Tudor Heritage Chrono. Ny beater.

Nå har jeg brukt min Tudor Heritage Chrono en stund og er meget fornøyd med kjøpet. Jeg tror dette blir en keeper. Jeg er også fristet til å kompletere med en Tudor Black Bay (eller kanskje en Pelagos) senere. :D
 
Jeg er av den overbevisning at gratulasjoner ved nyerverv er noe av det viktigste man kan poste. Man kan slenge ut et par ord, hyggelige selvfølgelig, og så ikke tenke mer over det. Men, basert på egen psyke samt erfaringer, man LIKER å få ros samt bekreftelse. Man føler seg VEL når noen omtaler en selv - eller ens eiendeler - i positive ordelag.

Dette folkens, er essensen av tidssonen. Det er DETTE som er limet, som får oss til å kjøpe nye klokker, til å fortsette å være interessert i å vanke her. Noen er selvfølgelig veldig skrudd - og samler på spesifikke klokker - med et klart tema. Noen blir faktisk så skrudd at de begynner å lure på hva som er inni disse små tikkende underverkene, og dermed begynner de å leke med tanken på at de skal bli urmakere :) Men de fleste av oss her inne er rett og slett bare interessert i klokker. Da er det viktig med positiv feedback. Dette er selvoppholdende posting folkens.

Så til akkurat denne klokken, som fikk en uvanlig oppmerksomhet. Det er egentlig tilfeldig. Men, jeg lurer, hvor mange vet egentlig at dette er en reedition av en 30 - 40 år gammel Tudor som gikk under radaren på de fleste. Den har blitt et skikkelig samlerobjekt.

Den er vakker, den er morsom. Utrolig fargespill og kombinasjoner av disse. Det var i sin tid - når den kom (denne reedition altså) et skikkelig flippeobjekt, basert på egen husk. Man kjøpte den, og deretter solgte man den videre etter en stund. Det samme opplevde jeg selv med Tudor Black Bay. Jeg hadde en samtale med Lervik om denne chrono i forbindelse med kjøp av BB, han sa at det begynte med en vanvittig hype, og at han deretter gikk til innkjøp av så mange at han brant inne med en del av dem. Er mulig at det fortsatt er å få en slik eller to fra den kanten til en billig penge.


Og nå til essensen:

Jeg liker den veldig godt, gratulerer :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Gratulerer! Jeg ble imponert over byggekvaliteten på de nye Tudorene da jeg hadde Black Bay, og denne er skikkelig flott!