Uærlig selger på forumet (Stigar)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
17. aug. 2015
Innlegg
109
Sted
Møre
Vil bare lufte ut min frustrasjon og klage på et forumsmedlem som kaller seg @Stigar. Det hele begynte med at jeg la ut en wtb-annonse på KS forumet, hvor jeg la ut ønske om å kjøpe en Submariner 16610. Utpå Lørdagen 18.06 fikk jeg svar fra Stigar om at han hadde en komplett sub til salgs, med boks og papirer. Jeg svarte at jeg var interessert og ba han ringe meg på tlf. Vi snakket sammen på telefon og jeg fikk inntrykk av at han kjøpte suben for ca. 3 mnd siden for 46k’ og at han ønsket 50k’ for den i og med at han hadde tatt service på den, den var også komplett med ekstra lenkeledd osv. Dette gikk jeg med på og vi avtalte at jeg skulle betale 50500,- på forskudd og at klokken skulle sendes med EON. Søndagskveld 19.06 førte jeg over pengene for klokken. Tiden gikk og jeg hørte ingenting, Tirsdag 21.06 sendte jeg purring på PM. Fikk da høre at han var på jobb hele Mandag og fikk ikke sendt pakken før i dag (Tirsdag 21.06). For så vidt greit, men likevel irriterende da han ikke hadde sagt ifra en gang om forsinkelsen, og jeg hadde tross alt betalt ekstra for EON. Jeg får et sendingsnummer som jeg sjekker flere ganger daglig, men finner ingen historikk. Onsdag 22.06 sender jeg purring nummer to klokken 15:30. Ca. 5 minutter senere dukker det opp at pakken er innlevert på posten.

Dagen etterpå dukker faktisk pakken opp mens jeg er på jobb. Får en klokkeinteressert bekjent til å sjekke om klokka er ekte, noe han bekrefter. I lykkerus over at alt endelig hadde ordnet seg så gav jeg vedkommende (Stigar) en Good Guy referanse i Good Guy tråden (som jeg senere slettet). Senere på dagen når jeg kom hjem fra jobb så fant jeg ut at ting ikke var som det skulle. Klokken hadde ingen ekstra lenkeledd (som skulle være med) og jeg fikk ikke benyttet lenka da denne ble for stram. Jeg fant heller ingen kvittering på service. Kun kvittering på trykktest og pakningsbytte i November i fjor (2015). Etterlyste dermed lenkeledd og spurte om service på PM igjen. Fikk til svar at han kunne kjøpe et ledd til, men at dette kunne ta noe tid (hvem i huleste vil vente på ubestemt tid på at klokken skal bli brukbar?). Han sa også noe om at kvitteringen var på avveie pga. for mange klokker i omløp og at klokken fremdeles var under service-garanti. På dette tidspunktet var begynte jeg å bli alvorlig irritert, men sa at det gikk greit og at jeg skulle fikse lenkeledd selv. Dette fordi jeg ikke gadd mer klaging og jeg ville bare få saken ut av verden.

Deretter fant jeg tilfeldigvis ut at denne klokken lå på dette salgsforumet 16.06.16. I denne annonsen sto det at klokken ikke hadde hatt service og at klokken trengte mest sannsynlig service til høsten ifølge urmaker. Mao. Stigar kunne umulig ha hatt klokken på service før den ble solgt videre til meg (med en god fortjeneste vel og merke). Plutselig var klokken nyservet og strøken, yeah right. Etter jeg fant ut dette så blusset raseriet opp i meg og jeg sendte PM på nytt. Denne gangen anklaget jeg han for å være en løgner og ville ha kompensasjon for alt tullet rundt dette salget. Fikk til svar at han ikke hadde lovet lenkeledd og at det aldri hadde vært snakk om at klokken hadde vært på service (hva med den såkalte service-garantien han nettopp hadde nevnt? Og hvordan kan det være garanti uten kvittering?).


