Type - pris

Kjekk overraskelse og et pent ur!

Jeg vil dog tro at om du får en relativt høy (forsikrings)takst så vil det være svært vanskelig å solgt klokken i Norge for den prisen. Markedet for en AP Quartz i hvitt gull slår meg å være forsvinnende lite her på berget. Kanskje du bør kontakte noen auksjonshus i utlandet for et evt salg?

Dette er er viktig poeng. Er nok ikke det mest lettsolgte objektet dette her. Verdi blir nok opp til markedet å avklare men jeg ville ha gjettet på at prisen i chrono24 annonsen er for høy.

Men time will tell. Synes klokken burde beholdes jeg.

Da er klokka levert inn til urmaker Bjerke i Karl Johansgate. Fikk meg en god overraskelse, trodde klokka var i stål, men den er i hvitt gull. Ble anbefalt full gjennomgang pluss rhodinering. Gleder meg til å få den igjen og se hvordan den har blitt. Blir vel muligens lagt ut for salg etter hvert.

Har du tenkt å legge den ut for salg bør du be om et anslag fra Bjerke først. Det høres nok brutalt ut men min erfaring tilsier at markedet for en sånn klokke eksisterer egentlig ikke, de selges dessverre til skrappris.
Sentimental verdi er kanskje høyere.

Jeg tror og håper at du beholder den, samtidig vil jeg gratulere deg med ny hobby ;)
Jeg vil også si at ved å registrere deg her, så trodde du kanskje at du skulle hente noen raske penger på klokka, men du ender opp meg å bruke 30% av lønningene dine fremover på klokker :D

Kanskje du har en unboxing på gang allerede når du henter klokken fra service??

"Eg håbe det!"

Jeg tror og håper at du beholder den, samtidig vil jeg gratulere deg med ny hobby ;)
Jeg vil også si at ved å registrere deg her, så trodde du kanskje at du skulle hente noen raske penger på klokka, men du ender opp meg å bruke 30% av lønningene dine fremover på klokker :D

Kanskje du har en unboxing på gang allerede når du henter klokken fra service??

"Eg håbe det!"

Er medlem på et annet forum og ble tipset om dette forumet for klokker. Registrerte meg her for å få tips/opplysninger om klokka. Raske penger er sikkert greit, men det var ikke i mine tanker. Greit og få den i bra stand igjen nå som jeg vet hva jeg har. Kommer nok ikke til å bruke så mye av lønna på klokker i tiden fremover.

Unboxing? Hva er det?

Redigert:
på 80-tallet ble det laget en del Royal Oak modeller i hvitt-/gult gull med Quartz. Disse var riktignok veldig forseggjort, og det fulgte gjerne med en ring som hadde samme gjennomgående tema som uret. Disse har i etterkant gått svært lavt på auksjoner. Alt fra 15 000-35 000.

Dersom det er en godt limitert utgave(disse var som regel avbildet av en sjeik e.l.) gikk disse oppmot CHF 6500(Rundt 42.000 Kr.)

Dessverre er markedet lite for disse quartzurene.