Og lær deg for all del å knytte sløyfe - ferdigknyttede sløyfer er for menn som bruker sko med borrelås.![]()
Hehe, fin den
Og lær deg for all del å knytte sløyfe - ferdigknyttede sløyfer er for menn som bruker sko med borrelås.![]()
Det er vel omvendt? En smoking har alltid hatt en knapp. Varianter med to knapper, dobbeltspenning, spisse slag m.v. kommer og går og ser fort utdaterte ut, men en enkeltspent smoking med en knapp og sjalskrave er alltid riktig. Det samme er mavebelte, selvsagt i sort. Gullknapper synes jeg hører til skjorter med knekkrave og dermed livkjole, men det er jo endel som bruker slike skjorter til smoking også. Og lær deg for all del å knytte sløyfe - ferdigknyttede sløyfer er for menn som bruker sko med borrelås.
Jeg bruker vanligvis mansjettknapper i gull til smoking, og denne klokken:
Eller hvitt gull og denne:
Edit: En ting til: Handler du smoking i en typisk moteforretning, får du sannsynligvis en motepreget smoking. Vel og bra for den som ønsker det, men siden plagget ikke brukes så ofte er det bedre å gå til en klassisk herreekvipering. Der vil du finne tidløse smokinger med uhippe merkenavn du aldri har hørt om, men som vil se like bra ut i din sønns barnedåp som i hans bryllup.
Det er Ferner Jacobsen jeg har vært å sjekket ut. Såvidt jeg husker lå Corneliani på 11000 dvs over dobbelt så dyr som Hugo Boss sin. Corneliani er konge, men litt for stivt priset for en student+1 på det aller meste her gitt! Og; fjerner du magebeltet har du fjernet en del av plagget. Husk også for all del smokingstrømper - VIKTIG detalj.
Ferner Jacobsen er et fint sted å begynne. Corneliani er konge, men Boss har noen enkle fine til mer "fornuftig" pris.
Det er Ferner Jacobsen jeg har vært å sjekket ut. Såvidt jeg husker lå Corneliani på 11000 dvs over dobbelt så dyr som Hugo Boss sin. Corneliani er konge, men litt for stivt priset for en student![]()
Ikke bruk skjorter med knekk!
Kjøp ordentlige sko!
Hva mener du med "skjorte med knekk"? Og hva er regnet som velegnede sko til smoking?
type Oxfords, altsaa?
smokingsokker = silke. Men her går sikkert alle med silkesokker til vanlig, så da er smokingsokker = sokker![]()