Tudor Pelagos

Medlem
28. juni 2015
Innlegg
300
Sted
Telemark
hei igjen.

til de som har en tudor pelagos: er klokken verdt pengene? pros og cons?
hvordan er den etter en tid på armen?

det er denne klokken jeg har i kikkerten for tiden. den eller en seamaster PO 42mm.
(har egentlig bestemt meg for pelagos...)

takk:)
mvh joakim.
 
Ja, jeg mener den absolutt er verdt pengene. Grunnen til at jeg solgte den (eide den 2 ganger), var hovedsakelig at den ble litt for stor og at jeg sleit med å få lenka til å passe. Den ble enten litt for trang, eller litt for stor, til tross for justeringsmulighetene. Hadde den kommet med lenkelås à la Glidelock til Rolex, samt 40mm hadde den vært en killer for meg;)
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25
For meg er den det. Har hatt min 1.0 i ganske nøyaktig 1 år, og har for lengst bestemt meg for at den blir med meg resten av sin/min levetid.
For meg sitter den fint med lenken, har ikke prøvd med reim. Det jeg liker aller best med den er at den er noenlunde minimalistisk både med tanke på design av kasse og urskive. Også er den herlig anonym.
Cons har jeg egentlig ikke mtp prisklasse.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Godt og høre:)
Jeg velger den nye versjonen med in-house. Jeg vet den bygger litt mer, og har en del tekst, men jeg liker "helheten" det gir med eget urverk. Føles den større en 42? Jeg har prøvd den, med siden dette blir med første skikkelige klokke, så har jeg ikke så mye erfaring med størrelser.
Jeg prøvde sub også, og den føltes nesten litt liten.(med tror det var prisen som gjorde slik at den så litt feil ut) og at AD viste meg ting på pelagos og sub, og kvaliteten virker faktisk hakket bedre på pelagos. Men det var bare små ting. Bezel og dato. Datoen på suben skiftet 11:55 f.eks. Jeg vet dette er en greie man kan fikse, men til 70k skal det være perfekt fra første stund. Pelagosen var perfekt på alt syntes jeg.

Joakim
 
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Njei....føler vel at den bærer ganske "42", uten at jeg skal påberope meg noe som helst form for ekspertise.
Har tafset litt på GMT'en til en kollega og den føles ganske lik egentlig. På den andre side føles den ikke noe mindre enn en 43mm IWC jeg har.....men det er en helt annen type klokke.
 
Godt og høre:)
Jeg velger den nye versjonen med in-house. Jeg vet den bygger litt mer, og har en del tekst, men jeg liker "helheten" det gir med eget urverk. Føles den større en 42? Jeg har prøvd den, med siden dette blir med første skikkelige klokke, så har jeg ikke så mye erfaring med størrelser.
Jeg prøvde sub også, og den føltes nesten litt liten.(med tror det var prisen som gjorde slik at den så litt feil ut) og at AD viste meg ting på pelagos og sub, og kvaliteten virker faktisk hakket bedre på pelagos. Men det var bare små ting. Bezel og dato. Datoen på suben skiftet 11:55 f.eks. Jeg vet dette er en greie man kan fikse, men til 70k skal det være perfekt fra første stund. Pelagosen var perfekt på alt syntes jeg.

Joakim
Hei, kun ment som digresjon ang dataskifte.
Det er som regel forskjell på datoskifter ved manipulering av krone og reelle Datoskifter. Jeg antar at dere ikke satt å så på klokken ved midnatt?
 
  • Liker
Reaksjoner: Thomas84
Hei, kun ment som digresjon ang dataskifte.
Det er som regel forskjell på datoskifter ved manipulering av krone og reelle Datoskifter. Jeg antar at dere ikke satt å så på klokken ved midnatt?
Hehe. Det stemmer det. Men urmakeren så selv det var litt "dårlig"men får all del en perfekt klokke. Men det var noe med førsteinntrykket som ikke appellerte så mye. Men må nok ned en tur igjen...
 
Meget fornøyd med min versjon 2. Fin vekt på den, komfortabel på hånden. -3sekunder siden lørdag.
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25
Jeg liker veldig godt looken på pelagosen. Men den er vel ikke like allround som suben. Og det beste hadde jo vært og kjøpt en som passet alt.
Det er kortere vei fra 40k til 70k enn fra 0 til 70k... Hjernen (og lommeboka) sier nei til sub, men jeg klarer fortsatt ikke la vær og kikke på den... Er det fordi de fleste mener dette er den perfekte klokke?
Jeg er en enkel person, og trenger en klokke som tåler det meste. Og jeg skal ha en klokke som skal holde meg livet ut. Noe jeg tror pelagosen gjør, men er den for tool?
 
Jeg liker veldig godt looken på pelagosen. Men den er vel ikke like allround som suben. Og det beste hadde jo vært og kjøpt en som passet alt.
Det er kortere vei fra 40k til 70k enn fra 0 til 70k... Hjernen (og lommeboka) sier nei til sub, men jeg klarer fortsatt ikke la vær og kikke på den... Er det fordi de fleste mener dette er den perfekte klokke?
Jeg er en enkel person, og trenger en klokke som tåler det meste. Og jeg skal ha en klokke som skal holde meg livet ut. Noe jeg tror pelagosen gjør, men er den for tool?
Skal du ha en klokke som tåler en del og samtidig ha den "livet ut" kan du absolutt gå for en Pelagos. Jeg kjøpte en av de første som kom og den selges ikke.
Tom
 
Lykke til med og ha en klokke livet ut etter og ha registrert bruker her inne ;)
Ja det var det da:) det blir nok fler.. Men vil at min første skal være en jeg ikke tenker på som: fader, skulle spart og kjøpt "den" istede. Men sliter litt med prisen på sub. Men skal innom en av dagene og gå grundig til verks! Og da blir det den som gir den beste følelsen. Pelagos, PO eller sub. Må ha dato...
 
@joakim25

Jeg kjøpte nye Pelagos for noen uker siden og er veldig happy med klokken. Har hatt Rolex Sub, Explorer II og Sea-Dweller 4000. Jeg er ikke noe fan av cyclops, så SD4000 er en av favorittene fra Rolex. Ønsket denne gangen å tone ned signaleffekten og valgte en sort Pelagos. Synes klokken er meget behagelig på armen, veier lite og bygger litt mer enn en 42 mm etter min oppfatning. I tillegg så har Pelagos en fantastisk rå lume. Også på bezelen! Min klokke går meget nøyaktig. På kanten til skremmende nøyaktig, faktisk.

Løp og kjøp!
 
Det skal nevnes at jeg var litt ambivalent til timeviseren før jeg kjøpte klokken, men denne har jeg vent meg til, og synes den faktisk er ganske kul. Her er en liten teaser!

7d467b54-c4b0-4ef5-9bf0-d818244d2d3d_zpscqipnppj.jpg
 
Redigert:
Tudor Pelagos er designmessig og funksjonelt av det mer spennende som har kommet siste fem seks år. At den nå også kommer med det som kan virke som et solid stykke inhouse verk gjør dette i mine øyne til en vinner!
 
  • Liker
Reaksjoner: joakim25