Ur til dama - noen som har gode forslag?

Medlem
7. des. 2009
Innlegg
385
Sted
Oslo
Etter måneder med hån, himling med øynene og netter på sofaen grunnet overdreven klokkeinteresse har jeg kommet fram til at den eneste løsningen for å få fred i heimen er å få fruen like hekta på klokker som meg. Bursdag nærmer seg og jeg har funnet ut at jeg må slå til med en gave som vil legge grunnlaget for en felles klokkeinteresse. Men kvalitetsur for kvinner har jeg lite kompetanse på. Trenger derfor hjelp.

Kriterier:
- liten kassediameter - mellom 25 og 30 mm
- stål, uten for mye diamanter og dilldall
- mekanisk urverk
Det skal altså være enkelt, elegant og feminint.

Har kikket litt på en lady datejust, men vil gjerne ha noen andre tips. har dere tidssonere noen gode erfaringer med å parre deres bedre halvdel med en flott klokke?
 
Jeg har gitt kjæresten min en Omega Constellation. En klassiker som går til det meste.
 
Jeg skjønner godt at du ser etter et dameur uten for mye dilldall. Jeg synes selv at svært mange dameur tenderer til å bli bling-bling, der det synes som om det viktigste er at det ser dyrt ut..

En av mine favoritter sålangt er Aqua Terra, 231.10.30.20.02.001:

2009-04-26-101308.jpg
 
Jeg ga kona en Tag Carrera (GMT), svart skive og svart krok rem. Den er riktignok litt større enn det du ser etter (38mm), men synes den er utrolig stilig på en dame...
 
Jeg ga kona en Breitling starliner i Stål uten diamanter og med lys perlemorskive. Denne er 30mm og ikke noe dilldall.

05022010137.jpg


Kona likte den veldig godt.

ps. det er den til høyre :)
 
Jeg gikk for denne midsize'n på 31mm med hvit skive og sølvfargede index - samme designet finnes i 26mm også, tror jeg, samt med flere skivevariasjoner.

Ref. 177210:
177210.jpg


2222.jpg


Er dato viktig, ville jeg valgt AquaTerra'en over framfor en lady Datejust. Den var fain!

Men er du sikker på det med diamanter? De fleste liker litt bling...:D

Aquaracer.jpg
 
Damer er skikkelig suckers for diamanter.;)
Ga denne til kona ifjor. Hun ble veldig fornøyd med den.
Aqua Terra Automatic m/diamanter. Denne har en veldig fin MOP skive som ikke kommer frem på disse bildene dessverre.

CIMG0593.jpg


CIMG0592.jpg
 
Kona har fått to av meg, begge svært godt mottatt.
En Breitling Callisto i stål/gull med sort kalverem, og en Rolex Oyster midsize med lakserosa skive og arabiske tall på 3-6-9.
Den sist var en virkelig slager, og ser det ligger en helt lik påfinn til 18k nå. Jeg fikk i tillegg gravert min datters navn og fødselsdag på baklokket, og dermed blir det brukt hele tiden!
 
Kona har en liten Datejust, men bruker den sjelden. Hun synes den er for liten, og det er jeg enig i. Hun brukte en AirKing i flere år, og lånte noen av mine mid-size klokker, men syntes ofte de var litt for store. Da vi feiret tiårs bryllupsdag for et par år siden, lette jeg en stund for å finne et nytt ur som presang. Selv om det var mange flotte klokker fra flere produsenter, valgte jeg en boysize (31mm) Datejust. De andre alternativene var enten for jålete eller hadde for begrenset bruksområde. Datejusten er pen nok til selskap, tøff nok til fritid, diskré nok til jobb og tåler det meste man som småbarnsforeldre kan bli utsatt for. Valget var tydeligvis vellykket, for hun har ikke brukt noen annen klokke siden.
 
Rolex sportsur definitivt, Explorer, Sub, Daytona. Perfekt til hverdags bruk, robuste og tidløse.
 
Hva med denne Lady Datejusten i platina? :D

Jeg tror den hadde passet på min kjæres hånd, jeg skal bare vinne i Lotto først. 90 mill i potten i morgen, da bør det strekke til en slik en også etter jeg har kjøpt en klokkeboks med Pateker :D

54_-1900028094.jpg
 
Maurice Lacroix kan være et alternativ utenom det vanelige.
Kona er meget førnøyd med sin, selv om hun ble en smule forundret når en kollega lurte på om hun
hadde fått klokke fra Mc Donalds.(var en M på reimene tidligere):p

Lykke til med valget.
 
tusen takk for responsen gutter. her var det mange gode forslag. vanskelig å velge nå kjenner jeg....
 
Kona har tre klokker, en Breitling Aeromarine Colt, Rolex datejust gull/stål med diamanter og en Omega Speedmaster ladies,
siste er by the way for sale :) ettersom hun ikke gidder å bruke den mer.
 
Kona fikk en Rolex Explorer 1 i morgengave. Dette er selvfølgelig en god allrounder. Klokken er jo et tidløst stil ikon som ikke går av moten med det første. Det er jo bra mtp prisen samt at det er en klokke man ønsker skal være riktig stilmessig og vare i ganske mange år.. ikke ulikt giftemålet...

Selv om Explorer 1 kan fremstå noe maskulin (sort urskive, nil diamter etc) synes jeg det er slik at den kanskje noe maskuline klokken fremhever det feminine hos kvinnen. Kontrastene fremhever hverandre som sagt.

Lykke til!