For å si det sånn; vi ble ikke enige. Og egentlig så gir jeg faen i pengene, dette er en prinsippsak. Saken er vel heller den at jeg føler meg lurt og latterliggjort av en skamløs, løgnaktig tulling. Ekstra ille er det at klokken ikke blir brukt så lenge lenka er for stram også. Dette førte til at jeg bestilte Everest-gummi fra TS-shop bare for å kunne bruke klokken fram til jeg skaffet et ekstra ledd. Derfor kommer jeg aldri til å handle med denne uærlige personen igjen. Det å faktisk skrive en Bad Guy referanse er noe som sitter langt inne og følelsen av at dette også faller negativt ut på meg selv er definitivt til stede. Men jeg gjør dette for at andre eventuelle kjøpere kan tenke seg om flere ganger før de kjøper noe usett med denne selgeren. Møt i tilfelle opp F2F. Jeg kan umulig tenke meg at jeg er den eneste her på TS med dårlig erfaring fra denne selgeren, del i så fall dine erfaringer her, både positivt og negativt.

Til slutt vil jeg tilføye at dette er første gangen jeg er misfornøyd med kjøp av brukt klokke. Har tidligere bare hatt gode erfaringer både her på TS, Finn ol. Jeg hadde heller ikke opprettet denne tråden om Stigar hadde vært litt mer smidig. Håper også at fremtidige selgere ikke blir skremt av at jeg legger inn denne klagetråden. Ærlige selgere trenger ikke å frykte meg ved en fremtidig handel. Vurderte også å legge ut sporingsnummeret, men vil ikke pga. personopplysninger. Bryter dette innlegget med forumreglene så må gjerne Moderator slette dette innlegget.


Ha en fortsatt fin helg folkens

Frost
 
Trist å lese sånt, og jeg får vel bare stole på at alt nevnt er sant. Hadde et annet inntrykk av denne unge karen først.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stigar
Trist opplevelse for din del.
Dessverre er denne @Stigar en uttalt kyniker, kun ute etter rask profitt, uten å bry seg om hobbyen i seg selv.
Men dette er jo en advarsel til alle, om å ikke under noen omstendighet handle med denne personen.

Får håpe du ikke tar skrekken av å handle her inne, da dette nok er unntaket som bekrefter regelen om at her inne er det trygt å handle.
GG-tråden er jo en god støtte i en undersøkelse av potensiell selger :)
 
Skjønner ikke at noen gidder å kjøpe noe av en drittunge, som skryter av hvor mye han tjener på å trade klokker. Pruter hardt og selger raskt igjen dyrt - styr unna.
Du kan jo samle info om hans mange handler og tipse skattemyndighetene, som en takk for sist. ;)
 
Skjønner ikke at noen gidder å kjøpe noe av en drittunge, som skryter av hvor mye han tjener på å trade klokker. Pruter hardt og selger raskt igjen dyrt - styr unna.
Du kan jo samle info om hans mange handler og tipse skattemyndighetene, som en takk for sist. ;)
Hahaha, nydelig forslag @Gin :D
 
Skjønner ikke at noen gidder å kjøpe noe av en drittunge, som skryter av hvor mye han tjener på å trade klokker. Pruter hardt og selger raskt igjen dyrt - styr unna.
Du kan jo samle info om hans mange handler og tipse skattemyndighetene, som en takk for sist. ;)

Drittunge er rette ordet, jeg søkte kjapt opp etter GG referanser og det så greit ut. Har aldri lest at han skryter av tradingen sin, skrøt han her på forumet? Problemet mitt er vel heller det at han driver med blank løgn og svindel. Tar ekstra betalt for å sende med EON, men gir faen. Ikke er han interessert i å ordne opp heller. Gidder ikke kontakte skattefuten, men takker allikevel for glimrende tips:)

Trist opplevelse for din del.
Dessverre er denne @Stigar en uttalt kyniker, kun ute etter rask profitt, uten å bry seg om hobbyen i seg selv.
Men dette er jo en advarsel til alle, om å ikke under noen omstendighet handle med denne personen.

Får håpe du ikke tar skrekken av å handle her inne, da dette nok er unntaket som bekrefter regelen om at her inne er det trygt å handle.
GG-tråden er jo en god støtte i en undersøkelse av potensiell selger :)

Hvor er disse uttalelsene?
Har ikke fått skrekken, som sagt; har kun gode erfaringer fra tidligere kjøp her på sonen.

Trist å lese sånt, og jeg får vel bare stole på at alt nevnt er sant. Hadde et annet inntrykk av denne unge karen først.

Det er nok dessverre sant, styr unna.

Takker for svar folkens, tydelig at folk kjenner til denne fjotten fra før. Ser han har en del klokker til salgs både her og på Finn. Får håpe denne tråden hjelper til med å avskrekke folk fra å handle med denne kjeltringen.
 
Hva jobber du med (?) som i vår moderne tidsalder gjør at du ikke greier å avlevere en sms/mail/PM i tidsrommet 06:00-24:00?

Høres merkelig ut.
Og hvis du i tillegg visste at du kom til å være utilgjengelig på mandagen så hadde det kostet 12 kalorier å si ifra om det.

Jeg har kjøpt/solgt klokker på TS i 5-6 år, har vært borti mye rart. Syns forklaringen virker tynn.
Ikke utelukkende negativt ment dette, men for din egen del så ville jeg formulert meg på en annen måte fordi for en totalt utenforstående, som meg i dette tilfellet, så får forklaringen din over middels utslag på bullshitalarmen min.
 
Om du er ærlig om det, så fine, men du fremstiller deg selv som en "entusiast" med en heftig samling, når realiteten er at du er 18 (?) år og har én og én klokke inne til en hver tid som du flipper med saftig påslag.

Et forslag; start et AS og vær ærlig om hva du driver med. Dette er ikke bra og kan virkelig skade deg både finansielt og sosialt i fremtiden. Det er flere instanser både her inne og på andre klokkeforum som følger nøye med på "flippingen" som foregår. Det er naturlig.

My two cents.
 
Redigert av en moderator:
Pakken ble levert 15:30 på Onsdag. Pakken er tross alt sporbar, med andre ord udiskutabelt. Og sporingsnummeret ble sendt Tirsdag klokken 21:07. Igjen les PM tråden en gang til.

Dette blir ord mot ord, men klokken er følgelig ikke komplett hvis det kun er nok lenkeledd til å passe håndleddet til en dverg. Du skrev riktignok at du skulle prøve å skaffe lenkeledd, men at det kunne ta noe tid. Dette er totalt respektløst, skal jeg vente på ubestemt tid for å vente på et ledd som kanskje dukker opp. Og dette kommer fra en lystløgner.

Jeg ville ha kompensasjon og foreslo 5000,- i retur pga. av service, lenkeledd, turt og svie og ikke minst betalt for EON. Lite vits med EON hvis pakken ikke blir sendt, eller hva? Hadde kunne diskutert kompensasjonen hvis du hadde vært villig til å forhandle. Jeg betalte det du forlangte og prutet ikke en eneste krone. Dette fordi jeg var fornøyd med prisen, vi snakket jo tross alt om en komplett og nyservet klokke. Dette er jo mer eller mindre en prinsippsak, pengene er av mindre betydning i denne saken.

Skjønner godt at @Gin og @Skogsmatrosen skrev det de skrev, beskrivelsen stemmer på en prikk med mine egne erfaringer.
 
Redigert av en moderator:
Pakken ble levert på Onsdag i halv fire tiden, dette kan jeg bevise. Jeg sender gjerne sporingsnummer til Moderator eller Good Guy her på forumet for å få en uavhengig bekreftelse. Noen frivillige? @MINUTE_REPEATER? Jeg vil som sagt ikke legge ut sporingsnummer her pga. personopplysninger.

Les PM tråden en gang til, den hadde nettopp vært til service og du hadde rotet bort kvittering. Igjen, dette står i PM tråden. Dette kan vel enkelt sjekkes av eventuelle moderatorer.(?)
 
