Unboxing - Coronaklokka 2020

Alinoe

Støttemedlem
Medlem
30. sep. 2010
Innlegg
2.158
Hei!

Som jeg nevnte i min oppsummering av mine ti år på Tidssonen merker jeg at interessen for klokker er på oppsving igjen. Det har den vært i kanskje et års tid. En av de tingene jeg har lært er at klokker som ser veldig bra ut ikke alltid sitter så godt på armen. Derfor har jeg (med et hederlig, Black Bay 58-formet unntak) prøvd å prøve klokker før jeg kjøper dem. Det viste seg å være lurt.

Jeg har nemlig gått og lurt på tre forskjellige modeller, men etter å ha prøvd alle tre var det helt åpenbart hvilken jeg skulle ha. De forkastede var Longines Heritage Military, som ser helt fantastisk ut på bilder, men som dessverre ga et litt flatt inntrykk på armen.

1586429251235.png


Og en Rado Captain Cook 37mm. Også en veldig flott klokke, men den ble kanskje litt puslete selv på mine armer, og litt for lik i uttrykket som den nevnte Tudoren jeg står på ventelista til.

1586429206373.png


Men! Den tredje klokka ga like god følelse på armen som på bilder. Og siden jeg er i en situasjon hvor jeg har hatt litt mer tid enn vanlig til å se på klokker, klarte jeg til slutt ikke å styre meg. Jeg må her gi en svær takk til @JørgenO og Otteren Urmaker, som har yta helt utrolig service hele veien! Kjempegod informasjon, og jammen klarte han å ha klokka hos meg før påske, noe jeg ikke trodde skulle være mulig da jeg bestilte.

IMG_9415.jpg


Pakka var i hus i går kveld, og jeg måtte selvsagt pakke den opp med en gang.

IMG_9416.jpg


Jeg har altså gått for en Rado. Et merke jeg ikke har noe særlig erfaring med. For meg har de mest vært sorte keramikkur. Men de siste åra har de virkelig steppa opp gamet sitt. Og særlig med Captain Cook-linja.

IMG_9417.jpg


Klokka jeg har kjøpt er en Captain Cook MkII. Visstnok en veldig tro gjengivelse av en modell fra sekstitallet, og jeg syns den er helt konge.

IMG_9418.jpg


Funky kasse, beads-of-rice-lenke, intern bezel og veldig fin størrelse. Blank og vanntett nok til at dette garantert blir årets sommerklokke.

IMG_9419.jpg


Nå gleder jeg meg til å bruke den i et par uker så jeg får et ordentlig inntrykk av den. Inntil videre syns jeg den er fantastisk!

Takk for titten, og god påske!