unboxing, uten bilder på box

Ajajaj, denne er klassisk, nydelig og virkelig så attråverdig som kun vintage sports-Rolex kan bli! Grattis!

Nei da, uten boks, papirer men i god stand med service og 78360 lenke uten strekk begynner det rundt 13k USD + moms, forsikring, frakt. Selger som eks Steve Mulholland i Florida er det flere som brukt her på forumet med god erfaring å selge vintage til Norge, han er på TRF sine salgsider.

Oppmuntrende, men jeg klarer vel knapt momsen.
Apropos momsen; jeg skal over dammen og besøke noen slektninger om en stund, og hvis jeg plukker den opp selv osv... hmmm, nei forresten, glem det - det ville jo vært ulovlig.

Det stemme, men når du kjøper klokke i USA legger de ikke på salgsmoms om du skal ta med deg klokken ut av landet, dvs. den blir billigere å kjøpe for deg enn for en amerikaner. (Tror jeg :p)

Det stemme, men når du kjøper klokke i USA legger de ikke på salgsmoms om du skal ta med deg klokken ut av landet, dvs. den blir billigere å kjøpe for deg enn for en amerikaner. (Tror jeg :p)

På nye varer ja, vet ikke med vintage. Dessuten er amerikansk moms forsvinnende liten i de fleste stater ...

I NYC var forresten ADen jeg handlet av villig til å sette ned prisen tilsvarende sales taxen for å slippe å fylle ut papirene :p

Oppmuntrende, men jeg klarer vel knapt momsen.
Apropos momsen; jeg skal over dammen og besøke noen slektninger om en stund, og hvis jeg plukker den opp selv osv... hmmm, nei forresten, glem det - det ville jo vært ulovlig.

Helt lov det, bare å gå på rødt når du kommer hjem igjen og vise frem kvitteringer o.l. i tollen, betale din moms og kose deg med det :).

Hvorvidt det er så mye å spare er litt uvist, men dollaren er særs gunstig om dagen så det kan jo absolutt være noe å spare :)

Wow, gratulerer så mye. Den Explorern er bare nydelig. Får nok strekke meg etter en slik neste gang noe skal inn..