Ultrasonisk rensemiddel

Medlem
1. juli 2017
Innlegg
36
Sted
Oslo
Kjøpte en billig ultrasonisk renser på Clas Ohlson og lurte på hva slags rensemiddel jeg bør bruke og hvor det kan kjøpes?.
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjur Gabriel
Volvo fører heptan i 1 liter flasker til kr. 217 inkl.moms delenr. 31375637 , "Cleaner H"
Heptane EC:205-563-8
Noe rimeligere enn apoteket.:p
Den lille flaska på bilde er nummeroverført til den store.
R.
20190729_141523.jpg
 
Ble dobbelpost. Men en tankevekker hvis man handler brukte klokker i disse covid-tider. MYE drit som setter seg på en klokke.
 
Ble dobbelpost. Men en tankevekker hvis man handler brukte klokker i disse covid-tider. MYE drit som setter seg på en klokke.

Et veldig viktig poeng. En klokke har ofte flere bakterier enn doskåla, akkurat som mobiltelefonen og fjernkontrollen.

Du kan sikkert bytte (varmt) vann og kjøre en runde til etter bildene å dømme. Vil du være 110% sikker kan du avslutte med en dypp i isopropanol som kverker alt av ulumskheter. Men, hold iso unna glass med utenpåliggende AR-coating da det kan lage stygge skjolder. Det samme gjelder ultralyden som også kan skade AR-coating.
 
Det var myyye gørr i den lenka di emptybrrainjacks :eek:. Jeg bruker den vanlige metoden med såpe, vann og børste. Urmakeren kommenterte at den var rein en gang jeg var innom, jeg skjønner nå hva han er vant til.

Er det det mulig å be om et lite eksperiment? Vask en tilsvarende møkkete lenke med såpe, vann og kost og så gi den en omgang i ultralydrenseren. Skulle vært artig å sett hvor effektiv den vanlige metoden er.

Derfor dykkerklokke!
 
Kjørte en ekstra runde i varmt vann, og så skylte jeg godt under krana samtidig som jeg børstet godt med en tannbørste til slutt.?Tror den ble ganske ren. Den ene sprinbaren som hoder diverextension fast i claspen var gåen, så må få tak i en ny før jeg får lenka på klokka igjen.
 
Det var myyye gørr i den lenka di emptybrrainjacks :eek:. Jeg bruker den vanlige metoden med såpe, vann og børste. Urmakeren kommenterte at den var rein en gang jeg var innom, jeg skjønner nå hva han er vant til.

Er det det mulig å be om et lite eksperiment? Vask en tilsvarende møkkete lenke med såpe, vann og kost og så gi den en omgang i ultralydrenseren. Skulle vært artig å sett hvor effektiv den vanlige metoden er.
Ja det var mye gørr. Ikke min klokke, men eieren har brukt klokka hver dag siden han kjøpte den ny i 2006, med unntakt da han hadde den på service i 2010. Regner med at lenka ble renset da.
 
Er det det mulig å be om et lite eksperiment? Vask en tilsvarende møkkete lenke med såpe, vann og kost og så gi den en omgang i ultralydrenseren. Skulle vært artig å sett hvor effektiv den vanlige metoden er.

Derfor dykkerklokke!

Gjorde en test i dag.
Lenke som har vært på armen i ca.10 år uten noen form for vask , har ligget i en skuff de siste 5 år så
skitten har tørket godt inn. Og bare for å si det , ikke jeg som har brukt den :p
IMG_4591.JPG

IMG_4592.JPG

Vasket med tannbørste og salo. Skrubbet så hardt at busta satt fast mellom lenkene.
Likevel absolutt ikke ren.
IMG_4595.JPG
IMG_4596.JPG

Så 10 min i ultralyd.
IMG_4597.JPG
IMG_4602.JPG
IMG_4605.JPG

Renere men ikke helt...
IMG_4606.JPG
IMG_4607.JPG

En runde til..
IMG_4608.JPG
IMG_4609.JPG

Nå skal det sies at denne var full av guffe.
Jeg vil tru at lenker som vaskes regelmessig ikke blir så ille , men vask med børste
tar bare utsiden.
IMG_4611.JPG
IMG_4612.JPG
 
Dette var virkelig interessant! For en fantastisk maskin, hmm jeg har noen forgassere liggende...….

142950_0.jpg

Fra 400 kroner! Hos Claes Dæven!
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor