Unboxing - bursdagsklokke

Medlem
13. juli 2010
Innlegg
131
Sted
Bærum
Jeg fikk klokke av fruen til bursdag i fjor, dvs jeg fikk midlene og tillatelse til å finne drømmeklokken. Det tok nesten et halvt år før drømmen var i hus, en Panerai 111.
I helgen fylte jeg år igjen. Jeg turte ikke å be om ny klokke så jeg valgte å kjøpe selv denne gangen, og å orientere fruen i ettertid.
Var litt mer effektiv denne gangen og hentet ny klokke i dag.

Ingen champagne å få hos selger, men rask og hyggelig service.

Posen er viktig har jeg skjønt:
50cb1c07-0d84-10b1.jpg
 
Gratulerer med nytt kjøkkenbord, har vært på leting etter et slikt et lenge selv! Gratulerer med dagen! NOT, få se nå da! Hater denne teasingen som alle har begynt med her inne, får håpe dama ikke begynner med det samme.
 
Er vel lettere å få tilgivelse enn tilatelse, din luremus.
Få opp farten nå da, vi er utålmodige...............;)
 
Niks. Ikke det heller!

Men papirer og kvittering da?
50cb1c07-0f36-7562.jpg

Å ja!
Det må man ha når man handler så opprinnelse er sikret ;)
 
Og se der; både beskyttende plast, papir-tag og en splitter ny, legendarisk, ISO sertifisert (eller noe slikt) automatisk Diver:
50cb1c07-104c-e322.jpg
Seiko SKX007
 
hoho, sett det ja. Tror du med trygghet kan fortelle din kjære om klokkekjøpet:)

Grattis med en klasikker
 
Hadde det bare vært så vel at det var damer her inne også:p

Hvor ble det av Camilla liksom?
 
Stilt etter justervesenet.no.

Wrist shot:
50cb1c07-121d-43e0.jpg

Nå gjenstår bare en avgjørelse før klokken kan tas i bruk: Sort eller Bond NATO, eller muligens sort zulu ;)

PS
I bakgrunnen ses en lettet PAM111 som nå håper den går en litt snillere hverdag i vente...
 
Hehe, så kommentarene først nå ;)

Må si at jeg forstår at dette har blitt en klassiker. Flotte detaljer og jevn og fin movement.

Med untak av remmen blir nok denne umodifisert i lange tider.
Blir glasset ripet bytter jeg kanskje glass til saphire med ar coating, samt bytter til en tøffere krone samtidig. Alt annet fungerer godt for meg og mitt bruk.
 
Takk Krille, skal sjekke den remmen.

Leste et sted at det hjelper å koke originalremmem.
Den som intet våger...

Kom så på at jeg kanskje burde skåne klokken for vann med 100 grader C så jeg lagde en litt feig patent.
50cb1c07-1f41-dd98.jpg

Klokka skal få ligge der noen timer og godtgjøre seg, så får vi se om den blir litt mykere.