Tykke lugs, chamfers, bevels og laser welding. Neste steg?

Dette feltet har jeg minimalt greie på, men jeg har et spm. Er dette tjenester Rolex tilbyr? Eller er det kun spesialister andre steder?
 
Dette feltet har jeg minimalt greie på, men jeg har et spm. Er dette tjenester Rolex tilbyr? Eller er det kun spesialister andre steder?

Lite sannsynlig at Rolex tilbyr en slik tjeneste @JonasV Men skal ikke si det for sikkert.
Hadde vel ikke gamblet med å sende inn en gammel 1665 til Rolex Service Center. Er jo fare for at de bytter patinert skive, visere og datohjul.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød og JonasV
(@JonasV @Edzilla)

Jeg leser at Rolex har en egen avdeling dedikert til restaurering og vedlikehold av vintageklokker som er eldre enn hva de offisielle servicesentrene vil ta imot, feks. fordi reservedeler er gått ut av produksjon. Denne avdelingen vil etter sigende lage nye deler fra scratch, og jeg tror også at de utfører reparasjoner med bla. lasersveising i tilfeller hvor kassen er skadet på en måte som påvirker funksjonaliteten til klokken, som ødelagte lugholes osv.

Denne tjenesten er etter hva jeg forstår ikke tilgjengelig gjennom de vanlige RSC-kanalene, så jeg tror man må sende et fysisk brev til Rolex med en beskrivelse av den aktuelle klokken for å påbegynne prosessen, som naturligvis koster en del mer enn en vanlig service. Eller kanskje man kan settes i kontakt med dem igjennom forhandler? Må sette meg mer inn i dette, men at Rolex har en slik tjeneste synes jeg er en veldig fin ting.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: JonasV
Bilder fra rolexforum på FB, arbeid utført hos Rolliworks, ganske imponerende.
72667224-B75E-4B2D-9E5D-E3DD6BC96D7D.jpeg
B0F3F2B8-3F05-469C-8062-C5804DBCCBF0.jpeg
FA9B727D-3977-4309-841C-3F375ADF6D40.jpeg
CB2E03CA-22E6-45A0-9BB2-9D326C86BA24.jpeg