Unboxing av en ikke helt ny, nyskapelse. Pluss litt attåt.

Mortbecken

Støttemedlem
Medlem
6. des. 2018
Innlegg
447
Sted
Viken
Denne kom til meg gjennom et bytte for en tid tilbake. En nyskapelse av en eldre klassiker.

1708762726035.jpeg


Litt artig at ytterpappen fulgte med. Perfekt for oss klokkenerder- hvertfall for meg :)

1708762786135.jpeg


Hello!

1708762814504.jpeg

1708762835316.jpeg


Seiko sla043j :)

Den er én av mange utgivelser i begrenset opplag fra Seiko, men det legger ingen begrensing for undertegnedes entusiasme for uret.

Seiko sla043j tikker flere bokser hos meg. Skiven, har en blå semi-matt sunburst utførsele med nydelige og perfekt plasserte indekser. Disse er fylt med en belysningmasse jeg ikke har sett maken til før. Den bare gløder og gløder i mørket, Lumibrite magi! Skarpt polerte time og minutt viser, GS finisjering her alstå, og en lyseblå lollipop sekundviser for å runde det hele av.
1708762890059.jpeg

1708763187629.jpeg

Kassen er helbørstet og er topp notch i min bok!
1708762997336.jpeg

På innsiden tikker 8L35 urverket fra seiko som etter sigende skal være satt sammen for hånd hos Shizukuishi Watch Studio. Et verk som slår 28,800 slag i timen og med gangreserve på 50 timer holder den mer en nok for meg.
1708763047960.jpeg

Dimensjonene er på 39.9mm diameter og tykkelsen er på 14.1mm- akkuratt nok for å vise litt nærvær på mitt håndledd.

Om jeg skal pirke på noe må det være remmene. Litt for stive for min smak. Skal supplementere med andre etter hvert.
1708763114950.jpeg


Takk for titten!
 
Redigert:
Gratulerer med suveren klokke! (y)

Har maken, og det er vanskelig å forklare eller se på bilder hvor fin denne er. Er en av få klokker jeg ofte tar meg i å kaste et langt blikk på, uten å bry meg om tiden... :love:
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken
Gratulerer!
Herlig klokke, og veldig kledelig med helbørstet kasse!
Tusen takk! Børstingen er forseggjort og en ting jeg glemte å nevne i innlegget er jo nettopp stålet. Seiko har brukt sin egen blanding kalt «Ever-Brilliant Steel», og det virker som noe mer enn en gimmick. Dette skal blant annet ha en høyere motstand mot korrosjon og det oppleves som å ha en hvitere nyanse enn annet klokkestål, hvertfall sett opp imot andre seiko modeller som ikke er laget av dét stålet :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
Gratulerer med suveren klokke! (y)

Har maken, og det er vanskelig å forklare eller se på bilder hvor fin denne er. Er en av få klokker jeg ofte tar meg i å kaste et langt blikk på, uten å bry meg om tiden... :love:
Tusen takk! Helt enig, bildene yter den ikke helt rettferdighet :)
 
Gratulerer med en fantastisk flott klokke! En klassiker i solid, moderne utførelse. Tipper at i alle fall gummien går seg til etterhvert…
 
  • Liker
Reaksjoner: Mortbecken