Tudor Prince Oysterdate

Klokken er fin, serienr og ref. nummer ser legit ut for meg. Kassen er 34mm Rolex Oyster og ETA verket har quickset dato/hack-funksjon og er kurrant og serve. Slenger opp noen bilder av min gamle, ikke lengre i klokke-
boksen min.

IMG_7946.jpg


IMG_7941.jpg




PS:Til opplysning er Datejusten 36mm. OysterPrincen er 34mm.
 
Klokken er fin, serienr og ref. nummer ser legit ut for meg. Kassen er 34mm Rolex Oyster og ETA verket har quickset dato/hack-funksjon og er kurrant og serve. Slenger opp noen bilder av min gamle, ikke lengre i klokke-
boksen min.

IMG_7946.jpg


IMG_7941.jpg




PS:Til opplysning er Datejusten 36mm. OysterPrincen er 34mm.

Takk for svar.

Er klar over forskjellen i størrelse. Hva er din erfaring med 34mm, blir det lite?

Ligger en del av disse ute på ebay, også i hvitt gull. Noen erfaringer om hva som bør foretrekkes?

Ellers syns jeg selgerne på ebay sjelden oppgir årsmodell på klokkene som blir annonserte. Garantikortet ser ut til å være stemplet fra 1990 på akkurat denne, men på de andre som ligger ute finner jeg ikke noe årstall..
 
Det finnes ikke noen skikkelige daterings-tabeller for Tudor. Derfor kan de være vanskelig og datere.
Mange av klokkene ble også liggende hos AD lenge før de ble solgt. Jeg kjøpte en Tudor Mini-Sub for en venninne
engang. Den var også en BXXXXXX serie, men hadde luminova markører og var sannsynligvis produsert tidlig på
2000 tallet. Jeg personlig foretrekker SS modeller med plain bezel. Men smaken er jo som baken;)

EDIT: Som nevnt før liker jeg 34mm Oystere, de kan være et kjært avbrekk fra de litt større klokkene mine.