Tudor Submariner

Medlem
23. nov. 2010
Innlegg
2.030
Sted
Asker
Vi er en snever gruppe som liker originale Rolex og Tudor submarinere. Det er mengder av forum som prøver å selge frankens som urørt. Hva mener dere om f.eks. admin. og selverklært Rolex ekspert på Facebook Rolex side som prøver å selge Tudor submariner som urørt - denne har service glass, servicevisere, og polerte chamfers.............? I min bok er det svindel ! Mvh Tom
 
Det lukter litt ugler i muffinsen.. ;)

Kan det være en ærlig feil?

Er han ikke her på forumet , og kan svare for seg da? Hadde vært greit å hatt hannes side også.

Takk for kunnskapen Tom!
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
03E19707-B253-4A76-9F6A-5DC4438EBCDF.png
Denne du mener?
 
Jeg er en del av den snevre gruppen og er på leting etter en Tudor Sub. Fint med detaljer utover beskrevet så man ikke går i franken-fella.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr Davis
Jeg er en del av den snevre gruppen og er på leting etter en Tudor Sub. Fint med detaljer utover beskrevet så man ikke går i franken-fella.

Dette er klokken det er snakk om.
Klipper fra annen tråd"

Påstår at denne er urørt siden den kom fra fabrikk???? Det er lett å se at denne har et serviceglass som er betydelig LAVERE og mindre firkantet enn originalt, visere fra Tritiumtiden gir gjerne en mørkere patina enn timemarkørene grunnet oksygentilgang fra begge sider. Chamfers som han påstår gidder jeg ikke å komme inn på



Screenshot_20190624_182221.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Jeg er selger og dette svarte jeg på facebook gruppen:

«Bra med engasjement kjører ny bil hjem, så sent svar. Har kun mottatt depositum på klokken, og Kjøper står fritt til å returnere til meg, så ingen skal komme lidende ut av dette. Det har vært diskutert før, eierens familie hevdet urørt, ei heller noen servicegraveringer. Jeg konfronterte familie med hvorfor da serviceglass? Det ble fortalt han fikk byttet til det første året da top hat glasset dulter borti mye og irriterte eier. Dette ble og kjøper informert om. Viserne sies å ikke være byttet, og jeg har sett ulik patinering før. Men det er ikke solid nok bevis her, på hva det er vi har her. Vi legger den død, Kjøper kan returnere til meg, depositum i retur. Og klokken går ut for salg igjen, med ny tekst rundt usikkerhet rundt viserne om noen vil kjøpe til da redusert pris, pm meg »

Jeg føler meg ikke svindlet av familien som solgte til meg, ei heller som en svindler som gir fra seg klokken til potensiell kjøper uten betaling, og betaling først når ny eier har fått sjekket opp i hva han synes om uret selv.

Greit, jeg kan Rolex og dette var min første snowflake. Vi prata på face Tom og forstod deg greit der. Snowflaken kommer nå i retur, evnt den kan besiktiges i Oslo nå om noen vil kjøpe etter all denne gode PR :)