Urmaker Jørgensen har hatt sjokkbrekk

Tjuvpakk, ja. Men denne gangen gikk det ikke utover ansatte eller kunder slik som man ofte har hørt om før. Hodebry og lengre ventelister er ikke det verste resultatet når pakket beriker seg.
 
Er nå litt merkelig å ha masse dyre klokker utstilt bak tynne glassruter.. Jeg har bodd i Tromsø i flere år, og hver gang jeg gikk forbi Jørgensen på ettermiddagstid var butikken kjemisk renset for klokker. Tenkte mange ganger på hvor lei han måtte være av å flytte klokkene mellom utstilling og safe på bakrommet.
 
klokkebutikker er nødt for å pansre seg - ingen veg utenom - men det må gjøres taktfullt slik at ikke potensielle kunder og omverdenen forøvrig blir støtt.

jeg var nylig i nord-italia, og diskuterte nettopp denne problematikken med en venn og innehaver av en klokkeforretning som er lagt opp mer eller mindre som et (usynlig) fort, men hovedsaken er: besøk kun etter avtale.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Hvor blir disse klokkene av? Går de til utlandet eller sirkulerer de i kriminelle miljøer? Her på berget er vi jo såpass opptatt av komplette klokker at det må jo være totalt umulig å omsette disse stjålne klokkene innenlands.
 
Hvor blir disse klokkene av? Går de til utlandet eller sirkulerer de i kriminelle miljøer? Her på berget er vi jo såpass opptatt av komplette klokker at det må jo være totalt umulig å omsette disse stjålne klokkene innenlands.
Tror nok det er kunnet snevert miljø som krever fullt sett. Menigmann som vil ha en Rolex, men kanskje ikke har råd til en til full pris, tenker kanskje ikke så mye over det om han får tilbud om en 'som ny' Rolex, hvor boksen 'ble borte i flytting', til en pris 30-40% under nypris.
 
Tror nok det er kunnet snevert miljø som krever fullt sett. Menigmann som vil ha en Rolex, men kanskje ikke har råd til en til full pris, tenker kanskje ikke så mye over det om han får tilbud om en 'som ny' Rolex, hvor boksen 'ble borte i flytting', til en pris 30-40% under nypris.
Hadde jeg fått tilbud på en Rolex til nesten halv pris uten boks og papirer så hadde ihvertfall alarmklokkene mine ringt. Og jeg hadde i det minste bedt om å fått et papir fra urmaker som bekreftet at den var ekte. Og i så tilfelle hadde jo bløffen blitt avslørt da jeg regner med at det føres et register over stjålne ur. Men nå snakker jeg bare for meg selv, sikkert mange som gir blaffen i om de går rundt med tyvegods på armen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Waters2k
Hadde jeg fått tilbud på en Rolex til nesten halv pris uten boks og papirer så hadde ihvertfall alarmklokkene mine ringt. Og jeg hadde i det minste bedt om å fått et papir fra urmaker som bekreftet at den var ekte. Og i så tilfelle hadde jo bløffen blitt avslørt da jeg regner med at det føres et register over stjålne ur. Men nå snakker jeg bare for meg selv, sikkert mange som gir blaffen i om de går rundt med tyvegods på armen.
Det er nok mange, uten å forsøke å rakke ned på noen, som lever etter 'don't ask, don't tell'. Andre igjen vet kanskje ikke bedre, da det kan være en kjenning som formidler(og således blindes av at det er kjenningen som går god for handelen..og da er det jo greit..).
 
Er nå litt merkelig å ha masse dyre klokker utstilt bak tynne glassruter.. Jeg har bodd i Tromsø i flere år, og hver gang jeg gikk forbi Jørgensen på ettermiddagstid var butikken kjemisk renset for klokker. Tenkte mange ganger på hvor lei han måtte være av å flytte klokkene mellom utstilling og safe på bakrommet.
Er det ikke bedre stelt enn noen kjipe glassvinduer på dette stedet? Slike plasser burde vært som bjerke med slagsikre løsninger. Dør med portåpner og det hele, håper forsikringen hans dekker noen sikre glassruter fremover. Sikre utstyr i disse dager er et must med frekke folk overalt.
 
Hvor blir disse klokkene av? Går de til utlandet eller sirkulerer de i kriminelle miljøer? Her på berget er vi jo såpass opptatt av komplette klokker at det må jo være totalt umulig å omsette disse stjålne klokkene innenlands.
Disse klokkene går nok til østblokken der alle sykler og biler havner, der vil ingen spore varene og jeg hadde bedt pent om kvittering og evt papir fra butikk på at varen er autentisk. Ingen av disse klokkene vil havne på norske markeder, folk er litt mer krevende med tanke på kjøpsbevis. Dette er nok et bestillingstyveri uten tvil, skal ikke si for sikkert men det er fader i meg haier overallt. Desverre! Jeg synes det er trist for denne Jørgensen og våkne opp til denne elendigheten!