Tykk og myk silikonreim, 22mm

Medlem
5. mars 2023
Innlegg
160
Sted
Fjaler
Kjøpte meg eit beist av ein Helson Shark diver. Eg digger den, men synes reima er litt stiv og ukomfortabel. Eg har ei heavy duty silicone strap frå strapco, men eg synes egentlig ikkje den er særlig "heavy duty". Nokon som har tips til ei mjuk og god silikonreim, men som faktisk er såpass tjukk og grov at den matcher resten av klokka?
 

Screenshot 2024-05-24 at 20.03.56.png
Screenshot 2024-05-24 at 20.04.19.png
 
Desse var mistenkelig lik reima som Helson vart levert med. Men usikker på om det er dette merket, eller ein kopi av denne reima.

Har du erfaring med desse? Er dei mjuke og komfortabel?
Har hatt en slik før, syns å huske at det var gode greier.
 
Desse var mistenkelig lik reima som Helson vart levert med. Men usikker på om det er dette merket, eller ein kopi av denne reima.

Har du erfaring med desse? Er dei mjuke og komfortabel?

99,99 % sikker på at Helson leverer en kopi av Isofrane. Jeg har hatt en Isofrane og den var blant de mykeste gummiremmene jeg har hatt.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunnfjording
Kjøpte nettopp tre farger av denne typen fra Unclestraps. Veldig fornøyd med de.
Støtter også Isofrane. Veldig fornøyd med de jeg har prøvd.

IMG_0855.jpeg
 
Silikon tiltrekker seg støv og smuss.
Isofrane er "originalen" og laget i en type italiensk "Vulcanized" gummi, men disse koster.
Jeg tror det er Bonetto Cinturini som står bak Isofrane.
Alternativene i naturlig Vulcanised gummi og FKM gummi er best når det gjelder komfort og utseende.

Benetto der:

Borealis er rimelig og det er naturlig/ Vulcanized gummi.

Suppaparts har også en del lignende.

Dassari bruker FKM.

Monstraps bruker FKM og "Vulcanised".
 
  • Liker
Reaksjoner: Topher
Isofrane med den legendariske vaniljedufta er ein sikker vinnar for meg.

Vanilje "duften" er ikke for alle, spesielt når disse er nye og lukter sterkt av det.
Bonetto C. har også samme vanilje lukt men helt ærlig, liker jeg best gummi uten lukt.
Jeg har også opplevd at Isofrane sprekker litt på hulene der beltespennes pinen sitter.
Isofrane bruker en type Nitril gummi tror jeg.
Når det gjelder Omega sin "Isofrane", disse er littegrann stivere.

Borealis (og andre) har en vanlig dobbel firkante beltløkker som er OK, men jeg liker bedre Helm sitt design.
Men disse er begrenset til 20 og 22mm størrelse.
1000005642.jpg


Jeg har prøvd litt av alt over tiden og har fortsatt:
2stk Isofrane.
2stk Omega.
6stk Borealis.
1stk Helm
1stk Bonetto Cinturini.
7stk Dassari.
3stk Monstraps og en del andre.