Redigert av en moderator:
Den summen du betalt har ingenting å si, men du reklamerte med en nyservet og komplett klokke med lenkeledd og kvitteringer. Dette er bare tull, derfor spurte jeg om 5k' i kompensasjon, enkelt og greit. Hadde mest sannsynlig gått med på en mindre sum også.

Sporingsnummeret er på lappen som du skriver addressen på. Denne blir registrert når den skannes og leveres i kassen, hver lapp har egen ID (sporingsnummer).
 
Redigert av en moderator:
Siden jeg jobbet i posten kan jeg stille meg disponibel hva gjelder interne systemer og historikk på hvor EON ble levert/sendt/kjøpt og på hvilke tidspunkt.

EON er over natt i Norge. Såfremt du leverer innen frist (varierer fra plass til plass) men som regel i 18-tiden.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frost
Siden jeg jobbet i posten kan jeg stille meg disponibel hva gjelder interne systemer og historikk på hvor EON ble levert/sendt/kjøpt og på hvilke tidspunkt.

EON er over natt i Norge. Såfremt du leverer innen frist (varierer fra plass til plass) men som regel i 18-tiden.

PM er sendt
 
Surt eple for deg, forhåpentlig redelighet og moral for andre her på forumet.

Det jeg husker var at du forklarte "kvantiteten av hvor mye du solgte", med at du hadde tjent +100.000.- det siste året på kjøp og salg av klokker.
Åpenbart ved å kjøpe billig og selge dyrt - helt OK det, men håper for din skyld at du har inrapportert dette.
En slik inntekt overgår nemlig langt en "skattefri hobby inntekt" og vil kunne utløse en straffeskatt, som jeg regner med at vil være problematisk for en ung kar som deg. Skryte av "svart inntekt" på et åpent forum, er som du kanskje skjønner ikke særlig lurt. Her inne er det mange slags entusiaster, både innen politi og andre myndighets representanter.
Lykke til med "butikken", men du bør agere ryddigere for din egen skyld.
 
Redigert av en moderator:
Jeg vil ikke uttale meg om denne saken da jeg ikke vet hva som har blitt lovet hit og dit av kjøper og selger, men det var jeg som solgte klokken til @Stigar. Fikk godt inntrykk av karen, og handelen gikk kjempefint. Penga var overført med en gang, og han er en trivelig kar. At han er ung er heller ikke noe å holde mot han på noe vis.

Han fikk den av meg til en god pris fordi jeg var interessert i å få tak i en hulk som lå ute på finn.no innen noen adre fikk kloa i den. Synes heller ikke dette er noe som skal holdes i mot han. Hva som har blitt sagt om service og liknende mellom kjøper og selger her vet jeg ikke, men det som er blitt gjort i mitt eie (de siste 7 månedene ca) er pakningsbytte og tilhørende trykktest i tillegg til en trykktest for en måned, halvannen måned siden. Da la i tillegg urmaker på litt olje på rotorakselen da denne akselen i cal 3135 visstnok slites lett. Det var lite slitasje på denne, men han gjorde det likevel :) Han sa da at den er i god teknisk stand, men han testet den på timegrapheren (er vel det den maskinen heter?). Det var visse lave verdier som indikerte servicebehov etterhvert, men ikke noe kritisk. Jeg spurte om det gikk greit å ta en service til høsten, og det mente han var greit. Dette stemmer også med hva urmakeren som foretok pakningsbytte sa.

Så jeg skal ikke ta noe standpunkt med eller mot noen her, men etter min erfaring tror jeg ikke fremtidige medlemmer som skal kjøpe/selge med @Stigar har noe å frykte.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stigar og Frost
@Frost bør heve kjøpet.

Har tenkt tanken, men trodde selger gikk med på å betale ut kompensasjon. Har invistert i Everest-gummi også, sender klokka på service i høst istedet. Er vel ikke verdens enkleste ting å kjøpe ny klokke her etter denne tråden. Jeg har vel skremt eventuelle selgere over alle hauger:)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.