Urmaker Christensen, Storo (Oslo)

Medlem
10. juli 2012
Innlegg
299
Sted
Oslo
Jeg vil bare trekke frem min positive opplevelse med Urmaker Christensen som akkurat har flyttet fra Paleet til Storo. Opplevde service langt utover det noen kan forvente da jeg var i kontakt med dem.

Historien er; Jeg skulle kjøpe en brukt klokke som var kjøpt ny hos Christensen, så jeg ringte de for å spørre om de kunne si noe om den. Snakket først med en veldig hyggelig dame som sa at hun hadde jobbet der kun én uke og ikke kunne svare på spørsmålet mitt. Men en som kunne svare på det skulle komme tilbake innen en time, så hun ville notere nummeret mitt så han kunne ringe meg når han kom. Jeg må innrømme at jeg først tenkte at det var en høflig måte å avvise meg på.

Så, nøyaktig en time senere ringte telefonen og en ekstremt hyggelig bergenser (!) spurte hva han kunne hjelpe meg med. Jeg forklarte han at jeg skulle kjøpe en brukt klokke som var kjøpt ny hos dem. Uten å krenke noen av personopplysningene til kjøperen bekreftet han at de hadde solgt en tilsvarende klokke den aktuelle dagen. I tillegg gikk han inn på FINN-annonsen mens vi fortsatt var på telefon og sa at, etter det han kunne se, så alt helt ok ut. Han kunne også bekrefte at klokken ikke var meldt stjålet.

Han kom med tips om hva jeg skulle se etter og hvor jeg kunne finne serienummeret. Han sa også at jeg bare måtte ringe han når jeg stod med klokken i hånda, så skulle han hjelpe meg med hva jeg skulle se etter. Og dersom det passet, kunne vi bare komme innom butikken på Storo og han skulle se på klokken for meg før jeg kjøpte den.

Etter å ha vært i kontakt med selger tok jeg med klokken opp til butikken deres på Storo. Bergenseren var der og fortalte meg at han hadde sjekket opp klokken nærmere etter at vi hadde snakket på telefon og alt virket helt legitimt. Han så også på klokken og papirene og bekreftet at den var kjøpt der, og at den så ok ut. Så pusset han klokken og la den i esken sin og sa at jeg gjorde et godt kjøp :) Og alt dette skulle de ikke ha en krone for.

Det var med en god følelse jeg dro derfra, og viten om at Urmaker Christensen ville bli en fryd å forholde seg til fremover med klokken.

Jeg må si de overrasket meg stort med serviceinnstillingen. Mine klokkejakt i fremtiden vil nok starte hos dem. Jeg får holde meg til de merkene de fører ;)

Beklager lang tekst. Jeg føler nesten jeg måtte skrive dette da jeg opplevde dette veldig positivt, og det var denne måten jeg kunne gjøre noe tilbake på.
 
Det er bra service! Det er bra ta noen gjør slik, det kan være god reklame. Spesielt når det blir nevnt i en tråd som dette, men det funket nok bra på deg også. Du vet vel hvor du leverer klokken på service i neste omgang. :)
 
Jeg kan skrive under på Willy Wonkas gode inntrykk av urmaker Christensen på Storosenteret.

I forbindelse med et kjøp av en Omega nylig var jeg i kontakt med flere av byens forhandlere av Omegaur, og der de andre i grunnen skuffet bl.a. når det gjalt service og fagkunnskap, leverte Christensen, også i dette tilfelle representert ved en svært trivelig og serviceinnstilt bergenser, på høyt nivå.

For fremtiden er jeg i liten tvil om hvor jeg vil henvende meg først, både når det gjelder klokkekjøp og urmakertjenester. :D
 
Har ikke fått helt det store inntrykket av denne ADen. Har vært innom og spurt på pris på gummirem til min Tissot SeaTouch, og han som jobbet i butikken tok frem boken for å se etter. Etter å ha bladd i 30 sekunder (i en 2-3cm tjukk blokk), konkluderte han med at den ikke var der og at han regnet med at den ikke ville koste mer enn så så mye. Viste seg at den kostet det dobbelte, noe jeg fant ut ved å spørre på Thune i etasjen under. De brukte forøvrig samme prisbok, og fant remmen.

Dette er jo ikke krise, men første regel når du jobber i butikk er: Er du usikker på noe, da spør du kolleger om hjelp.
Vedkommende jeg snakket med virket forøvrig ganske sur og lite villig til å hjelpe meg i det hele tatt
 
Kan melde om meget god og hyggelig service hos Protid urmaker Christensen!
Jeg har en LLD som ikke fungerte som den skal. Den fungerte så lenge den lå stille med skiva ned, men med engang den den ble tatt i bruk stoppet den helt, eller gikk i rykk og napp.

Klokken er ikke kjøpt hos Christensen, men da de er den urmakeren jeg bor nærmest, tenkte jeg at jeg skulle ta med klokka og høre hva de sier. Ble møtt av hyggelige ansatte, og etter å ha forklart problemet, sa de at de gledelig kunne ta imot klokka for å åpne den og se etter årsak, og det uten å ta noe for det.

Senere på dagen ble jeg oppringt, og fikk da høre at oljen rundt ankeret (?) var så og si ikkeeksisterende, og at dette visstnok var ganske uvanlig på en såpass ny klokke (kjøpt ny hos AD sommer 2013). Han fortalte at han hadde gjort det som trengtes for få den i tipp topp stand, og at jeg kunne komme og hente den dagen etter, da han ville ha den liggende over natta for å se at alt virket som det skulle. Og alt dette gjorde han på "vennlighetsgaranti" :) Strålende fornøyd går jeg derfra dagen etter med nypusset, fungerende klokke, uten å ha betalt ei krone.
Et stort pluss til Urmaker Christensen i min bok :)
 
Omega Aqua Terra

Sitter igjen med en god følelse etter å ha sett på en Omega Aqua Terra hos Christensen. Selger tok seg god tid og hadde åpenbart god kunnskap (som man bør kunne forvente). Fikk også en liten titt på Omega Dark Side... For en fet klokke :) Vurderer sterkt å bestille Aqua Terra (teak-grey) med sort skinnrem :) Bilder kommer om jeg handler...
 
Var innom Christensen idag for å se på en Omega AT Gauss. Ble utrolig godt motatt og fikk utrolig bra service. Fikk et bra tilbud på klokken. Fikk også prøve den Dark side of the moon, verdt turen opp til Storo alene. Makan til episke klokke!
Blir det Omega klokke på meg så skal den handles på Storo. Anbefales!
 
Var en tur innom igjen i dag for å levere et lommeur som har en høy affeksjonsverdi for meg. Føler meg trygg på at det er i gode hender :) Lidenskapen for klokker kom tydelig frem når jeg spurte om de kunne ta en service på den. Urmakeren skulle også ta bilder underveis i servicen og forsøke å grave frem litt historie rundt urverket/klokken. Gleder meg veldig til dette og bilder kommer når arbeidet er utført :) Til tross for at butikken var stappet med kunder og at det var lille julaften, tok urmakeren seg tid til å fjerne en liten ripe jeg hadde fått på den nye Omegaen. Var sykt forbannet på meg selv over å ha klart å få en ripe etter kun noen få dager, men nå ser klokken strøken ut igjen!
 
Redigert:
Trådstarters innlegg tiltredes. Jeg var innom før jul og kikket på Omega AT. Fikk god hjelp når bergenseren kom på plass. I dag var jeg innom for å titte på en Longines Conquest 39mm (trengte en beater). Fikk vite at modellen nettopp hadde fått en facelift, noe som bl.a. innebar luminova på viserne og matte indekser (det falt i smak). 2 ledd ble demontert i en fei og bokser pent pakket i Longinespose sammen med kvittering i egen konvolutt.

Alt i alt en behagelig tur til Christensen. Disse gutta pusher ikke varer, de selger med god kunnskap og selvsikkerhet (uten å være teite eller "cocky"). Mao. no-nonsense!
 
Jeg var i Oslo i forbindelse med jobb i romjulen, og valgte derfor å ta en tur innom Christensen etter å ha lest tilbakemeldingene her på sonen. Jeg har alltid vært Rolex-fan og har svært lite kunnskap om Omega, men tenkte å gi de sjangsen til å overbevise. Må si jeg hadde høye forventninger etter så mye positive tilbakemeldinger her.
Jeg ble møtt av en høy mann i midten av 20-årene som jeg kom i veldig god prat med. Jeg fikk prøve det interessante, samt hans favoritter. Han hadde utrolig god peiling på både historie og verkene som satt i samtlige av klokkene. Han var fult klar over at jeg ikke hadde planer om å kjøpe i denne omgang, men tok seg allikevel veldig god tid og viste meg mye jeg ikke hadde greie på, kun av interesse. Mao. stikk motsatt av hva jeg har følt hos Bjerke tidligere.

Jeg fikk en utrolig god opplevelse. De to andre som jobbet i butikken var også svært blide og hilste begge to. Jeg kan dermed anbefale Urmaker Christensen på Storo. Og jeg må si at jeg falt veldig for AT med blå dial, så det er store muligheter for at jeg kjøper nettopp denne av Christensten etterhvert!
 
Urmaker Christensen (Oslo)

Var i dag innom Protid, Urmaker Christensen på Storo storsenter. Var inne for å se på noen modeller fra Omega som frister.
Etter å ha tittet, prøvd, spurt og gravd i sikkert en time, dukket urmaker Gulbrandsen opp. Vi hadde en lang samtale om forskjellige verk, modeller, andre klokker, små og store. Han er genuint interessert, og har virkelig peiling på hva han driver med. Jeg har fulgt han på facebook en stund, og det var nok også grunnen til at jeg tok turen.
Etter denne praten, ble jeg invitert inn på verkstedet, der jeg fikk en liten innføring i hva de gjorde "på bakrommet".
Jeg spurte om hvordan er trykktest fungerte, siden dette er noe har har lurt på en stund, og da ble Paneraien brukt som forsøkskanin, og trykktest ble utført med en faglig forklaring på hva som foregikk. Etter dette ble det også en runde i timegrapheren med påfølgende forklaring. Morsomt og lærerikt!

Hele formiddagen gikk med, smilet satt som klistret fra første stund - makan til service!!

Stor tommel opp! Da jeg skal ha Omega, er det liten tvil om hvor jeg dukker opp!
 
Redigert:
Veldig god service

Jeg vil på samme måte som andre her på TS dele mine gode erfaringer med Christensen. Jeg har ved flere anledninger vært innom dem, og har alltids følelsen av at jeg egentlig ikke ønsker å forlate butikken.

Spesielt vil jeg trekke frem Rio som er den unge bergenseren som jobber der, han har ene alene fått frem min fascinasjon av Bucherer.

Siste gang kjøpte jeg et ur til min kone, det er jo viktig å kjøpe seg litt goodwill til egne innkjøp hjemme, ikke sant? I den forbindelse tror jeg den kvinnelige ansatte der inne prøvde minst 10 ulike klokker på for mitt syn før jeg endelig falt ned på den perfekte Valentinsgaven til min kone.

Ta en tur til Storo og kos dere med besøket.
 
Som dere øvrige har nevnt:
Meget hyggelige og serviceinnstilte ansatte. De tar seg virkelig tid til kundene og man føler seg velkommen, selv når man bare er innom for å titte.

Egentlig ikke bra for lommeboka at de er så lett tilgjengelige (nær bopel og storsenter åpningstider);)
 
Fantastisk service! Ingenting å utsette på denne gjengen, på de gangene jeg har vært der.
 
Urmaker Christensen på Storo storsenter, best i by`n!

Var innom Urmaker Christensen på Storo storsenter tidligere i dag og tafset litt på nykommeren "Dark Side of the Moon".
En utrolig tøffing fra Omega dette. Rett og slett GRISELEKKER!

2014-02-28101304_zps6f031f0a.jpg
[/IMG]

Christensen har forøvrig et godt utvalg av Omega, så jeg anbefaler dere å ta en tur dit. (De er en av forhandlerne som fremdeles skal føre Omega etter at Omega snart begynner å slanke inn antall forhandlere).

Mitt første besøk hos denne AD`n var en meget positiv overraskelse. Veldig hyggelige ansatte!
Jeg hadde med min nye Daytona og trengte noe justering av lenken. Dette utførte urmaker Thomas raskt og effektivt uten å ta seg betalt. Vi hadde så en lang og hyggelig klokkeprat. Mannen var faktisk svært kunnskapsrik på merker og modeller i prissjiktet langt over de merker de selv fører. Meget bra!! :)

Jeg takket for god service og tuslet glad og fornøyd ut av butikken!
Tommelen opp for Urmaker Christensen på Storo storsenter :cool:
 
Var innom her om dagen for å kjike og småprate litt, kom i snakk med den svenske urmakeren der og det endte opp med at jeg fikk en innføring og prøvd flere forskjellige Meistersinger´s. Må si at disse urene med én viser virkelig fascinerer meg, så skal ikke se bort ifra at en av utgavene ender opp i klokkeboksen min.

Var et meget hyggelig besøk, som skal gjentas.
 
Jeg har vært innom dem ved minst 2 anledninger, og mistenker det er en tredje men overtid har ødelagt hukommelsen. Hver gang har jeg snakket med samme person, og mest fascinerende er servicen, imøtekommenheten, osv osv....det er så bra service så konsistent levert i den butikken at det er og var over min fatteevne. Via jobben besøker jeg en del butikker i året og denne ligger i toppsjikte i forhold til service, vilje å løse, følge opp, ekstra service (jeg fikk svar på epost kl 10 på kvelden av dem!)...

Jeg endte med klokke i går og er strålende fornøyd, jeg kunne spart ca 10 000 på å kjøpe fra USA etter moms, men med den service, hyggelige atmosfæren osv...fy fader det var verdt det uten å vike. Synd de ikke selger brukt rolex hehe, da hadde de fått neste kjøp av meg når jeg har lyst på submariner :p
 
Utmerket kundebehandling

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne...


Jeg har vært innom Urmaker Christensen utallige ganger, og de slutter ikke å imponere! Ved å ha et ungt utseende sliter jeg litt med å bli tatt for en seriøs kunde hos flere urmakere, men dette har aldri vært tilfellet her, jeg blir alltid møtt med den samme blide servicen, og de drar mer enn gjerne frem alle godsakene - selv om man har presisert at man kun rekognoserer markedet!

Flere trekker frem urmaker Gulbrandsen som utrolig kunnskapsfull, og jeg sier meg så absolutt enig! Man må dog ikke undervurdere de andre som jobber der, tenker spesielt på Johan (svensken), som bisto meg i mitt nylige kjøp av Omega Speedmaster Pro!

Min prute-og-kjøp-taktikk ble sabotert av min egen iver; jeg ba de om å holde av klokken før jeg i det hele tatt hadde forhandlet på pris, men tross dette gikk vi alle fornøyde hjem etter handelen! Vil også legge til at jeg fikk melding dagen før jeg skulle kjøpe klokken om at det kom en oppgradering av Speedy'en, med spørsmål om jeg var interessert i å vente. Synes dette bygger opp under inntrykket av en urmaker som kan sine saker, men som ikke presser på for et raskt salg. Dette innbyr til tillit!

Gjennom hele prosessen har jeg mottat utmerket kundeservice, og kan varmt anbefale Christensen dersom noen skulle finne på å kjøpe en klokke i Oslo-regionen! Er også verdt å ta turen innom for å snylte litt på urmakerenes kunnskaper som blir nevnt i denne tråden, men vær advardt; de er overbevisende med gode produkter med samsvarende priser! :D
 
Får alltid førsteklasses service hos UC og det er alltid like hyggelig å stikke innom. Dessverre fører de ikke mine absolutte favoritt-merker (Rolex og Panerai), men det er spennende å få tafse på det de har inne likevel. Longines, f.eks, har virkelig mye pent. Sist fikk jeg forøvrig en god titt på- og innføring i Meistersinger-modellene de har inne. Denne f.eks:
563B4A70-1444-47DB-BE12-34389ACDA4AC_zpsgkc0plps.jpg
2F14EE1F-229A-443C-AF84-30543935871D_zpshinvve3x.jpg