Ulysse Nardin Marine Diver

Medlem
13. aug. 2008
Innlegg
7
Har fått litt sansen for denne klokken, kanskje spesielt fordi den ikke er så vanlig. Er det noen som har noen erfaringer eller meninger? Hvordan er finishen og kvaliteten på urverket? I utgangspunktet vurderer jeg den opp mot Submariner/Sea Dweller. Håper på noen fornuftige innspill!
 
UN Diveren finnes i flere utgaver. Jeg har hatt denne Maxi Diveren med stållenke:

JoachimCh.jpg


UNMMDogkopp.jpg

(Koppen ble funnet ved et tysk vrak fra krigens dager i Bjørnefjorden utenfor Bergen, ca 35 meters dyp, UN'en var med ned.)

Et ur med en fantastisk fin finish og et så absolutt stødig urverk. Er du en "skrivebordsdykker", er det helt greit, men tenker du å bruke klokken mer aktivt i vann og til sportsaktiviteter, vil jeg muligens anbefale Sub'en eller en SD. De to sistnevnte virker mer solide. UN'en (med lenken) tar fort riper og merker.
Prismessig synker UN'en dessverre fort i pris !
 
Takker for svar! Hadde nemlig en mistanke om at Rolexene i forhold vil fremstå som mer "solide". Mener også å ha lest et sted at Marine Diveren (angivelig pga. stålet den er produsert av) har lett for å få riper, slik som også du sier. Men stemmer det at dette er grunnen?
 
Tror bestemt ikke at stålet i kassen til UN'en er av noe dårligere kvalitet enn i Rolex sine. Derimot er tall og mønster på dykkerringen "hevet", noe som kan gjøre at det lettere kan settes av merker på den. Lenken har flere polerte ledd / felt, disse "suger" til seg merker og riper ! På polerte flater kan du enkelt pusse og polere disse bort......
Men for all del, det er en gedigen flott klokke ! Den synes og bemerkes ! Kan absolutt anbefales.
Det er mange Rolex'er der ute, adskillig færre UN'er ! ;)
Serienummer.jpg

:D