Tudor Black Bay Fifty-Eight

Jeg synes ikke den gir mye motstand når jeg skal trekke den opp når den ikke er fullt trukket opp, men å skru den opp og igjen synes jeg er betydelig vanskeligere. Her er min 41mm langt bedre, men så er den også en del større.

Når det gjelder lyden så er den jevn og fin, og det høres ikke ut som noe er galt. Det Jeg synes er rart at den er helt annerledes enn BB på 41mm. Det igjen kan selvfølgelig ha med å gjøre at det er forskjellige verk i klokkene.
 
Til dere andre med Tudor Black Bay 58: Fikk tak i denne ganske nylig. Veldig fornøyd med klokka, men krona oppleves ganske annerledes enn Tudor Black Bay 41 mm med in-house movement. Den er for eksempel betydelige vanskeligere å skru inn og ut og, hvor BB på 41mm er veldig enkel, og du er ikke et sekund i tvil om krona er skikkelig skrudd igjen. Dette kan naturligvis ha med å gjøre at krona er betraktelig mindre på BB58.

"Tikkingen" når man trekker opp klokka synes jeg også er helt annerledes - lyden er mye mer markant: Det er en jevn tikking når man skrur krona rundt. På 41 mm min er den nærmest uten lyd når man trekker den opp.

Høres det kjent ut for dere som har eller har hatt begge klokkene?
Jeg opplever ingen problemer med å skru kronen inn og ut på min BB58. Når jeg trekker den opp er det en lett motstand, og «tikkingen» er jevn og fin.

Ellers tror jeg nok at forskjellene du opplever kommer på grunn av at det er ulike urverk.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kyllingvingen
Lenkene fra eldre Submarinere passer perfekt på BB58. Han i videoen bruker en Rolex 93150, men Tudor lager også en egen utgave av den samme lenken med skjold-logo. Den heter 78500 og selges hos AD.

Greit å vite om man ikke liker de falske naglene på originallenka.

Obs: Du må fortsatt ha end links fra den orignale 58-lenken, eller en tilsvarende fra Strapcode el.l.

 
Redigert:
image.jpg

RubberB og Vanguard leverer gummi til BB58. Jeg gikk for sistnevnte til halvparten av prisen på førstnevnte.
 
Noen innspill på hva den lille prikken som jeg har sirkla rundt er? Som dere ser av bildene følger den med bezelen når jeg roterer den ved den rød trekanten?

Kan det være gjenskinn fra perlen på bezelen eller en eller annen partikkel som sitter fast i bezelen?

Ja, jeg innser at jeg har obsessive compulsive disorder.

BDF724C3-16B2-4CBF-978E-381E4C49C4D1.jpeg
195F1D38-57F5-4D3C-86EC-C87847C18EA7.jpeg
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: reldor og larsbaju
Noen innspill på hva den lille prikken som jeg har sirkla rundt er? Som dere ser av bildene følger den med bezelen når jeg roterer den ved den rød trekanten?

Kan det være gjenskinn fra perlen på bezelen eller en eller annen partikkel som sitter fast i bezelen?

Ja, jeg innser at jeg har obsessive compulsive disorder.

Kan du ikke dekke til perlen med finger e.l og se om det forsvinner?

Vis vedlegg 207515Vis vedlegg 207516
 
  • Liker
Reaksjoner: Kyllingvingen
Bestilte i dag, og fikk beskjed om 1.5 - 2 års ventetid. Fikk samme beskjed da jeg bestilte DJ42, men ventet vel i kun5 mnd på den.

Jeg er på tiende måned, så tror dessverre ikke du kan håpe på en like hyggelig overraskelse med mindre du er veldig mye bedre kompis med Bjerke enn jeg er.
 
Jeg tror deg Alinoe. Bjerke påpekte at dette var en av deres mest etterspurte modeller. Gunstig pris, enormt videresalgspotensial (for de som driver med sånt), fin innstegsmodell samt enormt med oppmerksomhet fra ulike klokkeblogger. Jeg vil ha denne som casual klokke, til når jeg får av meg arbeidsklærne (den helve*es blå-dressen), og inn i jeans&T-shirt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Alinoe