Unboxing

Pippen

Støttemedlem
Medlem
7. mars 2011
Innlegg
1.881
Sted
Bærum
Jeg pleier ikke å lage unboxinger, men denne fikk jeg lyst til å dele:)

Etter først mye vurdering frem og tilbake og deretter noen måneder venting, så er den endelig her.
En liten raritet, og tror det er den første på sonen. Ifølge produsent har de solgt av denne modellen til Norge tidligere uten at jeg har sett noe til den her til lands.

Uansett, her følger bilder:

31C9E0D9-8CA2-46CD-B995-2B81D9C39F1F.jpeg
07DDBAAA-DEEA-46DF-B69D-5B7EA3D204BC.jpeg
3F4B1D87-0D14-4EA3-A97B-A914651A2D05.jpeg
D304C28B-F4C7-49B4-9E69-B85D64B96E71.jpeg
E9AF6EC3-E203-43C5-BCA7-CC4103DB69B5.jpeg
2478E4B4-F93E-480E-A22B-B9DF7FD68087.jpeg
6E62AE04-9FCD-4A4B-8053-A63BEE587F13.jpeg
4865DCF2-F4CA-47FE-BF4F-007D5E10EEE3.jpeg
35F127D4-1BBC-4E28-AD87-B557C1EE347D.jpeg


Ming 19.01.

Førsteinntrykket er at utseendet er uvant, men kult. Kvalitetsfølelsen er høy, og står egentlig ikke noe tilbake for noe annet jeg har hatt.
Følger standard med to remmer fra Jean Rousseau, så der skal nok kvaliteten være tilstede.
Urverket er levert av Schwarz-Etienne, manuelt med 100timer gangreserve.
Diameter er 39mm, og bærer ganske tro mot størrelsen, kanskje en smule mindre.

Et ur jeg gleder meg til å bli bedre kjent med:)
Og sorry for dårlige bilder, yter definitivt ikke rettferdighet til uret!
 
Gratulerer. Bra at du tar deg tid til en unboxing. Artig å se noe uvanlig komme inn på sonen :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Elsker MING og i alle fall Jean Rousseau!
Gleder meg til å se den IRL en dag!
Gratulerer så mye!
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Denne likte jeg, passe funky til å være litt dressy. Og reimene som du er inne på er jo episke. Spennende. Jeg får kjøpe en klokke av deg igjen så jeg får testet den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Pippen
Denne likte jeg, passe funky til å være litt dressy. Og reimene som du er inne på er jo episke. Spennende. Jeg får kjøpe en klokke av deg igjen så jeg får testet den.
Haha, går an å få teste den uten at du må kjøpe noe av meg :p
 
En kort oppdatering. Dette var en klokke jeg hadde gledet meg til i flere måneder. Førsteinntrykket var veldig bra, men etter noen dager fant jeg noen små QC issues. Innenfor avvik ifl produsenten, men siden jeg ikke var helt happy kunne jeg sende den tilbake (gratis) så skulle de fikse eller gi meg en ny klokke. Etter litt om og men bestemte jeg meg til slutt for å kansellere kjøpet, både pga QC issuene som ga et lite skår i gleden, samtidig var kanskje ikke klokka 100% match på hånda. Jeg visste jo forsåvidt at det var en risiko iom at det ikke var mulighet til å prøve klokka først.

Det jeg sitter igjen med i etterkant er at Ming lager kule klokker, siden produksjonen er liten og kanskje ikke helt industrialisert kan det muligens forekomme småfeil. Men det har jeg og opplevd på andre mye mer etablerte merker, som f.eks. Grand Seiko, Rolex etc.
Kundeservicen var upåklagelig, faktisk helt super, og jeg ville ikke hatt noen problemer med å handle fra dem igjen hvis det kommer en modell som jeg tror blir en match:)

Og jeg håper at min beskrivelse ikke har skremt bort noen fra å kjøpe seg en Ming.