Tudor-tråden

IMG_4414.jpeg
 
Jeg har tatt meg i å stadig titte innom denne tråden og Tudor sine sider for å se på den nye Black Bay 41 mm med 5-link-lenka. Liker den skikkelig godt!

Jeg var innom Bjerke her om dagen og fikk prøve den på, riktignok med standardlenken. Liker den ikke noe mindre. Synes de har gjort veldig mye riktig.

På spørsmål om ventetid kom det et unnvikende svar. Kanskje helt greit, hva vet jeg, men et estimat burde kanskje være mulig? Og kanskje ble spørsmålet stilt til feil ansatt. Uansett så skulle jeg ønske Bjerke hadde evnene til å spå en klokkes skjebne - slik at de som har det så travelt med å selge at de tar bildene for salg allerede på disken i butikken, kanskje kunne blitt luket ut av køen.

Et lite sukk herfra, som dere skjønner.


Screenshot_20230630_101639_Samsung Internet.jpg


P.S. Ønsker ikke å starte en diskusjon om Bjerke sitt køsystem, men er litt oppgitt over at enkelte omtrent ikke rekker ut av butikken før salgsannonsen er påtenkt. Kunne de ikke bare takket nei?
Og for å ta alle forbehold: skjønner at det kan være mange grunner til salg og så videre..
 
Jeg har tatt meg i å stadig titte innom denne tråden og Tudor sine sider for å se på den nye Black Bay 41 mm med 5-link-lenka. Liker den skikkelig godt!

Jeg var innom Bjerke her om dagen og fikk prøve den på, riktignok med standardlenken. Liker den ikke noe mindre. Synes de har gjort veldig mye riktig.

På spørsmål om ventetid kom det et unnvikende svar. Kanskje helt greit, hva vet jeg, men et estimat burde kanskje være mulig? Og kanskje ble spørsmålet stilt til feil ansatt. Uansett så skulle jeg ønske Bjerke hadde evnene til å spå en klokkes skjebne - slik at de som har det så travelt med å selge at de tar bildene for salg allerede på disken i butikken, kanskje kunne blitt luket ut av køen.

Et lite sukk herfra, som dere skjønner.


Vis vedlegg 337303

P.S. Ønsker ikke å starte en diskusjon om Bjerke sitt køsystem, men er litt oppgitt over at enkelte omtrent ikke rekker ut av butikken før salgsannonsen er påtenkt. Kunne de ikke bare takket nei?
Og for å ta alle forbehold: skjønner at det kan være mange grunner til salg og så videre..
Spesialutstyr for å pelle av plast?
490_1413019345.jpg
 
Redigert:
Jeg har tatt meg i å stadig titte innom denne tråden og Tudor sine sider for å se på den nye Black Bay 41 mm med 5-link-lenka. Liker den skikkelig godt!

Jeg var innom Bjerke her om dagen og fikk prøve den på, riktignok med standardlenken. Liker den ikke noe mindre. Synes de har gjort veldig mye riktig.

På spørsmål om ventetid kom det et unnvikende svar. Kanskje helt greit, hva vet jeg, men et estimat burde kanskje være mulig? Og kanskje ble spørsmålet stilt til feil ansatt. Uansett så skulle jeg ønske Bjerke hadde evnene til å spå en klokkes skjebne - slik at de som har det så travelt med å selge at de tar bildene for salg allerede på disken i butikken, kanskje kunne blitt luket ut av køen.

Et lite sukk herfra, som dere skjønner.


Vis vedlegg 337303

P.S. Ønsker ikke å starte en diskusjon om Bjerke sitt køsystem, men er litt oppgitt over at enkelte omtrent ikke rekker ut av butikken før salgsannonsen er påtenkt. Kunne de ikke bare takket nei?
Og for å ta alle forbehold: skjønner at det kan være mange grunner til salg og så videre..
Jeg sendte melding til både Bjerke og Askeland da klokken ble lansert (sent mars). Bjerke sa at de skulle se an interessen på klokken, før jeg skulle få svar i slutten av april på om jeg eventuelt fikk stå på venteliste og hvor lang ventetiden ble.

Askeland sa med en gang at jeg kunne forvente levering ila mai, uten at jeg har hatt noe kundeforhold der. Da jeg sa at jeg holdt til i Oslo var det ingen problem for de å sende klokken heller.

Endte med å kjøpe klokken hos Bjerke uansett, da jeg dro inn for å prøve BB54 og BB41 og de kunne selge meg BB41 på tre-ledds-lenken. Alt i alt veldig fornøyd med klokken, og selv om jeg ønsket jubilee-lenken har jeg satt pris på at 3-ledds-lenken ser mindre dressy ut.

