Tudor med sitt første egenutviklede verk

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Som nevnt i trådtittelen kommer altså Tudor med sitt første egenutviklede verk - det heter MT5621 og har de normale tre visere, pluss dato og gangreserveindikator. I tillegg er det - for første gang i Tudors historie - COSC-sertifisert! Dette verket sitter i den nye modellen North Flag
Se mer her: http://www.hodinkee.com/blog/the-tudor-north-flag-with-in-house-movement

Spennende! Noe av poenget med Tudor har jo vært Rolex-kvalitet men med ETA-verk og 316L-stål i kasse og lenke. Dette henger vel sammen med at Swatch stanser forsyning av ETA-verk til merker utenfor sin egen paraply.
 
Redigert:
Vet noen hvem de har gitt kontrakten for å produsere dette verket til? Siden det ikke utvikles i Bienne..
 
Vet noen hvem de har gitt kontrakten for å produsere dette verket til? Siden det ikke utvikles i Bienne..

Jeg tenkte akkurat det samme. Tudor har ikke egen fabrikk og urverket lages ikke på Rolex sin urverkfabrikk...
Utviklet av Rolex/Tudor, men produsert av andre, eller en ny urverkfabrikk for Tudor?

Spennende nyhet, men jeg synes at urverket ser litt "billig" ut.

Tudor har vell hatt egne urverk tidligere også???
 
Jeg syns det var et stilig verk, jeg. Etter min mening må det ikke nødvendigvis intrikat utskjæringsarbeid til for å rettferdiggjøre glass i baklokket. Deler av verket ser ut til å være sandblåst, og det gir jo et moderne og friskt utseende syns jeg. Jeg syns også at Tudors fremtoning som merke står godt til verkets utseende. Tudor er tross alt ikke basert på intrikate og kompliserte urverk som mangler sidestykke. For mine utrenede øyne ligner det heller ikke på et fullstendig udekorert Sellita SW200, ETA 2892 eller Unitas 6497-verk.

For min del ønsker jeg nye former for dekorering og forseggjøring av verk velkommen.
 
Urverket ser jo nesten helt likt ut som det nye rolex urverket. Mest sannsynlig så har det vært et samarbeid ift functionality, tudor er nok ett ganske så mye "billigere" versjon.




Som nevnt i trådtittelen kommer altså Tudor med sitt første egenutviklede verk - det heter MT5621 og har de normale tre visere, pluss dato og gangreserveindikator. I tillegg er det - for første gang i Tudors historie - COSC-sertifisert! Dette verket sitter i den nye modellen North Flag
Se mer her: http://www.hodinkee.com/blog/the-tudor-north-flag-with-in-house-movement

Spennende! Noe av poenget med Tudor har jo vært Rolex-kvalitet men med ETA-verk og 316L-stål i kasse og lenke. Dette henger vel sammen med at Swatch stanser forsyning av ETA-verk til merker utenfor sin egen paraply.
 
Redigert:
Høyden på MT5612/21 er 6,5mm. Til sammenligning er ETA2824-2 4,6mm. Det betyr at nye Pelagos kommer til å sitte høyere på hånda enn forrige modell.