Ull v-neck

Etter tips i ønsket prisintervall fra @c--f og @The Player skal jeg nå gjøre litt grunnforskning. Så kan jeg fylle opp med den som viser seg å bli favoritten.

Førsteinntrykket er at Massimo Dutti virker veldig tynn og lett, men kanskje har en noe "dypere V". Menswear er 100% ull og litt mer standard.

 
Redigert av en moderator:
Ser frem til en konklusjon @Melchiades

Ulempen med spanske merker for min del, er at de fort blir korte i armene. (er 1,88 moh.)

------

Når det gjelder dyrere gensere er Corneliani er favoritt. Paul&Shark skal prøves.
 
Redigert av en moderator:
Sikkert litt sent, men jeg plukket opp to V-gensere i 100% kashmir fra Slemdal Sport her om dagen, med 60% avslag (de stenger, huset skal visst rives).
 
Etter tips i ønsket prisintervall fra @c--f og @The Player skal jeg nå gjøre litt grunnforskning. Så kan jeg fylle opp med den som viser seg å bli favoritten.

Førsteinntrykket er at Massimo Dutti virker veldig tynn og lett, men kanskje har en noe "dypere V". Menswear er 100% ull og litt mer standard.


Jeg bruker mine ofte under blazer @Melchiades - ikke tilfeldig at de er tynne:cool:
Er veldig spent på din konklusjon. Har ikke prøvd V-gensere fra Menswear, men har noen dresser derfra som jeg har vært fornøyd med.
Husk å poste oppdatering etter noen måneder.
 
Redigert av en moderator:
Uniqlo

Er i London og slumpet over Uniqlo. Har kjøpt et par chinos og et par merinotrøyer i merinoull. Til prisen (£25) virker disse veldig bra. Trøyene er store i størrelsene bruker vanligvis xl. Men her kjøpte jeg medium. Verdt å sjekke ut når dere er på farten. Tror ikke disse selges i Norge
 
Størrelser på Alan Paine

Hei @kimare
Tabell for Alan Paine størrelser:
https://www.ardmoor.co.uk/downloads/alan-paine-size-guide
Min opplevelse er at størrelsene er "spot on" i forhold til brystkassemålene, de er hverken er store eller små. Jeg liker å ha klærne klassik fit.
Med hensyn til høyden din bør du også sjekke armlengden over skuldrene i tabellen.
Det er vanskelig å avgjøre størrelsen ved å prøve en helt ny genser, da den drar seg et par centimeter ut ved bruk.
Og så vil jeg si at fargene på genserene er som på Lacoste skjorter. De ser bra ut, uansett hvilken farge du velger.

Du kan også se på denne tabellen/forklaringen:
https://www.outdoorandcountry.co.uk/sizeguide/alanpaine.aspx
 
Redigert av en moderator:
Hei @kimare
Tabell for Alan Paine størrelser:
https://www.ardmoor.co.uk/downloads/alan-paine-size-guide
Min opplevelse er at størrelsene er "spot on" i forhold til brystkassemålene, de er hverken er store eller små. Jeg liker å ha klærne klassik fit.
Med hensyn til høyden din bør du også sjekke armlengden over skuldrene i tabellen.
Det er vanskelig å avgjøre størrelsen ved å prøve en helt ny genser, da den drar seg et par centimeter ut ved bruk.

prøvde en i medium, den passet bra over livet og bryst, men ble for kort på armene. Jeg konkluderte med at jeg nok er for hengslete til AP sin passform. Prøvde også Pringle men der hadde ikke butikken størrelser i en farge som fristet. Hadde kjøpt large i dette merket.
 
Redigert av en moderator: