Tudor - service og boks

Medlem
3. feb. 2013
Sted
Lillestrøm
Hei, jeg lurte på om noen hadde et prisestimat på service på Tudor? Skal serve en Date-Day fra 60-tallet.

I samme slengen kunne jeg godt tenkt meg en boks, da denne er borte. Noen som vet hvordan boksen på 1960-tudor ser ut? -Eventuelt hvor jeg finner slik?

@MINUTE_REPEATER

Slenger på et bilde. Har riktignok ikke bilde av min, da jeg sitter på fjellet AWS.

Så bildet viser en klokke som er litt freshere enn min :)

TudorDD_zpsbc183688.jpg

Redigert av en moderator:
Hei.

Min TT Date-Day Tudor fra 72 var på service i fjor hos Bjerke i Prinsensgt.
Glass, fjær og kassehals (?) ble byttet. Service kom på 3 600. Flott levert av Bjerke.

@MINUTE_REPEATER

Slenger på et bilde. Har riktignok ikke bilde av min, da jeg sitter på fjellet AWS.

Så bildet viser en klokke som er litt freshere enn min :)

TudorDD_zpsbc183688.jpg

Kul klokke! Er det en 7019? Jeg har alltid hatt sansen for 38mm jumbo versjonene. Her er min 9080/0
fra ca 1977.

KGrHqFhkFBLFzSmcBQmLJcWow60_57_zpscf733147.jpg

Når det gjelder service kommer det jo litt ann på hvor omfattene den skal være. Snakker vi full
pakke med pakninger,plexi,kassehals etc. ville jeg hørt med Lervik. Men det blir nok noen tusen.
Skal du kun serve verket er det jo litt flere og kanskje mere gunstige urmakere og velge imellom.

Også boksen da, tipper den er ganske lik denne:

DSCN0839.jpg

Redigert av en moderator:
Takker for svar, og flotte bidrag. Absolutt flotte klokker.

Jeg skal sende en mail til Lervik. Eventuelt noen litt mer lokale helter. Syntes det er litt artigere enn å bruke store Bjerke.

Takker for svar, og flotte bidrag. Absolutt flotte klokker.

Jeg skal sende en mail til Lervik. Eventuelt noen litt mer lokale helter. Syntes det er litt artigere enn å bruke store Bjerke.

Gjør det. Men husk at et vintage urverk kan by på mange og kostbare overraskelser. Noe verket i min 9080/0 gjorde. Nytt rotor-lager, nytt escapment and the list goes on...