TS priser Rolex

DoDe

Støttemedlem
Medlem
11. nov. 2009
Innlegg
1.515
Sted
Sandnes
Jeg og potensielle kjøpere har konferert med både politi og røvere på TS som kan sin vintage generelt og Rolex spesielt. Vi har endt om med prisestimater som spriker fra 70’ til 90’ på dette uret;

http://www.tidssonen.no/forum/threads/rolex-rootbeer-do-you-feel-lucky-punk.47189/

Er ikke 20’ litt stort slingringsmonn på en vintage Rolex. Bruker ikke TS prikke priser innenfor en høvding eller to? Setter stor pris på synspunkter.
 
  • Liker
Reaksjoner: Run AC
Jeg har jo tilsvarende og hadde ikke solgt min for 100K ;)

For noen måneder siden hadde jeg tanker om at min var lett å selge for 70K, ref. et par tilfeller på Klokkeriet.
Chrono24 beveger seg fra 70ish til hinsides, så ingen tvil om at 80ish føles reelt for din. Den er VELDIG mye sjeldnere enn Pepsi fra samme tid, men så er det nok ikke så mange interessenter på Root Beer som på Pepsi.

Hadde din første annonse vært på 85K (mulig også uten den litt «rare» salgsteksten), så tror jeg det hadde vært flere PÅ med en gang.
Begynte du på 99K?

Ville annonsert her, men også Finn.no og noen Facebookgrupper (watchgeeks.no, Klokkeriet og Rolexforum) for å nå flere.
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Vanskelig å sette fasit, jeg har en tilsvarende som ikke selges. Jonny (Brilliant Watches) har en sort nipple-dial til salgs på Finn uten papirer for under 70 og han skal ha provisjon .
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Vi har noen fantastisk kunnskapsrike Rolex kjennere her inne, men det å spå dagsaktuelle priser på vintage Rolex, isolert til det "bittelille" markedet som Norge er. Det må bli synsing basert på et snitt gjeldende for langt større globale markeder enn vårt.
Jeg er derfor ikke overasket over at du blir presentert et slingringsmonn på 20k for dette uret.
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe, Genta og Rød
Jeg har jo tilsvarende og hadde ikke solgt min for 100K ;)

For noen måneder siden hadde jeg tanker om at min var lett å selge for 70K, ref. et par tilfeller på Klokkeriet.
Chrono24 beveger seg fra 70ish til hinsides, så ingen tvil om at 80ish føles reelt for din. Den er VELDIG mye sjeldnere enn Pepsi fra samme tid, men så er det nok ikke så mange interessenter på Root Beer som på Pepsi.

Hadde din første annonse vært på 85K (mulig også uten den litt «rare» salgsteksten), så tror jeg det hadde vært flere PÅ med en gang.
Begynte du på 99K?

Ville annonsert her, men også Finn.no og noen Facebookgrupper (watchgeeks.no, Klokkeriet og Rolexforum) for å nå flere.

Sjekket priser på Chrono24 og startet på 95’. Trodde den skulle fly ut til den prisen. I stand corrected.
 
Sjekket priser på Chrono24 og startet på 95’. Trodde den skulle fly ut til den prisen. I stand corrected.
Timing er ikke enkelt. Sjelden vare, men den uten nipple og to lenker, kom ut likt og er solgt.
Legg ut på flere steder. Jeg fikk akkurat en PM via Facebook om råd på en utenlandsk Root Beer.
Kjøperne finnes, så håper du ikke haster ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Watchrecon.com gir et vesentlig mer edruelig (og etter mitt syn riktigere) prisbilde enn chrono24 (forhandlere). Førstnevnte har også en omsetningsstatistikk i bunnen.
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe og Rød
Tror @Gin er inne på noe som kan ligne på fasit: lite marked. Selv om vi alle er enige i at klokka er super og nipple-dial er digg er det også en litt "sær" klokke. Halvgull og brun. En pepsi vil nok fly raskere ut. Som Tom nevner så har Johnny sin ligget lenge på finn til ca 65´. Ikke like fin og papirløs, men 30´forskjell? Har superlyst på klokka, men som vanlig er klokkekontoen skrapa:)
 
  • Liker
Reaksjoner: DoDe
Tror @Gin er inne på noe som kan ligne på fasit: lite marked. Selv om vi alle er enige i at klokka er super og nipple-dial er digg er det også en litt "sær" klokke. Halvgull og brun. En pepsi vil nok fly raskere ut. Som Tom nevner så har Johnny sin ligget lenge på finn til ca 65´. Ikke like fin og papirløs, men 30´forskjell? Har superlyst på klokka, men som vanlig er klokkekontoen skrapa:)

Svarene i denne tråden tyder på at forskjellen ikke skal være 30’
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Takk for innspill alle sammen. Jeg går i tenkeboksen hva angår selve annonsen, pris og steder den kan legges ut :).
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød