Tudor-tråden

Onlyfans. Nei, jeg mener Oysterflex.
Takk, det var jo i grunnen det jeg også kom opp med, men hadde en liten hjerneprolaps der Oysterflex=lenke. Burde selvsagt googlet.

Ble nok litt satt ut av kombinasjonen gummi og franske mansjetter, og jeg er enig med @Genta. Det funker ikke. Den klokken hadde jo ikke passet med dress uansett hvordan man festet den til håndleddet, kanskje det var det som gjorde meg forvirret.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
06317F63-F3F0-42B3-8ED3-BFA43ABDF74B.jpeg

Endelig telefon fra Bjerke om at ventetida var over, og at jeg kunne hente ny BB58!
 
Det er så mye riktig med 925!
Børstede sider, fantastisk nedtonet farge på skive og bezel, og den kjente BB58-bærekomforten.

Vis vedlegg 261966
IMHO: 925 er det en moderne Sub burde være, men er så langt unna, dessverre. 124060/126610 og de andre moderne sportsmodellene (GMT og YM) fra Rolex er glorete, store, klumpete og harry. 925 har perfekt størrelse og kule historiske referanser uten at det ødelegger for det moderne uttrykket. BB58 blue er også fin, jeg bare syns den var litt kjedelig. Det perfekte er, igjen, IMHO, en 925 i Rolex-sub-utgave (med Rolex-kvalitet og mystikk) med lenke, i stål og uten innsyn. Altså, en moderne 5513 som ikke er vulgært stor.
 
Da har jeg hatt min BB36 i en uke og er fremdeles veldig fornøyd. Med sine 36 mm er det min minste klokke så langt, men størrelsen er helt perfekt, og har egentlig bare fått bekreftet at en 36 mm Explorer er drømmeklokka. Ville ha en klokke uten dato da jeg synes det ser mye bedre ut, men var samtidig spent på om jeg ville savne det. Har så langt kastet et par blikk på håndleddet for å sjekke dato i farta, men er egentlig ikke noe savn. Håper som andre at den nye t-fit låsen også blir tilgjengelig for stålklokker etterhvert, da jeg sliter med å få en lengde på lenka som er perfekt hele dagen.

Men har et spørsmål til dere der ute, hvilken nøyaktighet kan man forvente av denne klokka? Jeg har brukt klokka hver dag i en uke, og den går 7-8 sekunder for fort pr døgn. Jeg føler egentlig at dette er litt mye, men vet ikke hva som er normalt.

Legger ved et bilde siden en hver tråd blir bedre med bilder.
74FD7510-DC77-4BC1-898D-58A765D0CACD.jpeg
 
Da har jeg hatt min BB36 i en uke og er fremdeles veldig fornøyd. Med sine 36 mm er det min minste klokke så langt, men størrelsen er helt perfekt, og har egentlig bare fått bekreftet at en 36 mm Explorer er drømmeklokka. Ville ha en klokke uten dato da jeg synes det ser mye bedre ut, men var samtidig spent på om jeg ville savne det. Har så langt kastet et par blikk på håndleddet for å sjekke dato i farta, men er egentlig ikke noe savn. Håper som andre at den nye t-fit låsen også blir tilgjengelig for stålklokker etterhvert, da jeg sliter med å få en lengde på lenka som er perfekt hele dagen.

Men har et spørsmål til dere der ute, hvilken nøyaktighet kan man forvente av denne klokka? Jeg har brukt klokka hver dag i en uke, og den går 7-8 sekunder for fort pr døgn. Jeg føler egentlig at dette er litt mye, men vet ikke hva som er normalt.

Legger ved et bilde siden en hver tråd blir bedre med bilder. Vis vedlegg 262024

Gratulerer !

Har hatt min BB36 siden mai i år som går ca 5-7 sekunder for fort per døgn. Kjøpte den ny fra urmaker Bjerke som har gratis regulering av ur som en av sine kundefordeler. Anbefaler å bruke den 2-3 måneder for så å få den regulert hos urmaker. Skal snart inn å få den regulert, så er spent på hvor nøyaktig de får den :D
E864B37C-54AD-44C3-91FE-A570BE65BD3D.jpeg
 
Takk @Frøiland, meget fin den med sølv skive også.
Kjøpte også min ny fra Bjerke, så da får jeg ta en tur til dem i løpet av høsten. Har du merket noe forskjell i avviket i løpet av perioden du har hatt den eller har den gått omtrent like mye for fort hele tiden?
 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Er dette det annonserte samarbeidet mellom Tudor og Marine Nationale? Noe mulighet for at den kommer i vanlig salg?Vis vedlegg 264476Vis vedlegg 264477
Ser mange sår tvil om dette er legit, og hva er greia med 200m vannresistens liksom? :rolleyes:
Enig. Får litt Seiko-mod-vibber. Men, om dette er en kommende Pelagos MN med minuttmarkører hele veien rundt, "sveisa barrets", no-date, snowflake, blå skive/bezel, gravert MN21 -> da har jeg plutselig kjøpt ny beater!
 
Ikke bare minuttmarkører, men også nedtelling! Spennende å se størrelse, noen løse rykter har vært at den er 40 mm, og da begynner det å bli en virkelig en attraktiv totalpakke.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Enig. Får litt Seiko-mod-vibber. Men, om dette er en kommende Pelagos MN med minuttmarkører hele veien rundt, "sveisa barrets", no-date, snowflake, blå skive/bezel, gravert MN21 -> da har jeg plutselig kjøpt ny beater!

synes denne var sykt kul, bortsett fra faste baretter :cry: