Unboxing - Denne måtte jeg bare ha!

Qwestern

Støttemedlem
Medlem
4. feb. 2016
Innlegg
4.544
Sted
Kongeriket Norge
Interessen min for dette merket startet her på sonen for noen år siden da jeg fikk en GW5KJ i en byttehandel. Tenkte da at det var litt morro å prøve noe nytt ettersom jeg hadde hørt mye skryt fra andre venner om disse. Ferden gikk videre på et særdeles hyggelig arrangement i regi av JH i Oslo Sentrum våren -18 mener jeg å huske hvor jeg stiftet bekjenskap med mange andre spennende modeller av merket.

Like etter dette startet galskapen av å sette seg inn i hundrevis av referanser og starte med letingen etter de jeg syns var spennende på det store nettet. Hadde lenge vært usikker på størrelsen på denne, men da @chrbir var så grei å sende meg noen bilder for sammenligning av hans mot andre referanser jeg hadde selv, var valget enkelt. Denne SKULLE jeg bare ha. Planen med denne unboxingen var å vente på "helten" jeg venter i posten, men som er pandemi-stuck et eller annet sted i europa. Tanken var å vise modellen som reddet hele produksjonen på 80-tallet fra å bli kassert og sammenligne den med dagens lekkerbisk. Da tenker jeg vi kjører en annen kort sammenligning med noen andre modeller jeg har isteden.

Noe mer robuste klokker skal en lete lenge etter, og om en har 20+ cm håndledd så er de perfekte. Ikke koster de allverden heller, så skjønner ikke at folk ikke har fått opp øynene for dette merket/modellen. Jeg kaller dem bare squares, og jeg kjøper gjerne fler om noen måtte ha :) Populære er de, men ikke på langt nær like populære som de burde ha vært er min mening.

Etter en hyggelig dialog med @Jon Henrik endte jeg opp med å kjøpe det jeg tror er den siste i Norge av denne. Tror han har en i camo igjen. Støtt Tiddsonen nå i denne vanskelige tiden ;) Vi trenger sonen her i Norge. Kjøp den før jeg gjør det! Den er helt perfekt.

Ser allerede på ytter ytterboksen at her er det noe spesielt
IMG_5233.JPG

Ytterboksen gjør meg ikke noe mindre spent
IMG_5234.JPG

Begynner å nærme seg herligheten
IMG_5235.JPG

Boxfresh er så sykt digg :)
IMG_5236.JPG

GMW-B5000TB-1ER
IMG_5237.JPEG

Hele klokka er i titan og kun laget i en begrenset serie. Lenka veien nesten ingenting. Totalt veier klokka 110g noe som gjør den til letteste square noensinne produsert.
IMG_5238.JPEG

Foldespenne i skikkelig kvalitet. Titanen er DLC coated. Finner snart ut hvor godt den er coated da denne skal brukes.
IMG_5239.JPEG

Stemningsbilde. Føler at jeg rir i solnedgangen.. neida!..joda.
IMG_5276.JPEG

Sammenlignet med DW5035 35th til venstre GW5KJ på høyre side. Som du ser, er den ikke noe større. Vekten gjør at jeg faktisk føler den bygger mindre.
IMG_5278.JPEG

Til slutt et lite knippe av G-Shocks. Landeplagen er også representert hehe
IMG_5279.JPEG


Så hva ønsker jeg at du tar med den av denne unboxingen. Ikke annet enn å kanskje prøve å kjøpe en rimelig square i påsken og se hva du syns. Masse klokke for pengene. Ja, jeg kaller det klokke, da de har vært på banen siden 1983 og har hjulpet til å skape klokkegalskapen slik den er i dag. Det viktigste jeg uansett ønsker at du tar med deg; støtt Tidssonen og JH i denne vanskelige tida. Vet det er mange som er avhengig av dette forumet i hverdagen og ting er tøft om dagen, så støtt opp om det lokale. Håper du likte unboxingen og post gjerne et bilde av din square/G-Shock under. Jeg skal legge ut et bilde av Hero når den kommer. Det er bare å glede seg om du er square-geek du og.

NB: JH har ikke bedt meg skrive dette. Det har jeg kommet på helt selv hehe :)
 
Takk for en flott unboxing og en superhyggelig støtte til Tidssonen! Det varmer ekstra i en rar og usikker tid, @Qwestern ! :)

Moro å se "familien" samlet, og ser frem til å lese om Hero!

PS: Angående disse spesielle titan-modellene så er både vi og Casio i Skandinavia tomme. Er noen interesserte så vil jeg likevel oppfordre til å skyte over en PM (kanskje noe kan skaffes fra Casio i Europa/andre deler av verden).
 
Gratulerer med superdigg Casio :) Har skjønt at denne ikke er lettest å få tak i. Endte opp med stål versjon med gummi, og har en helstål blank i vente. Men Titanversjon er jo bare helt sykt rå!
Nylig blitt Casio fan så skjønner nå hva Casio folket mener :D
 
  • Liker
Reaksjoner: johage og Qwestern
Ble så inspirert av denne tråden at jeg endte med et lite spontankjøp selv. Håper dere er fornøyde @GrimReaper og @Bezel - jeg vurderte å gå for både gul og militærgrønn, men endte med "bare" den litt mer safe militærgrønne i første omgang. Blir moro
Du kommer garantert til å bli positivt overrasket @Stvg100, når det gjelder bang for buck er denne i en liga for seg selv. Komfort og design er langt over hva prisen tilsier. Jeg digger den!
 
  • Liker
Reaksjoner: johage og Stvg100
Gratulerer! Du kommer ikke til å angre.
Det går fint med 17 cm håndledd òg. :)
Vis vedlegg 190216

Lettest av full metal squares (?) , men GW-5000 f.eks veier bare 74 g.

Nå venter jeg bare at denne skal komme ut, GMW-B5000CS-1, “TRON".
Vis vedlegg 190217
Mener å ha lest det. Men du har sikkert lett. Sikkert av metall versjonene som du skriver. Snasen den Tron versjonen. Den må jeg få prøve når du får kjøpt den
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir