Tudor Advisor

GrimReaper

Støttemedlem
Medlem
30. des. 2016
Innlegg
5.716
Sted
Telemark
Jeg fikk brått og plutselig opp øynene for denne saken. Den har flydd godt under radaren min...men den er da vitterlig ganske kul. Liker størrelsen på 42mm og den cognacfargede skiven appelerer til min smak. I tillegg er jo alarm på et mekanisk ur en fiffig komplikasjon. Hva mener øvrigheta? En underdog eller skivebom?
79620TC-95740-25I.png
 
Så langt jeg vet har aldri Advisor vært en stor selger eller noe ettertraktet hos Tudor.
Mange merker som JLC eller Vulcain har litt mer Alarm dna tenker jeg.
Skiven er ganske travel men noen liker det.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
What's not to like?, tenker nå jeg! Fresk farge på skiva, flere komplikasjoner enn en gjennomsnittlig G-shock, pakka inn i Tudor-kvalitet. Denne kunne jeg lett gått med! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
What's not to like?, tenker nå jeg! Fresk farge på skiva, flere komplikasjoner enn en gjennomsnittlig G-shock, pakka inn i Tudor-kvalitet. Denne kunne jeg lett gått med! :)
Sitter med samme inntrykket, jeg kunne lett trives med denne på armen. :)
 
Fin klokke og sikkert anvendelig. Dog ganske dyr i Tudor sin katalog med listepris på over 50 K. Antar du har sjekket videoer fra bl.a. Hondikee (annen skive):
Jeg synes alarmen hørtes mer ut som en sinna gresshoppe enn noe som kan vekke meg opp om morgenen, men den kan sikkert brukes til påminnelser etc.
 
Fin klokke og sikkert anvendelig. Dog ganske dyr i Tudor sin katalog med listepris på over 50 K. Antar du har sjekket videoer fra bl.a. Hondikee (annen skive):
Jeg synes alarmen hørtes mer ut som en sinna gresshoppe enn noe som kan vekke meg opp om morgenen, men den kan sikkert brukes til påminnelser etc.
Enig i at den er noe stivt priset, men samtidig er nok dette en modell det går an å forhandle seg til gode priser på hos AD. Alarmen er kanskje ikke noen akustisk perle, men igjen så er vel det mer en kuriosa og en kul komplikasjon fremfor bruksnytte. Det jeg liker godt med den er størrelsen, og både farge og design på skiven (cognac). Den er enda penere med brun crocoreim enn med lenke IMO.
 
  • Liker
Reaksjoner: bruno47
Enig i at den er noe stivt priset, men samtidig er nok dette en modell det går an å forhandle seg til gode priser på hos AD. Alarmen er kanskje ikke noen akustisk perle, men igjen så er vel det mer en kuriosa og en kul komplikasjon fremfor bruksnytte. Det jeg liker godt med den er størrelsen, og både farge og design på skiven (cognac). Den er enda penere med brun crocoreim enn med lenke IMO.

Nei, noen akustisk perle er det ikke:)

Ellers for så vidt enig i alt annet du sier, men hadde nok gått for varianten på lenke. Sist jeg undersøkte hva Tudor skulle ha for en lenke var prisen godt over 7K, og det var til en Ranger som i tillegg kanskje er billig i forhold til en del andre.
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Det er en skikkelig stilig klokke! Alarmen er sannelig ingen vekkerklokke, men jeg kan se for meg at den kan være veldig nyttig som en påminner for alle mulige ting i løpet av dagen.
 
Denne og North Flag så jeg på hos Rolex/Tudor-AD i Chania (Croesus?) som tidsfordriv mens resten av familien var i Adidas Store rett over gata for et par år siden. Likte tanken på å ha alarm, men syntes prisen var høy. Men for et par uker siden dukket den opp ny til 22k på C24 og med ferie- og skattepenger brennende i lomma ble fristelsen stor nok. Nå er en med hvit skive på vei fra Kuala Lumpur.

Er enig med Timepiece Chronicle at alarm kan være en av de mer nyttige komplikasjonene som hadde fortjent større utbredelse:

"The death knell for mechanical alarms rang out when Seiko invented the first quartz wristwatch but it took thirty years for the sound to fade away. It is unfair that the mechanical chronograph, an equally outdated and outperformed complication, gets to stay popular whilst the infinitely more charming alarm has been put to sleep. The alarm might not be as convenient as your phone but when has convenience ever stopped a watch lover from buying another obsolete darling?"

https://www.timepiecechronicle.com/features/2017/1/17/full-alert-a-history-of-alarm-watches