Poenget mitt er at man ikke låses til å kjøpe hos Bjerke - det finnes andre muligheter :)
 
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone og seiltid
Nå har jeg ikke testet BB54 skikkelig, men jeg opplever BB58 ganske lik som 5-sifret sub på armen, på tross av at glasset (og skive?) muligens er større. BB58 ligger flatere på armen enn sub pga. baklokket til sub som bygger litt mer. Føler at BB58 (og 5-sifret) er perfekt for mitt håndledd, og tror nok BB54 er akkurat for liten - med mindre man ønsker enda mer vintage vibe ift. hakket mindre størrelse. Forøvrig digger jeg utseende på BB54, og vurderer den likevel - men som "par-klokke" til samboer. :)

Må kanskje spise hatten min gitt, hvertfall deler av den.
Som sagt så gjort, tenkte jeg handle BB54 til samboer. Var innom Bjerke og snakket litt om andre klokker(ikke Rolex/Tudor), og spurte på slutten hvordan det er med ventetid på BB54 for tiden, men fikk ikke noe særlig svar egentlig. Heller ikke oppfølging om jeg kanskje var interessert i å bestille eller noe. Så jeg fikk tak i en brukt, og har akkurat testet den litt på armen.

Og jaggu tok jeg ikke feil, den er definitivt ikke for liten på min arm, og det er litt rart fordi den faktisk er noe mindre enn BB58 som jeg mener heller ikke er for stor. BB54 gir dog et litt annet uttrykk, det er noe med proporsjonene som gjør at kassen virker større i forhold til glass/skive. Vanskelig å få frem på bilder, men her er noen shots av begge. Jeg digger den... :love::mrgreen:

20230630_163428.jpg
20230630_163442.jpg
20230630_163512.jpg
20230630_163555.jpg
20230630_163723.jpg
20230630_164133.jpg


Dette gir meg jo også et aldri så lite dilemma, for denne fikk jeg veldig lyst å bruke selv, og kan ikke drive å endre lengde på lenken titt og ofte.. :p

Men om BB54 er svar på Rolex 5-sifret sub i størrelse, er jeg ikke helt sikker på, og vil nok si at BB58 er nærmest ift. utseende/kasse. Kanskje det kommer sammenligning på det også etter hvert. Faren er likevel at den ikke kommer mer på min armen etter å ha justert lenke til samboer.... :)
 
Må kanskje spise hatten min gitt, hvertfall deler av den.
Som sagt så gjort, tenkte jeg handle BB54 til samboer. Var innom Bjerke og snakket litt om andre klokker(ikke Rolex/Tudor), og spurte på slutten hvordan det er med ventetid på BB54 for tiden, men fikk ikke noe særlig svar egentlig. Heller ikke oppfølging om jeg kanskje var interessert i å bestille eller noe. Så jeg fikk tak i en brukt, og har akkurat testet den litt på armen.

Og jaggu tok jeg ikke feil, den er definitivt ikke for liten på min arm, og det er litt rart fordi den faktisk er noe mindre enn BB58 som jeg mener heller ikke er for stor. BB54 gir dog et litt annet uttrykk, det er noe med proporsjonene som gjør at kassen virker større i forhold til glass/skive. Vanskelig å få frem på bilder, men her er noen shots av begge. Jeg digger den... :love::mrgreen:

Vis vedlegg 337345Vis vedlegg 337346Vis vedlegg 337347Vis vedlegg 337348Vis vedlegg 337349Vis vedlegg 337350

Dette gir meg jo også et aldri så lite dilemma, for denne fikk jeg veldig lyst å bruke selv, og kan ikke drive å endre lengde på lenken titt og ofte.. :p

Men om BB54 er svar på Rolex 5-sifret sub i størrelse, er jeg ikke helt sikker på, og vil nok si at BB58 er nærmest ift. utseende/kasse. Kanskje det kommer sammenligning på det også etter hvert. Faren er likevel at den ikke kommer mer på min armen etter å ha justert lenke til samboer.... :)
Lug-to-lug er jo BB54 voksen, og ser man på formen er den såpass "firkantet" med lange lugs slik at den er lik Submarinere fra 50-tallet. Ser flott ut.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og Zawatch
Når den ble lansert tenkte jeg "meh - kjedelig", men etterhvert så ser jeg at jeg tok feil og hadde feil inngangsverdi på designet. Opplevelsen IRL gjør at jeg bruker den hele tiden. "Kjedelig" er bra i lengden.

_1250347-jpg.2343588
Langt på vei enig med deg i det siste utsagnet ditt. Samme med Submariner, kanskje verdens kjedeligste klokke, men allikevel så perfekt på så mange måter. Noen ganger er kjedelig best.
 
Når den ble lansert tenkte jeg "meh - kjedelig", men etterhvert så ser jeg at jeg tok feil og hadde feil inngangsverdi på designet. Opplevelsen IRL gjør at jeg bruker den hele tiden. "Kjedelig" er bra i lengden.

_1250347-jpg.2343588
Opplever du at bezelen er mest sort eller blågrå, slik som på bildet du la ut?