Tudor Snowflake

Medlem
9. mars 2011
Innlegg
4.625
Sted
Oslo
I løpet av noen få ulykksalige minutter på e-bay utviklet jeg et plutselig og intenst begjær etter en Tudor Snowflake...
Denne så jo pen ut, men er den kosher?

Dette er da fantastisk flotte klokker? Noen som har noen å vise frem?
 
Enig i at det er fantastisk klokke! Den så da særdeles fin ut den du linket til. Jeg har ikke særlig med kunnskap om dette, men har sett at de går for ganske mye på chrono24. Håper de som har en legger ut et bilde eller to :)
 
Enig i at det er fantastisk klokke! Den så da særdeles fin ut den du linket til. Jeg har ikke særlig med kunnskap om dette, men har sett at de går for ganske mye på chrono24. Håper de som har en legger ut et bilde eller to :)

25-30' ser ut til å være riktig pris ift Chrono. 5 dager igjen av auksjonen...

Den kommer på uoriginal lenke.

Uten b/p.

En fantastisk klokke, men selv ville jeg lett etter en med original lenke og b/p for noen ekstra lapper hvis jeg først skulle kjøpt en snowflake (som faktisk er en grail - av alle verdens tilgjengelige mulige klokker kommer denne altså helt i topp - forklar meg gjerne hvorfor?:) ). Samtidig så er det ikke så mange av disse, om noen, på sonen, så kjør på:) !!!
 
Vi er i samme båt. Jeg har foreløpig lagt planene på hylla. Nettopp pga faren for å bli lurt.

Om denne er kosher vet ikke jeg, men det finnes utrolig mye svindel, fanteri og frankens der ute. Har ikke linker til de forskjellige sidene, men på nettet kan du lese side opp og side ned om vintage Tudor og fallgruber. Nå er det jo fem dager til denne auksjonen avsluttes, og jeg antar at prisen mer enn dobler seg i forhold til dette innen du får den hjem - om du får tilslaget.

Mener også at @Tom Henriksen besitter en god del kunnskap om disse.
 
Redigert av en moderator:
Jeg har en som jeg kjøpte fra en selger på VRF for ca. et år siden. Selgeren hadde kun positive tilbakemeldinger (og mange av dem også), så jeg tok sjansen på å kjøpe av ham, til tross for at han holdt til i Hong Kong. Klokken så bra ut, og den var nyservet.

Klokken kom bare et par dager etter at jeg hadde kjøpt den, og jeg var glad og fornøyd. Helt til jeg fant ut at den slakket ca. 15 minutter i døgnet. :( Hadde en lengre epostrunde med selger som ville at jeg skulle sende den tilbake for at den skulle repareres i HK. Det var jeg ikke særlig interessert i, så jeg fant ut at jeg heller ville fikse den her i Norge.

Leverte den inn til en urmaker som til tross for iherdig jobbing ikke klarte å finne feilen. Nå ligger den i klokkeboksen min i påvente av at jeg skal få levert den til en annen urmaker. I verste fall får jeg heller forsøke å bytte urverk.

Selger påsto at klokken var nyservet, og at den gikk perfekt når den ble sendt fra HK. Urmakeren mente at det var den garantert ikke. Jeg ble altså lurt på et vis. Imidlertid har jeg hatt klokken såpass lenge i mine hender nå, at jeg kan fastslå med 99,99% sikkerhet at klokken er original. Det er da ihvertfall noe. :) Har senere lest noen spekulasjoner på at selgeren er en luring, men det er altså bare spekulasjoner, og jeg har ikke funnet noen som kan bevise noe som helst. Uansett så er det nok greit å være ytterst forsiktig når man kjøper en Snowflake.

Håper og tror jeg har den på hånden om ikke så lenge.

Her er den, sammen med en forholdsvis nær slektning:

bilde-8_zpsa8c9afd5.jpg
 
En liten halveis on topic digresjon. Sjefen på jobben spurte meg om tudor her om dagen. Han har en kamerat som kjøpte en Tudor på begynnelsen av syttitallet som nå hadde begynt å tulle litt. Bjerke skulle ville bytte verk og derfor ville han utforske alternativene, sikkert derfor den lokale "klokkenørden" ble spurt. Ba sjefen ta med klokken til meg, og hva tror dere det var? En nydelig blå snowflake med original lenke. Prøvde å si at det var noe skrap som like godt kunne selges billig til meg men mitt elendige pokerfjes ødela alt.:eek:

Leverte den til service hos den eneste rette, på Bjølsen.
 
Tudor Snowflake er en klokke jeg virkelig har fått lyst på det siste året. Blå versjon med en forsiktig patina og noe slitt bezel er så absolutt noe av det peneste jeg har sett og må nok inn i samlingen etterhvert. :eek: Nå har jeg fulgt med på markedet i en god stund og det virker som om disse kun stiger i verdi?


Besudler tråden litt med noen bilder hentet fra verdensveven.

tudor-snowflake-bw1.jpg


8111995337_3f1db92d00_o.jpg


mynenede.jpg


2qladms.jpg


img1817z.jpg
 
Huff, denne tråden er skummel for oss lettpåvirkelige sjeler.

Kjenner jeg plutselig fikk fælt lyst på en vintage tudor eller rolex. Prøver å lure meg selv til å tro at min SD fra 1995 er vintage om ikke så "alt for lenge".:rolleyes:
 
I løpet av noen få ulykksalige minutter på e-bay utviklet jeg et plutselig og intenst begjær etter en Tudor Snowflake...
Denne så jo pen ut, men er den kosher?

Dette er da fantastisk flotte klokker? Noen som har noen å vise frem?

Har selv en helt normal sliten Snowflake som definitivt er en "keeper". Bildene ser veldig bra ut men det gjør de fleste. Du må som alltid "buy the seller-not the watch" når det kommer til Vintage. Personlig ville jeg holdt meg langt unna noen Hong Kong selgere, noen av disse har nydelige vintage Rolex og Tudor med nydelig patina. Det kan ut i fra mange tråder på VRF og andre forum se ut som om det finnes svært kreative selgere i dette området som ikke bare bruker ovnen til Pizza steking. Lasersveising av slitne kasser er også godt kjent i miljøet og avsløres ikke før du har klokken i hånden med en sterk lupe.

Vintage originale Rolex og Tudor er svært skjeldne og disse må du blø kraftig for. Har selv vært på jakt etter en blå utgave i originalstand i lang tid uten å finne en troverdig. Lykke til.
Tom
 
Og når jeg ser på bildene er disse veldig bra med unntak av baklokket, det ser for meg ut som om graveringen her er betydelig fetere enn de orginale jeg kjenner.
Tom
 
Jeg legger merke til at sekundviseren på klokken i den første posten er betydelig lengre enn på alle som er postet i etterkant. Selve sekundviseren når lengre enn minuttindeksene, og firkanten på sekundviseren dekker over de firkantede markørene. Skyldes dette variasjoner innen modellene, eller er dette et tegn på noe annet snusk?