Under pressure.. Advarsel: Sterke bilder

Ekstremt heavy opplegg som jeg aldri håper skjer med noen, men håper at dette i det lange løp kan være med på å fortelle historien til klokken. "Den ble til og med knust en gang". Lykke til videre!

Nevnte dette for min lokale urmaker da jeg var innom tidligere i dag, og han mente det kunne skyldes at kronen ikke var skrudd helt igjen... Uansett årsak, forferdelig trist - men hvis det kommer tilbake til fin stand, med noen krigsar så gir det vel uret bare mer sjel :)

Blir en spennende dag dette. Min norske rolex ad sier han aldri ville turt å teste en vintage dj til 10bar. Dette pga akrylglasset danner mange mikrosprekker over tid... Dette ble en ekkel lærepenge, så dere andre får være obs på hva en i utgangspunktet uskyldig trykktest kan føres til!

Redigert:
Så er sannhetens øyeblikk kommet. Sitter med uret på hånda som ad i hamburg har prøvd å fikse. Skiva har mange merker, lume dots er borte flere plasser og visere med super luminova er på klokken....

Herr wolfgang tilbyr meg service på klokken for 800 euro og 3 til 4 mnder ventetid. Jeg ble først stum og forklarte herr wolf at jeg ikke er interessert i betale 5ører for noen service. Jeg ber om at teknikeren redegjør for hva som skjedd og spør direkte om 10 bar er korrekt å teste dette uret på,-nei, det skulle vært 5bar sier han...

Etter samtale dem i mellom vil de tilby meg service og utføre en redial. Jeg forklarer at klokken er fobar og bare å kaste... Jeg skal da få kjøpe en ny klokke og får tilbud om en Explorer 1 til 4200 euro... Som ikke blir noe røverkjøp når jeg må legge på norsk mva...wolfgang kan ikke betale økonomisk kompensasjon sier ham...

Så da sitter jeg her som en gjøk med klokke som er null verdt (for meg) kookoo...

Dette blir jo bare styggere og styggere.

Om det finnes, hva hadde vært en løsning for deg?

Kjipt.... Men skaden er skjedd, visere og skive er ødelagt. Dette kan ikke gjøres noe mere med, jeg syntes det eneste de kan tilby er full service med ny skive, plexi og visere. Samt at du får beholde de gamle delene.

Virkelig leit, Relox. Si du ønsker å ta dette videre til Rolex, jeg hadde truet litt med det
i denne situasjonen, de har jo innrømmet feil...

Dette blir jo bare styggere og styggere.

Om det finnes, hva hadde vært en løsning for deg?

Jeg kommer til å henvende meg til wempe direkte og kreve at de skal få kjøpe klokken for min kostpris. Jeg skal personlig spandere utallige timer med nettsøk nettopp etter en original, Komplett birthyear datejust med akkurat denne skiven.

Er det lov å si "faen i helvete"?

Kontakt først Wempe direkte, og dersom dette ikke gir utfallet du ønsker ville jeg skrevet et innlegg om denne hendelsen på TRF og PuristSPro. Internasjonal oppmerksomhet rundt slike hendelser har tidligere vist seg å gi resultater.

Virkelig en lei situasjon du har kommet opp i her. Håper det ordner seg. Jeg ser selvsagt ønske om å ha en original klokke, men dette er vel heller ikke så dumt forslag:

Kjipt.... Men skaden er skjedd, visere og skive er ødelagt. Dette kan ikke gjøres noe mere med, jeg syntes det eneste de kan tilby er full service med ny skive, plexi og visere. Samt at du får beholde de gamle delene.

De er helt forferdeig...

Håper dere klarer og komme til en løsning som er tilfreds stillende for deg.. :D :D