Unboxing: en tysk endestasjon

Tusen takk for alle de hyggelige meldingene, folkens!
Denne har virkelig levd opp til forventningene. Kommer tilbake med noen betraktninger om noen dager. :)

Lekker den der! Gratulerer! :love:
Bare for nysgjerrighetens skyld, da har du f.eks. ingen dressklokke eller "beater" i tillegg? Kult med OWG tanken men føler for min del at ulike behov og situasjoner i hverdagen krever ulike klokker. Men for en kul OWG-klokke du har valgt!

Joda, har nok andre i boksen i tillegg, men kommer hovedsakelig til å bruke denne til "alt". (Utenom til smoking...) :)

Deilig sak! Dette er den blå skiven? Litt vanskelig å se på bilder

Blå skive, ja.

Vis vedlegg 245495
Gratulerer så mye! Utrolig flott! Kjøpte denne for et par måneder siden og er også superfornøyd. Valgte dog å børste lenken da jeg føler den passer bedre uten PCL :mrgreen:

Gratulerer til deg også! Fantastisk klokke :) Svært god idé å børste lenken - enig at den passer vel så godt uten PCL, kan jeg spørre hvor du gjorde jobben? Pris på noe sånt?

Desse Seaq er RÅ. 38,5mm?

39,5 :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
@havarduf for meg ble det et enkelt valg mtp at det var 40-årsgave og keeper så da slipper jeg å tenke på eventuelt tap av annenhåndsverdi. Er dog gjort på en slik måte at det vil være relativt enkelt å sette den tilbake i originalstand om jeg skulle føle for det. Er ikke brukt maskin så er minimalt med forandring i stål her.

For meg ble dealbreakern her at endeledd er helbørstet mens lenke ikke er det, bare føler at det krasjer. Samtidig føler jeg at klokken passer å se enda litt mer tool ut da den er ganske pen allerede.

Uansett er jo dette bare en liten detalj men valgte å gjøre noe med det kontra å skulle irritere meg over at den ikke var "perfekt" :)

Anbefaler også stoffremmen og gummiremmen her, har begge og er utrolig bra kvalitet på begge!
 
  • Liker
Reaksjoner: knb
@havarduf for meg ble det et enkelt valg mtp at det var 40-årsgave og keeper så da slipper jeg å tenke på eventuelt tap av annenhåndsverdi. Er dog gjort på en slik måte at det vil være relativt enkelt å sette den tilbake i originalstand om jeg skulle føle for det. Er ikke brukt maskin så er minimalt med forandring i stål her.

For meg ble dealbreakern her at endeledd er helbørstet mens lenke ikke er det, bare føler at det krasjer. Samtidig føler jeg at klokken passer å se enda litt mer tool ut da den er ganske pen allerede.

Uansett er jo dette bare en liten detalj men valgte å gjøre noe med det kontra å skulle irritere meg over at den ikke var "perfekt" :)

Anbefaler også stoffremmen og gummiremmen her, har begge og er utrolig bra kvalitet på begge!

Aha, skjønner. :) Fin måte å markere et jubileum på må jeg si.
Enig i at klokka blir mer toolish og det er jo en bra ting. Jeg skal vurdere å gjøre samme, men venter en stund.

Nå har jeg hatt den et par dager og jeg må si at kvaliteten imponerer meg stort.

Utrolig solid konstruksjon på hele pakka. 0-nada-zero vandring i bezel.
Lenken er fenomenal. Justeringen både på lenke og lås er upåklagelig.
Domed sapphire <3
Lesbarheten
Den er relativt tynn (12mm) og midt-kassen er slank.
God lume.
Når lyset fanger den skiva....og de indexene... Å du hjelpe meg for et flott skue.

Jeg har aldri handlet med Thune før, men det ble jo en hyggelig opplevelse. :) GO taper seg nok en del i annenhåndsverdi i det den forlater dørstokken i Stortingsgaten, men sånn er det vel bare på det meste som ikke starter med R.

mBuFWik.jpg