like bra å ta en full overhaling samtidig. De åpnet den, så på oljen, samt målte amplituden. Konklusjonen var at de anbefalte å ikke ta en full overhaling. Dette var en positiv overaskelse, siden jeg har lest på utenlandske fora at man stort sett må ta en overhaling om de skal skru på en 5 år gammel klokke.

Samtidig som jeg var der tenkte jeg at jeg skulle skaffe COSC serifikat samt takstbrev til min Breitling Montbrillant Datora, som jeg kjøpte uten papirer.
Dette var ingen problemer. De bare åpnet klokken og sjekket om det innvendige serienumeret matchet serienummeret bakpå klokken, så da kommer det nytt Cosc sert i fra Sveits
Priseen var kanskje noe i overkant, 1350 kroner kan kanskje virke noe høyt for noe som koster 50$ og 30£ i henholdvis USA og GB.

Hovedkonklusjon er vel at jeg vil ha en CHRONOMAT B01 :) :) :)
 
OI ! Det var stivt for litt papir sendt ifra Sveits.. :roll:
De har noen virkelig fine B01 i Sandvika ja.. :p
 
+1 for B01.:D
Hvorfor kan de ikke snart sette dette verket i en av Navitimer modellene?:confused: