Urmaker Bjerke

Slike historier lever jeg for.
Nå vil også jeg ha en Reverso ❤️

Denne hadde kledd deg godt

IMG_2825.jpeg
 
  • Elsker
Reaksjoner: Edzilla
Jeg ble mindre keen etter JLC økte prisene med 44% over natten tilbake i februar.
Men det er unektelig en kul modellserie!
At man nå kan få en neo-vintage i helgull til samme pris som en ny i stål gjør at brukt nok vil bli prioritert dersom jeg går inn for å skaffe en.
 
Jeg ble mindre keen etter JLC økte prisene med 44% over natten tilbake i februar.
Men det er unektelig en kul modellserie!
At man nå kan få en neo-vintage i helgull til samme pris som en ny i stål gjør at brukt nok vil bli prioritert dersom jeg går inn for å skaffe en.
Enig, det var en brutal prisøkning de kjørte. Man kan undres hvordan de kan forsvare det uten å miste kunder. Det er en faktor for meg også som gjør at lysten faller noe. Det er nok brukt som blir mest aktuelt for min del om det skulle bli noe. Som du sier; deg er jo tull å kjøpe ny i stål når man kan få en gull til samme pris brukt.
 
Jeg ble mindre keen etter JLC økte prisene med 44% over natten tilbake i februar.
Men det er unektelig en kul modellserie!
At man nå kan få en neo-vintage i helgull til samme pris som en ny i stål gjør at brukt nok vil bli prioritert dersom jeg går inn for å skaffe en.

Hadde en JLC kjøpt på Bjerke til fornuftig pris, og vurdererte å bestille en til. Vurderte. Nå kommer det aldri til å skje.
 
Prisene økte ikke med 44 prosent over natten i februar i år, men det stemmer dersom man ser alle prisstigningene under ett fra juni 2022 og fram til i dag. Uansett, hinsides prisøkning. Men: JLC har etter min mening vært "rimelige" sett opp mot andre merker fram til nå. Nå er de akkurat like dyre som alle andre!

Når det er sagt, er det noen som vet om Bjerke er i ferd med å "miste" JLC?? Det har aldri vært dårligere utvalg i nettbutikken deres :unsure: Jeg er sykt fan av Polaris-serien, men her har de nesten ingen ting til salgs lenger...
 
Prisene økte ikke med 44 prosent over natten i februar i år, men det stemmer dersom man ser alle prisstigningene under ett fra juni 2022 og fram til i dag. Uansett, hinsides prisøkning. Men: JLC har etter min mening vært "rimelige" sett opp mot andre merker fram til nå. Nå er de akkurat like dyre som alle andre!

Når det er sagt, er det noen som vet om Bjerke er i ferd med å "miste" JLC?? Det har aldri vært dårligere utvalg i nettbutikken deres :unsure: Jeg er sykt fan av Polaris-serien, men her har de nesten ingen ting til salgs lenger...

Dette blir kun spekulasjon, men jeg fikk ingen indikasjoner på at du skulle miste JLC når jeg var der, og tror kanskje ikke JLC hadde latt de selge meg en boutique edition om de var på vei ut..? Lange derimot… :unsure:

Dessuten er ikke Bjerke så gode til å oppdatere nettsidene, ofte modeller som mangler på flere av merkene
 
  • Liker
Reaksjoner: McQ og eidehelg
Dette blir kun spekulasjon, men jeg fikk ingen indikasjoner på at du skulle miste JLC når jeg var der, og tror kanskje ikke JLC hadde latt de selge meg en boutique edition om de var på vei ut..? Lange derimot… :unsure:

Dessuten er ikke Bjerke så gode til å oppdatere nettsidene, ofte modeller som mangler på flere av merkene
Håper du har rett. Hadde vært kjipt om JLC forsvinner fra forhandler i Norge. Når det gjelder nettsidene til Bjerke, er det rart at en bedrift med såpass mye ressurser ikke har bedre oppdaterte nettsider...
 
 
Av ren nysgjerrighet: Jobber selgerne hos Bjerke på noen form for kommisjon?

Jeg aner ikke, men jeg blir vel egentlig overrasket om de ikke gjør det.
Ikke med bakgrunn i opplevelser fra Bjerke, (hvor jeg aldri har følt i nærheten kjøpepress pga. ønske om provisjon), men heller en antagelse om at de fleste selgere i de fleste bransjer har deler av sin lønn basert på provisjon. Sånn er verden...
 
Ikke vet jeg. Har heller aldri kjent på noe "kjøpepress" der heller, men var bare en tanke som datt inn i hodet mitt sånn plutselig :p