Tudor 90 talls til nesten 60K?

En drømmeklokke er på vei

Hallaisen,
Og jeg har nok betalt litt "for mye" da 79090 ikke er de mest etterspurte Submariner versjonen. Det sagt så finnes det veldig få, ihvertfall om jeg skal tro min research, mint condition Tudor 79090 med blå bezel og skive i original stand på markedet. Og ikke minst har jeg vært på jakt etter en lenge nå! For å gi dere en pekepinn på hva jeg betalte for den kan jeg si at jeg lett hadde gitt 40,000 NOK om jeg måtte :) :p
Mvh,
Olav
 
Tudor 90-talls...

..... og nå skal han ha en kjapp gevinst og prøver å selge den til 50 % høyere pris (minst) enn han selv ga?
"hadde gladelig betalt 40.000 om jeg måtte"...
 
Er det en M.N. mon tro:p

Neida, men jeg syntes selger har rett til å prise et objekt til det han selv vil. Men at han får solgt den
til en pris i nærheten av 59K tviler jeg på.
 
Selger Tudor 79090

Hallaisen,

Det er jeg som selger Tudor det her refereres til.
Det jeg ser er at det ikke finnes så mange for salg i ny tilstand - kanskje finnes det noen der ute som virkelig er på jakt etter akkurat denne modellen - eller kanskje ikke...

Om ingen er interessert i min deilige blå 79090 så beholder jeg den bare. Det er jo forsåvidt er en all-time personlig favoritt.
Og ja! Visst faen er det dyrt - helt enig! Men det er rundt det jeg vil ha for å la den gå - så mye er den verdt for meg (og kanskje for noen andre). Det er ikke verre enn som så :D

PS:
En Rolex Submariner i 18k gull koster ... NOK. Samme klokken veier ... gram. På en annen side koster 18k gull ... NOK/gr. En Rolex Submariner i stål koster ... NOK. Differansen mellom Submariner i gull og stål utgjør prisen vi betaler for gull i form av et klokkehus og en lenke. Verden er syk på en veldig fin måte - faktisk så syk at jeg personlig verdsetter en Tudor i stål til 59,000 NOK. Og jeg hadde gladelig gitt 250,000 NOK for en SMURF om jeg hadde hatt råd :)

Med vennlig hilsen,
Olav Larsen
 
Jeg har forsåvidt forståelse for synspunktet ditt om at for deg så er den verdt 60 000.

Denne prisen er imidlertid så hinsides unna markedspris du nesten må tåle enkelte kommentarer fra gutta.

Får du solgt den så er det fint om du oppdaterer tråden med bilde og adresse på selger - jeg har noe kunst jeg må bli kvitt:rolleyes:
 
Jeg har forsåvidt forståelse for synspunktet ditt om at for deg så er den verdt 60 000.

Denne prisen er imidlertid så hinsides unna markedspris du nesten må tåle enkelte kommentarer fra gutta.

Får du solgt den så er det fint om du oppdaterer tråden med bilde og adresse på selger - jeg har noe kunst jeg må bli kvitt:rolleyes:

Hehehehehehehehehe!
Deal :D

Mvh,
Olav Larsen
 
Prisen på annonsen på finn er nå 49 000 kr. Fortsatt litt dyrt kanskje, men det er en flott klokke og definitivt en vi ikke ser så ofte. Sikkert som å banne i kirka, men jeg hadde valgt den framfor en sub om jeg skulle velge. Nå er ikke dette den type klokke jeg liker best så jeg slipper nok dilemmaen.
 
...hmm problemet om det kan kalles det, er vel først og skryte av hvor god deal man selv har gjort, i det eneste Norske entusiast forumet for ur. For så å selge uret igjen etter kort tid i det samme markedet, men da med et påslag som tilsvarer en pent patinert Tudor Sub.
Finne en Norsk kjøper som ikke også er på TS til et såpass spesielt ur, det tror jeg er vanskelig.
 
Jeg syntes uansett det er en drøy pris for en klokke med et ganske standard ETA verk. Gammelt eller nytt..
 
...hmm problemet om det kan kalles det, er vel først og skryte av hvor god deal man selv har gjort, i det eneste Norske entusiast forumet for ur. For så å selge uret igjen etter kort tid i det samme markedet, men da med et påslag som tilsvarer en pent patinert Tudor Sub.
Finne en Norsk kjøper som ikke også er på TS til et såpass spesielt ur, det tror jeg er vanskelig.

Og finner han en kjøper til den prisen som ikke er på TS -- da er det sannsynlig til én som vil oppleve å ha blitt lurt om han finner ut den reelle verdien.

Jeg skal ikke dra paralleller til de mange andre på Finn som selger klokker de gir ut for å være noe annet enn de er.
 
Redigert:
...hmm problemet om det kan kalles det, er vel først og skryte av hvor god deal man selv har gjort, i det eneste Norske entusiast forumet for ur. For så å selge uret igjen etter kort tid i det samme markedet, men da med et påslag som tilsvarer en pent patinert Tudor Sub.
Finne en Norsk kjøper som ikke også er på TS til et såpass spesielt ur, det tror jeg er vanskelig.

Enig!
Hilsen selgeren "aka" Olav Larsen :)

PS:
Tenkte og å legge ut annonsen på tidssonen, var litt mer tungvindt tidligere på jobb, men trenger ikke det nå da interessen rundt den har eksplodert! :D
 
En ting skal du ha @Olav Larsen . Om ikke annet har denne tråden fått meg til å høre på sandnes-køntri i kveld :)
 
Redigert av en moderator:
Er det en M.N. mon tro:p

Neida, men jeg syntes selger har rett til å prise et objekt til det han selv vil. Men at han får solgt den
til en pris i nærheten av 59K tviler jeg på.

Jeg vil bare si at jeg er helt enig med deg Minute_Repeater, istedenfor å kritisere hva folk vil ha for tingene sine.
Kom med ett konkret bud, mener du den er mindre verd by det du mener den er verd.