Selger en usedvanlig flott, ripefri og mekanisk i orden Glycine Airman SST "Pumpkin" (Referanse 323.1219). Dette er den ikoniske 24-timers "Purist"-modellen fra slutten av 1960-tallet.
Jeg kjøpte settet for underkant av 20-år siden og aldri blitt brukt i mitt eie.
Klokken fremstår som et rent samlerobjekt og kommer som et ekstremt sjeldent og komplett sett med alt av tidsriktig original tilbehør.
Dette følger med (Se bilder):
- Original Glycine + Altus treboks i meget god forfatning
- Originalt, uutfylt "Guarantee"-garantibevis fra Glycine + Altus Watch Factories Inc.
- Originalt instruksjonsark for justering av stållenken
- Original Glycine stållenke med korrekte endeledd og signert spenne
Tilstand og funksjon:
- Kosmetisk: Klokken er i ekstremt flott stand og tilnærmet ripefri. Kassen har skarpe, fine originale linjer.
- Urverk: Det historiske A. Schild (AS) 1903-urverket trekker mykt, holder tiden godt og har god gangreserve.
- Hacking-mekanisme: 100 % i orden. Sekundviseren stopper fysisk på klokken 24 når kronen trekkes helt ut.
- Innerbezel: Den oransje 24-timersringen roterer helt jevnt og fint via den øverste kronen.
Dette er en sjelden mulighet til å skaffe seg et av de mest komplette "Pumpkin"-settene på markedet i dag.
Pris: 32 000,-
Mvh Dag Nordstrand
Tlf: 951 12788
Jeg kjøpte settet for underkant av 20-år siden og aldri blitt brukt i mitt eie.
Klokken fremstår som et rent samlerobjekt og kommer som et ekstremt sjeldent og komplett sett med alt av tidsriktig original tilbehør.
Dette følger med (Se bilder):
- Original Glycine + Altus treboks i meget god forfatning
- Originalt, uutfylt "Guarantee"-garantibevis fra Glycine + Altus Watch Factories Inc.
- Originalt instruksjonsark for justering av stållenken
- Original Glycine stållenke med korrekte endeledd og signert spenne
Tilstand og funksjon:
- Kosmetisk: Klokken er i ekstremt flott stand og tilnærmet ripefri. Kassen har skarpe, fine originale linjer.
- Urverk: Det historiske A. Schild (AS) 1903-urverket trekker mykt, holder tiden godt og har god gangreserve.
- Hacking-mekanisme: 100 % i orden. Sekundviseren stopper fysisk på klokken 24 når kronen trekkes helt ut.
- Innerbezel: Den oransje 24-timersringen roterer helt jevnt og fint via den øverste kronen.
Dette er en sjelden mulighet til å skaffe seg et av de mest komplette "Pumpkin"-settene på markedet i dag.
Pris: 32 000,-
Mvh Dag Nordstrand
Tlf: 951 12788
Vedlegg
-
IMG_0774.JPG189,9 KB · Visninger: 0 -
IMG_0771.JPG117 KB · Visninger: 0 -
IMG_0776.JPG135,4 KB · Visninger: 0 -
IMG_0777.JPG129,3 KB · Visninger: 0 -
IMG_0780.JPG102,5 KB · Visninger: 0 -
IMG_0781.JPG120,1 KB · Visninger: 0 -
IMG_0782.JPG150,8 KB · Visninger: 0 -