TS Passaround 2. laget : nå med anmeldelser!! :

Takk for kjapt og hyggelig morgenmøte, og takk for kaffen! Vet ikke om jeg får anledning til å skrive en ekstremt detaljert anmeldelse, men noe kommer nok! Har Smith på hånda nå, og foreløpig er det en sjarmerende sak:)

Adamskater: hva mener du med skrangling? Jeg har en Benarus med Miyota 9015, og der er rotoren hørbar og med tydelig wobble når den roterer raskt. For meg et det sjarmerende, og ikke tegn på dårlig kvalitet. Ref. Valjeaux (?) wobble.

Adamskater: hva mener du med skrangling? Jeg har en Benarus med Miyota 9015, og der er rotoren hørbar og med tydelig wobble når den roterer raskt. For meg et det sjarmerende, og ikke tegn på dårlig kvalitet. Ref. Valjeaux (?) wobble.

Samme 9015 her i ja, jeg skjønner godt at "wobble"-følelse kan være godt og du på en måte tar del i gyrokraften som strammer opp fjæren. Men rotor-lyden her var mer metallisk og jeg oppfattet det som skranglete og ikke en "godlyd".
Har ikke i Seiko'enes 7S26 eller ETA2824-2 opplevt rotorlyden på denne måten.
Presiserer at jeg omtalte det som en "opplevelse" og min høyst subjektive mening, ikke en umiddelbar kobbling mot kvalitet.