Tur til Teknisk Museum 11 november 16:30

Dette er bare en liten "bump" av tråden. Jeg er i dialog med en omviser. Det vil bli en ukedag, da dette passer bedre for Museet.

Onsdag 11 november.

Jeg kommer tilbake med mer informsjon om tidspunkt men det ser ut til at vi må være ferdige ved 18 tiden.
Derimot blir det da god tid for å samles et sted etterpå.

8

• Liker
Reaksjoner: daghoi
Nå har jeg fått spikret litt saker og ting!

NORSK TEKNISK MUSEUM!

Onsdag 11 november.
Fremmøte i resepsjonen 16:30
Det blir omvisning i klokkeutstillingen. Vår guide er David Heuer.

Han har svenne- og mesterbrev i urmakeri, fra den tiden vi hadde utdanning i Oslo. For tiden er han styreleder i SNU og teknisk konservator fra UiO. Han har jobbet en del med instrumenter og andre tekniske gjenstander (blant annet for Norsk Teknisk Museum). Nå om dagen er han prosjektkoordinator for et forskningsprosjekt ved UiO som lyder navnet "Saving Oseberg".

Vi må være ute av museet klokken 18:00, derfor er det viktig at alle møter presis!

Vi sees!!!

8- D

Huff, Ring 3 er ikke akkurat perfekte vei fra Helsfyr på den tiden.

Du bør nok beregne litt god tid denne dagen. Ellers så kan det være greit å "kjøre på tvers". Husk at det er to veier opp til Museet. Den ene går fra Nydalen og inn. Den andre går over Storo og Grefsen.

8

Du bør nok beregne litt god tid denne dagen. Ellers så kan det være greit å "kjøre på tvers". Husk at det er to veier opp til Museet. Den ene går fra Nydalen og inn. Den andre går over Storo og Grefsen.

8

Helt klart, men å komme seg til en av de to veiene opp er ikke bare bare fra Ring 3 :) Skal nok klare det uansett!

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Soleklart raskest å kjøre opp over Grefsen og Kjelsås fra Storokrysset. En del som skal av Ring 3 der, men de fleste skal ned til Storo og Torshov/Sandaker, så det går relativt kjapt å komme seg til høyre opp mot Grefsen og Kjelsås.

Soleklart raskest å kjøre opp over Grefsen og Kjelsås fra Storokrysset. En del som skal av Ring 3 der, men de fleste skal ned til Storo og Torshov/Sandaker, så det går relativt kjapt å komme seg til høyre opp mot Grefsen og Kjelsås.
Jeg kjører ring 3 fra Helsfyr til Gaustad hver dag ca kl 16.00, sjeldent at dette er noe problem. Løsningen over Grefsen/Kjelsås er ikke å anbefalle, for da må du stå i en av de 2 garanterte køer på strekningen, for å kunne ta av fra ring 3.
Legg deg i venstre fil helt til Nydalen, så er du der på 15 minutter:)

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan
Jeg er med på flott tiltak hvis jeg er i byen. Kan ta med passasjerer fra Helsfyr ca. Kl 16.00.

Jeg bumper denne tråden.
Det vil være fint om jeg får sammen et cirka tall på hvor mange vi blir.