Solgt Tutima Pacific & Eterna Monterey

Medlem
10. juni 2008
Innlegg
1.297
Sted
Trondheim
Lufter interessen for disse urene.

Tutima Pacific.

Dette uret er 39mm diameter, vanntett til 200m og drives av det et ETA 2836 urverk. Jeg kjøpte klokken for et par år siden på TS. Klokken kommer på en bund-skinnrem som er formet etter bruk, men selve klokken er spotless, uten riper eller hairlines. MEN, det er slitasje på gjengene til kronen, og det må påregnes at kronen, (eller kronetuben), må byttes. Klokken leveres med en enkel brukermanual, hangtag, ytterboks og innerboks.









Eterna Monterey.

Dette bomkjøpet gjorde jeg på Finn.no for en tid tilbake, og er ikke mitt mest vellykkede kjøp. Da jeg mottok klokken var den skitten, med sveiseperle på bezelen, en flekk/merke på glasset, flekker på viserne, og den ene viseren en anelse skjev, og klokken var tydelig behandlet av noen som ikke visste hva de gjorde. Når jeg skrudde ut kronen kunne ikke klokken trekkes, og datoen kunne ikke stilles. Etter en håpløs telefonsamtale med selger valgte jeg å svelge en kamel og ta den med til en urmaker. Klokken ble levert, og da jeg hentet den igjen, var den originale kronen blitt ødelagt, og urmakeren hadde satt på en pinglete uoriginal krone, i påvente av en ny krone som var bestilt. Diagnosen var en for kort rementoirvelle (usikker på om det skrives sånn). Etter dette har klokken ligget i en skuff, og er sånn sett behandlet meget pent av meg, ikke at det vises på selve klokken. Klokken tikker og går, men trenger ny krone, og sannsynligvis en service med bytte av visere, glass og en gjennomgang av verket. Klokken er forøvrig 40mm diameter og drives av et ETA 2824 urverk. Noe for en hobbyurmaker?





Begge klokkene selges samlet, som de er. (Du må ikke ta med Eternaen dersom du ikke vil, den er mer som en bonus) :cool:

Prismessig ser jeg for meg 1600 + frakt, evt f2f i Trondheim.

Takk for titten!

Mvh

topale
 
Redigert: