Urmaker Christensen, Storo (Oslo)

Føyer meg inn i rekken av alle positive omtaler her. Det hele begynte for meg for noen måneder siden da jeg skulle flippe en Visodate. Den gikk på rundt +30 sek på en dag, så trengte å reguleres før salg. Var først innom Thune, hvor klokken var kjøpt. Reguleringen gikk på garanti, men måtte sendes til Swatch Group i Sveits da de ikke har urmakere selv. Helt greit og forståelig, men jeg hadde ikke mulighet til å vente i 3 uker. Hun på Thune anbefalte meg å høre med de på Urmaker Christensen om de kunne ta jobben. Jeg stakk innom og kom i snakk med Gulbrandsen. Besøket endte med en lang klokkeprat, og en fin pris på regulering av Visodaten. Klokken ble levert inn, og var klar allerede neste dag. Nå gikk den nøyaktig på sekundet.

Da mitt neste kjøpe var klart, var det ikke tvil om hvilken forhandler jeg skulle velge. Jeg dro innom Christensen men de hadde ikke LLD inne, men den var i bestilling. Igjen ett hyggelig besøk. De noterte navn og nummer, og da LLD-en kom inn ble jeg oppringt. Igjen ble besøket lengere enn planlagt, men med så hyggelige folk går tiden fort. Fikk en fin pris på LLD-en, og dro hjem veldig fornøyd.

Var innom i dag også for å se på en speedy. Fikk sett på litt forskjellig, og prøvd DSOTM på armen. For en klokke! De hadde ikke speedyen jeg vil ha inne, men den er i bestilling. Historien gjentar seg, besøket ble lengere enn planlagt og igjen venter jeg spent på en telefon fra Christensen.

Har bare positivt å si om de som jobber her. Alle er veldig hyggelige, kunnskapsrike og ikke minst serviceinnstilt. Terningkast 6!
 
Jeg valgte etter lang tid med lesing på jakt etter en klokke som jeg kan la gå videre i arv, å dra til Urmaker Christensen Storo.
Etter alt det positive jeg har lest her, var jeg veldig spent på hva jeg kom til å møte når jeg kom fram.

Jeg møtte først en hyggelig dame som raskt spurte om hun kunne hjelpe meg. Når jeg spurte litt om urverk, ropte hun på, Gulbrandsen. Han dro meg inn i klokke universet raskere enn jeg kunne blunke. Måten å få noen til å føle seg hjemme i en klokkebutikk har jeg aldri opplevd. Etter en lang og veldig konstruktiv prat med litt prøving og introdusering, bestemte jeg meg for å komme tilbake da jeg skulle videre på jobb.

Neste gang jeg kom, ble jeg tilbudt en kopp kaffe i mens jeg ventet på tur. Kjøpet ble fullbyrdet med ny prøving, tilpassing og nok en fin prat med alle i butikken til Urmaker Christensen.

Jeg anbefaler alle å ta turen innom. Aldri noe kjøpepress og det er de flinke til å vise. Her får du kunnskapen du trenger, service og en god følelse av at du, er i sentrum.
 
Redigert:
I likhet med alle andre her på TS vil jeg dele flere av mine flotte erfaringer om Urmaker Christensen på Storo sentret.
Jeg var innom for å se på forskjellige varianter av Seamaster 300 master co-axial i starten av dette året, det ble også en handel av Thomas etter min første besøk.
Det tok ikke lang tid før jeg opplevde en god følelse både av imøtekommende personell, flott service og kunnskapsrike urmakere. Nøyaktig en uke senere etter besøket leser jeg på mobilen at uret hadde kommet inn og var klar for henting.
Igjen ble jeg møtt av samme urmaker som forklarte om Omegas historie mens han pakker opp uret av plastikken med utsagn "uret er så fersk at den aldri nådde utstillingsvinduet." Ingen handel nytes bedre når jeg vet at ingen før meg fikk tafset på uret, mens vi prater blir lenken riktig tilpasset.

Av og til besøker jeg butikken og nylig leverte jeg min 15 år gamle Omega SM GMT 300m for trykktest, justering og sjekk.For meg er det viktig at uret alltid er dykkerklar og holder tiden så presist som mulig.
Samme dag på kvelden gikk jeg hjem med ett stykk ferdig smurt Omega, justert og klar for nye dykker eventyr.
I dag polerte jeg samme klokka og resultatet var over forventingene, stor takk til @Thomas Gulbrandsen
Følg han opp på instagram- "urmakergulbrandsen" for lekre bilder og video!

Jeg råder alle ta turen innom butikken for en hyggelig prat. Jeg kan ikke presisere og punktumere nok hvor du burde gå for innkjøp av ditt første eller andre, tredje and so holy grail.. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: px200
Leverte inn en Tissot Couturier Automatic til Urmaker Christensen på Storo Storsenter idag. Den går altfor fort (+35-45 spd) og trengte sårt en justering.

Kontaktet dem først via Facebook Messenger igår kveld (i 22-tiden) og fikk svar nesten med en gang. Var innom i ettermiddag og leverte den inn. Og jammen fikk jeg ikke bilder fra bakrommet på Messenger litt senere hvor de hadde tatt litt bilder og fortalt litt om hva de skulle gjøre og hva status var før/etter justering. Nå skal den stå på winder til imorgen før de gjør en ny sjekk :) Super service og oppfølging!
 
  • Liker
Reaksjoner: px200 og Gin
Kom nettopp fra Protid Urmaker Christensen og er ikke like fornøyd som resten av denne (gamle) tråden. Dette er riktignok en bagatell, men her er uansett historien:

Stoppet innom for å spørre om de hadde spring bars/barrett til min gamle Datejust, ekspeditør forsvant på bakrommet med klokken og kom tilbake etter noen minutter og sa at han hadde satt på nye. Han ville ha 300 kroner for dette (han opplyste også at han hadde strammet festene på lenka litt - noe som ikke betyr stort for meg da det er en dårlig uorginal lenke som vanligvis ikke brukes ).

Jeg prøvde å forklare at jeg bare ønsket å kjøpe barrett (har utstyr for skifte hjemme) da jeg skulle sette på en annen lenke. Som den konfliktsky personen jeg er, valgte jeg uansett å betale pengene, tenkte vel at det ikke var så mye penger. Etter å ha gått ut av butikken kjente jeg irritasjonen stige over hva jeg opplevde som å bli lurt, så gikk tilbake til butikken. Forklarte på nytt hva jeg hadde bedt om (kun barrett), men ekspeditøren sa at han hadde oppfattet noe annet. Ingen beklagelse eller tilbud om heving av kjøp. Jeg orket ikke krangle for 300 kroner så jeg gikk.

I mitt tidligere yrke som selger var det stort fokus på at kunden skulle bli fornøyd. Hadde jeg stått bak disken, ville jeg beklaget at vi hadde misforstått hverandre og tilbudt kunden pengene tilbake (minus kostnaden for barretten). Eventuelt også satt klokken tilbake i samme stand som da jeg kom inn i butikken (dvs. med barrettene som da satt på klokken). Jeg fikk ikke tilbud om noe.