- Medlem
- 5. okt. 2012
Paul & Shark gensere nupper ikke uansett hvor mange ganger de er brukt og hvor mange ganger de er vasket, men så koster de endel mer også....
Jeg holder kashmir-genserne mine relativt nuppefrie gjennom - trommevirvel - VASKING!
Nupper kommer av korte fibre som løsner fra veven og klumper seg, men de forsvinner i vask. Nettopp derfor har jeg sluttet å kjøpe ullgensere som ikke kan vaskes.

Etter tips i ønsket prisintervall fra @c--f og @The Player skal jeg nå gjøre litt grunnforskning. Så kan jeg fylle opp med den som viser seg å bli favoritten.
Førsteinntrykket er at Massimo Dutti virker veldig tynn og lett, men kanskje har en noe "dypere V". Menswear er 100% ull og litt mer standard.
![]()
Hei @kimare
Tabell for Alan Paine størrelser:
https://www.ardmoor.co.uk/downloads/alan-paine-size-guide
Min opplevelse er at størrelsene er "spot on" i forhold til brystkassemålene, de er hverken er store eller små. Jeg liker å ha klærne klassik fit.
Med hensyn til høyden din bør du også sjekke armlengden over skuldrene i tabellen.
Det er vanskelig å avgjøre størrelsen ved å prøve en helt ny genser, da den drar seg et par centimeter ut ved bruk.