Ultimate klokke til 30 tusen

312 :)
hst.jpg
ccccc.jpg
IMAG2014.jpg

Jeg har bla både 16600 og compressor memovox. Skulle jeg hatt en klokke til ca 35k, definitivt 16600. CM er så polert at den fort ville bli stygg ved beater bruk. Min stemme går faktisk på en 16600. Kongeklokke som går til alt.

Sinnen er en veldig stilig klokke, men ikke ekstremt praktisk i hverdagen? Litt for spesielt med en regulateur som eneste bruksklokke synes jeg... Kronen på den klokken er også ekstremt slitsom å ta inn og ut :p

Utrolig fin klokke - ikke misforstå, men daglig beater med så mye polert og "dresslook"?

16600 eller IWC AT. Eneste i mitt hode som taler mot AT er det klønete propeietære remfestet som begrenser variasjonsmulighetene.

16600 eller IWC AT. Eneste i mitt hode som taler mot AT er det klønete propeietære remfestet som begrenser variasjonsmulighetene.

Jeg hatt ATen en liten stund nå, med hvit skive er den svært versatil mener da jeg. Hva remfestet angår så har man tre valg, gummi, lenke eller hook and loop nato. Ikke billig noen av delene men det er jo ingenting her inne. I seg selv er løsningen genial synes jeg. Men som tidligere sagt er det myyye ute å går for 30000k. AT2000 går om man smiler litt for 30000 hos Alf med gummi OG lenke, det er ikke et dårlig tilbud. Om så kan man selge lenken for en pen sum.

Hva er det den IWC'en mangler..... Kommer ikke på det nå, men det er noe veldig viktig som enkelte vil savne........
Åh! Hva er det det heter igjen...........

;)

Er i den situasjonen at jeg mer enn gjerne skulle foreslått Paneraien av de tre, men størrelsen gjør den lite egnet til dress. Den går neppe under mansjetten.

Derfor: IWC

Men kanskje du skulle vurdert en annen IWC, f.eks. Aquatimer Vintage Edition. Den har, i motsetning til 2000, ekte in-house verk og går både til dress og jeans. Du finner nok et pent eksemplar til 35K.

007-15.jpg

Jeg ville kjøpt en Rolex Explorer II...
Nydelig beater!

Sent from my HTC One V using Tapatalk 2