Urmaker Bjerke

AD punkt 1. Jeg forventer at depositumspengene mine står på en egen depositumskonto, og at dette ikke er likvider Bjerke står fritt til å bruke som de vil. Forutssatt dette er jeg ikke så sikker på at pengene er tapt ved konkurs, det er jo ikke boets penger, men kundenes.
Tror dessverre ikke det. Pengene forsvinner nok i det store sluket ved en eventuell konkurs. Om du vil ha beløpet i behold, skulle pengene vært på egen konto i ditt navn. Tror ikke det er tilfelle.

Eneste unntaket er dersom du har betalt med kredittkort. Da kan du kreve beløpet av kredittyteren. Man må først rette kravet mot boet og dokumentere dette. Men når du har betalt med kort for en vare du ikke har fått levert, skal kredittyter ta ansvaret, se finansavtaleloven § 2-7 og https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/kortreklamasjon/

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Slik jeg tolker det er det færre som trekker seg fra listen ved å øke depositumet. Forpliktelsen blir større ved å øke beløpet.

Det er nok også trolig en del Rolex-spekulanter som har satt av 10k i depositum som nå velger å trekke seg, da det ikke er Klondyke på alle modeller lenger.

Så kan være de løser et problem som ikke finnes.
Haha, når du sier det er jeg nok enig i at det må leses slik!

Meget hyggelig arr. hos Bjerke Bergen i går :)

Vedlegg

• IMG_6711.jpeg
    IMG_6711.jpeg
    89,4 KB · Visninger: 0
  • IMG_6715.jpeg
    IMG_6715.jpeg
    141,5 KB · Visninger: 0
  • IMG_6722.jpeg
    IMG_6722.jpeg
    175,2 KB · Visninger: 0
  • IMG_6733.jpeg
    IMG_6733.jpeg
    165,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_6727.jpeg
    IMG_6727.jpeg
    59,1 KB · Visninger: 0
  • IMG_6708.jpeg
    IMG_6708.jpeg
    189,2 KB · Visninger: 0
Har lenge hatt lyst på en JLC Reverso, men frem til i vår så har ingen av referansene (med unntak av noen drøye enamel-referanser) gitt den må-ha følelsen. Helt til Q713842J ble lansert tidligere i år. Dessverre er dette en boutique edition og en e-post til JLC bekreftet at de dessverre heller ikke sender til Norge. Ved en ren tilfeldighet så nevnte jeg dette da jeg var innom Bjerke i Nedre Slottsgate, og fikk det overraskende og positive svaret «men det kan vi kanskje hjelpe deg med». Et par måneder senere og spol frem til i dag, klokken er levert og jeg stortrives med min perfekte Reverso. Syntes det er på sin plass å takke Bjerke Nedre Slottsgate, ved Herman og Atle, for meget god service og oppfølgning fra jeg var innom butikken tidligere i høst til klokken ble levert nå tidligere denne uken (y)

Dette blir en keeper og jeg er (nesten) bestemt på hva jeg skal gravere på baksiden.

IMG_2824.jpeg

Jeg ble mindre keen etter JLC økte prisene med 44% over natten tilbake i februar.
Men det er unektelig en kul modellserie!
At man nå kan få en neo-vintage i helgull til samme pris som en ny i stål gjør at brukt nok vil bli prioritert dersom jeg går inn for å skaffe en.

Jeg ble mindre keen etter JLC økte prisene med 44% over natten tilbake i februar.
At man nå kan få en neo-vintage i helgull til samme pris som en ny i stål gjør at brukt nok vil bli prioritert dersom jeg går inn for å skaffe en.
Enig, det var en brutal prisøkning de kjørte. Man kan undres hvordan de kan forsvare det uten å miste kunder. Det er en faktor for meg også som gjør at lysten faller noe. Det er nok brukt som blir mest aktuelt for min del om det skulle bli noe. Som du sier; deg er jo tull å kjøpe ny i stål når man kan få en gull til samme pris brukt.

Hadde en JLC kjøpt på Bjerke til fornuftig pris, og vurdererte å bestille en til. Vurderte. Nå kommer det aldri til å skje.

Prisene økte ikke med 44 prosent over natten i februar i år, men det stemmer dersom man ser alle prisstigningene under ett fra juni 2022 og fram til i dag. Uansett, hinsides prisøkning. Men: JLC har etter min mening vært "rimelige" sett opp mot andre merker fram til nå. Nå er de akkurat like dyre som alle andre!

Når det er sagt, er det noen som vet om Bjerke er i ferd med å "miste" JLC?? Det har aldri vært dårligere utvalg i nettbutikken deres :unsure: Jeg er sykt fan av Polaris-serien, men her har de nesten ingen ting til salgs lenger...