Solgt Tudor 79260P Prince Date Chronograph Tiger - den har endelig blitt solgt!

Medlem
11. juni 2008
Innlegg
1.162
Jeg vil gjerne bytte en Tudor 79260P Prince Date Chronograph med Tiger-skive i noe annet artig. "Men hva vil han bytte den i da?!" hører jeg du mumler oppgitt for deg selv. Jeg vet ikke. Jeg har ikke peiling. Men det er behov for litt rotasjon og jeg har bestemt meg for at jeg vil bytte fremfor å kjøpe. Hvis du har noe artig så er det bare å ta kontakt så kan det hende vi finner ut av det.

Uret ble ettersett hos Bjerke i mars 2013. Uret ble i følge papirene sine kjøpt på en Ben Bridge Jewellers-forretning i USA den 28/5/2001.

Det aktuelle uret har en diameter på 40mm, noe som er en størrelse jeg mener passer meget bra på de aller, aller fleste Det medfølger en gul haiskinnsrem med Tudor-signert spenne. Remmen begynner riktignok og bli noe slitt i kantene - men den lukter ikke (skinnremmer har en tendens til å lukte skikkelig høgg etter en stund). Hvis du har lyst på ny, så vil jeg anta at det bare er å kontakte Bjerke eller tilsvarende, så kan de bestille ny til deg. Jeg har også fått laget opp en nessuno79-rem i svart lær med gule sting. Bilder av den kommer etterhvert.

Kassen er gjort i rustfritt 316L-stål og har noen meget lette riper på utsatte steder som er helt problemfritt å polere bort med f.eks Autosol eller Cape Cod.

Verket er det velkjente og velprøvde Valjoux 7750 med 17 juveler, og det behøver da kanskje ingen videre utdypning.

Kronografsekundviseren sentrerer desverre ikke 100%. Dette bør ikke koste for meget å fikse.



NATO-remmen følger ikke med (har rotet den bort..)
KuM7dHr.jpg

zx8Fo6Y.jpg

GapncBl.jpg

ckarwGo.jpg

PY6NY6k.jpg


kHDbXfG.jpg

Ur i boks med tag. Kvittering ses til høyre i bildet.
I51hFpQ.jpg

Nærbilde av kvittering.
eN9GVTd.jpg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: miczer