Tudor Black Bay

Medlem
13. jan. 2012
Innlegg
106
Tenkte jeg skulle skrive noen ord om nevnte klokke. Er for tiden på sommerferie i Marbella. Her spottes det fete klokker hver dag, hvorav mange er nyere Rolex. I dette selskapet er BB'n selvfølgelig en rimeligere variant, men jeg vil si at den også uttrykker en mer understated eleganse :) har også sett at den har blitt lagt merke til. Etter 8 dager så langt, omtrent like mye under som over vann, har jeg begynt å sette mer pris på den enn tidligere. Her fra poolen:
580686e6-cfb4-c4a4.jpg
 
Jeg liker den! Har dessverre ikke fått prøvd den på armen ennå, men jeg synes rødfargen er frisk og hintene om gammelt DNA er kule. Jeg håper bare at Tudor kommer med en datovariant, og kanskje t.o.m flere farger?
 
Jeg liker den! Har dessverre ikke fått prøvd den på armen ennå, men jeg synes rødfargen er frisk og hintene om gammelt DNA er kule. Jeg håper bare at Tudor kommer med en datovariant, og kanskje t.o.m flere farger?

Jeg mener bestemt at jeg leste et sted at den skulle komme i blå etterhvert også. Det sto på internett så da må det være sant:cool:
 
Er jo en utrolig pen klokke, liker spesielt den nedtonede, nesten litt beige fargen mot det sorte skiven. Personlig ikke fan av nato remmer, men en pen gummirem hadde vært midt i blinken ;). Rødfargen skiller denne ut fra så mange andre, på litt avstand, nesten like klokker.
Kos deg på ferie, og ikke tenk på pakningene som sikkert ikke liker klorvann, saltvann og alle de bitte bitte små sandkornene som kommer seg over alt hi hi :D

Knall klokke med perfekt str.
Super Avengern ryker snart....
 
Ha ha! Takk for det Hans Andrew :) Regner med å se deg med den nye subben når jeg er tilbake. Kos deg på jobb så lenge :)
 
En elegant og sporty klokke. Absolutt noe man får mer og mer lyst på etter hvert som det dukker opp det ene bildet etter det andre her på sonen.
 
He he! Regner med han mente fargen på visere og markeringene på skiven...

Ja sant. Jeg redigerte feil i innlegget fra han. Hans kommentar om rødfargen jeg mente:eek:
Og til det du og andre nevner; ja det må bli en klassiker det der. Myye ur for en særdeles akseptabel sum.
 
Jeg er langt fra sikker på at dette blir en klassiker, forstå meg rett det er et fint ur men i mine øyne har de blandet kortene. Å innføre den gamle Roselogoen er flott hvis de hadde gjort det i hele sortimentet, at de setter Snowflake visere er fint men de burde fulgt opp med Snowflake timemarkører på skiven-runde markører passer ikke til viserne IMO. Just my 2cent, uret er flott uansett.
Tom
 
Ikke uenig Tom. Jeg synes også det med visere kontra markører var litt halvveis... Men jeg synes alt i alt det er ett pent ur :)
 
Jeg er langt fra sikker på at dette blir en klassiker, forstå meg rett det er et fint ur men i mine øyne har de blandet kortene. Å innføre den gamle Roselogoen er flott hvis de hadde gjort det i hele sortimentet, at de setter Snowflake visere er fint men de burde fulgt opp med Snowflake timemarkører på skiven-runde markører passer ikke til viserne IMO. Just my 2cent, uret er flott uansett.
Tom


Og er det ikke noe lite harnonisk med alle disse forskjellige fargene som er brukt?
 
Fargemessig synes jeg den fungerer. Burgunder mot fargen på visere og markører ser veldig bra ut synes jeg.
 
Jeg er langt fra sikker på at dette blir en klassiker, forstå meg rett det er et fint ur men i mine øyne har de blandet kortene. Å innføre den gamle Roselogoen er flott hvis de hadde gjort det i hele sortimentet, at de setter Snowflake visere er fint men de burde fulgt opp med Snowflake timemarkører på skiven-runde markører passer ikke til viserne IMO. Just my 2cent, uret er flott uansett.
Tom

Ja en salat av gammelt og nytt her. Også dette med roselogoen opp mot resten av serien. Allikevel har den noe med seg og opp mot prisen mener jeg det er en kombinasjon som står seg.
 
Synes Black Bay er en kjempe tøff, klokke og lysten etter en er der hos meg:) Har dog ikke prøvd den på eller sett den live, så mulig ting vil forandre seg da. Legger også merke til at en del har kvittet seg med klokken nesten like fort som den har kommet.. Og hva er så grunnen til det? :p
 
Mangel av dato kan være en grunn. For egen del kan det være lysten på Explorer 2 som gjør at den byttes :)
 
Ikke uenig Tom. Jeg synes også det med visere kontra markører var litt halvveis... Men jeg synes alt i alt det er ett pent ur :)

For all del, dette er ett flott ur, ikke la deg påvirke av TS til flippesyken, du kommer sikkert til å bli svært fornøyd. Personlig beholder jeg mine ur til de blir vintage, kanskje enkleste måten å finne ut om det blir en kassiker som stiger i verdi. Make it a keeper.
Tom