Ultimate jobbe/turklokke, helst quartz

Medlem
14. jan. 2010
Innlegg
5
Trenger en ny klokke til jobb, tur og som tåler tøff bruk. Klokken må være vanntett, tåle en støyt samt en del minsugrader. Den bør også lyse bra i mørket. Jeg ser for meg en quarts, da jeg er avhengig av at den er eksakt,.

Så lang har jeg endt opp på at Sinn UX må være den perfekte klokka. Jeg har skjønt at den må inn for å bytte batteri ca hvert 8 år, men det må vel være greit.

Trenger derfor noen råd fra forumets opplyste medlemmer.

Har noen erfaringer med denne klokka?

Hvor stor er denne i forhold til IWC aquatimeren som jeg har (den gamle med intern ring)?

Hvor bør jeg bestille den fra?

Andre klokker jeg bør vurdere?

Mvh Magnus
 
Du har nettopp beskrevet en Seamaster 2221.80. Tilfeldigvis har jeg en spell ny, aldri brukt, komplett med norsk garanti som kan kan bli din for en veldig gunstig pris. ;) PM om du er interessert.

Ellers har jo Breitling en del klokker i den kategorien, men personlig ville jeg heller valgt Sinn.
 
Ikke no galt med Omega altså., har jo selv en herlig Memomatic fra 70 tallet, men kicker ikke helt på seamaster..

magnus
 
Sinn U2

chronomaster er et selvfølgelig valg - og hvorfor ikke kjøpe Sinn U1/U2 - mekaniske ur har jo en sjel quartz ikke helt matcher....
 
Sinn U-serie

Jeg vil også anbefale Sinn`s U-serie.

Har en hardhet som du ikke finner andre plasser (6,5 ganger hardere enn vanlig 316L stål), nærmest 100& motstandsdyktig mot korrosjon og kan fåes med superquartz og mekanisk urverk. De har en teknologi som også er state of the art (iallefall på U2), og de er jo blant de tøffeste gutta i klassen, IMO.

Vil også slenge meg på anbefalingene til de andre her; Neil hos Chronomaster er helt RÅ på service! :cool:
 
Takk for bra innspill. Sikler fortsatt på UXén. Er det noen på forumet som har sett den eller har den. Erfaringer?

m
 
Sinn UX

Jeg har en som jeg kjøpte av Brilliant-Johnny for to år siden. veldig bra klokke. Perfekt størrelse, ikke SÅ tykk (som U1 og U2).
Min er litt mørknet pga oljen som er av den gamle typen, men skal byttes når jeg får somlet meg til å sende den til Sinn. eneste ulempe er at sekundviseren ikke "liner" helt opp med sekundstrekene.
Bilder i denne tråden:
http://www.tidssonen.no/showthread.php?2817-Sinn-bilder

Jeg kan forøvrig bekrefte at Sinn-hardheten ikke bare er en reklamejippo. De fleste klokkene mine får raskt en kledelig "patina" eller "battle scars". Sinnene har mye mindre av dette. U2s'en har kun en "hairline" på tross av at både betzelen, lenken og glasset har vært rimelig hardt i møte med murstein (jeg jobber i en bygning med mye mursteinsvegger og hjørner) og metallbeslag på dører. Jeg har flere ganger skrapt murpuss av klokken (med gru) for å oppdage at de eneste merkene er i veggen ;)
Da jeg ramlet med kajakken var jeg helt sikker på at det var enden på 856'en, men neida, noen små riper som ikke synes i daglig bruk. Citizen dykkeren min (som også har tålt utrolig mye) har mange flere riper og hakk, også i glasset.
 
Sinn UX

Fikk min Sinn UX (kronometer med tanke på ønske om nøyaktighet) i dag. Tro meg, du vil ikke angre. Eneste bakdel, må ut av landet for service.