Unboxing av en Traska

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Sted
Utenfor Oslo
Har ventet på denne 36mm three-hander Commuter-modellen i lang tid, endelig var den på lager igjen!

Førsteinntrykk: god byggekvalitet og finish. Lenkeledd & overgang til kassa føles "tight" og solid. (Jeg sitter ikke med lupe og detaljgransker skive, visere og markører, men jeg er lenke-entusiast og temmelig bevisst på om ting føles skranglete eller slarkete ift prisklassen).

Hvis jeg skal sammenligne med et par klokker jeg har håndtert: helhetsfølelsen er helt på høyde med f.eks feltklokke-linja til Christopher Ward. Oppleves iallfall bra mye mer solid enn gamle Explorer 114270. Planet Ocean-klasse? Not so much...:)

En ting er ganske skranglete, dog: Miyota-rotoren! Og opptrekket oppleves "kornete". Omtrent som andre Miyota-baserte klokker jeg har prøvd.

Store & enkelt håndterbare skruer i lenka, mikrojustering i spenna, quickrelease ved horna, og halvlenker med på begge ender av spenna: microbrands, gotta love 'em. Hva pokker stopper de store dyre sveits/tyskland/japan-fabrikantene fra å tilby dette i 2025? Bare marginer på produksjonskostnad, eller er det primært latskap/metthet?

Quick release + 20mm remfeste + lav profil (Miyota-urverk) gjør den til en helt topp nato-klokke føles det som.

Alt i alt: verdt ventetiden foreløpig! Sitter som et skudd.

traska1.jpg

traska2.jpg

traska5.jpg

traska6.jpg

traska7.jpg

traska9.jpg

traska10.jpg

traska4.jpg

traska11.jpg

traska12.jpg

Redigert:
Grattis. Hvordan opplever du glasset på denne? Ser du noen forbedring i forhold til andre merker mtp klarhet? Merket har hatt litt fokus på dette i det siste i sine nyhetsbrev.

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Grattis. Hvordan opplever du glasset på denne? Ser du noen forbedring i forhold til andre merker mtp klarhet? Merket har hatt litt fokus på dette i det siste i sine nyhetsbrev.
Oppleves bra, men det er nok ikke momentet jeg er mest opptatt av med klokker. Forsøkte meg på noen flere bilder men jeg er ingen @Loevhagen -fotograf dessverre...

glass2.jpg
glass1.jpg

Gøy å se en ny Traska utfolde seg! Oppdaga plutselig Traska selv, mest av alt som en alternativ GADA/småbarnsfarklokke med akkurat nok vannmotstandsdyktighet til at det ikke er krise når vi vasker hender sammen, og de små barnehendene i et uoppmerksomt øyeblikk både skrur krana på full hastighet og holder hånda rett oppunder krana så vannet spruter utover. Falt selv for Summiteer og skaffa meg en brukt V4 36 mm med blå skive fra et medlem her som jeg skal hente i morra. Er veldig spent! Kikka på den nyeste Summiteer som kom i går, og som jeg forstår det så er oppgraderingene mellom Commuter og Summiteer basert på det samme. Tror V4 holder for meg, men jeg synes den nye grønne skiva med gule/forgylte detaljer er ganske fin på bilder. Vi får se.

Og gratulerer med ny klokke!

• Elsker
Reaksjoner: speedieThomas
Gøy å se en ny Traska utfolde seg! Oppdaga plutselig Traska selv, mest av alt som en alternativ GADA/småbarnsfarklokke med akkurat nok vannmotstandsdyktighet til at det ikke er krise når vi vasker hender sammen, og de små barnehendene i et uoppmerksomt øyeblikk både skrur krana på full hastighet og holder hånda rett oppunder krana så vannet spruter utover. Falt selv for Summiteer og skaffa meg en brukt V4 36 mm med blå skive fra et medlem her som jeg skal hente i morra. Er veldig spent! Kikka på den nyeste Summiteer som kom i går, og som jeg forstår det så er oppgraderingene mellom Commuter og Summiteer basert på det samme. Tror V4 holder for meg, men jeg synes den nye grønne skiva med gule/forgylte detaljer er ganske fin på bilder. Vi får se.

Og gratulerer med ny klokke!

Vi får starte en merketråd hvis den ikke finnes alt!

• Liker
Reaksjoner: Ikaros