En ikke spesielt vanlig komplikasjon du jakter på. Jeg kjenner egentlig kun til en fra Sinn og en fra Patek Philippe.
-
Sinn 6052: kronograf med omfattende kalender med dato, dag, måned og ukenummer. Størrelsen er 41,5 mm i diameter, høyden er 14,5 mm. Urverket er et automatisk SZ03, som skal være basert på ETA 7751.
-
Patek Philippe Calatrava Weekly Calendar 5212A: I en litt annen liga, med dag, dato og måned/ukenummer. 40 mm i diameter.
@Gin har (hatt?) en slik. Jeg er litt usikker på om den har årlig kalender, slik at den kun trenger å korrigeres skuddår og år med 53 uker?
Men disse dukket opp når jeg søkte:
-
Frederique Constant Index Business Timer: Dag, dato og ukenummer, samt månefase. Størrelsen er 40 mm i diameter og høyden er rett under 10 mm. Den har et kvartsurverk.
-
Audemars Piguet Royal Oak Perpetual Calendar Black Ceramic: Heftig evighetskalender med dag, dato, måned og ukenummer, samt månefase. Størrelsen er 41 mm i diameter og høyden er 9,5 mm.Kaliber 5134. Mulig det finnes flere varianter.
-
Oris Artelier Calibre 113: Med dag, dato og måned/ukenummer. Størrelsen er 43 mm i diameter. Klokken har et mekanisk urverk; kaliber 113.
-
Blancpain Villeret Grande Date Semainier 8 Jours: Denne var dag, dato (dobbeldato) og ukenummer. I diameter er den 42 mm, høyden er 13,4 mm. Kaliber 3738G2. Jeg har ikke klart å finne ut om kalenderen er årskalender?