Skulle vært no-go med wrist shots. Å ha en annen manns hårete lanker hengende på veggen er ikke særlig attraktivt.
Det får være forslag til neste år![]()
Enig med Sponon, enkelte liker jo hårete håndledd men jeg er ikke blant dem
Mulig at jeg stikker klokkelanken inn i et vepsebol men IMHO så er det to ting fotografene bør tenke på til neste år.
Dato på bildet er helt krise. Bildet var imidlertid så fint at jeg stemte på det; håper bare at Juice er kyndig i Photoshop.
Hva er det med reflekser og skarphet som bare dekker en del av klokken?
En gang i blant gjør reflekser seg men stort sett er det et forstyrrende element. Jeg vil se klokken og ikke gjenskinnet av en lampe eller to. De fleste bildene er planlagt så det bør være lett å unngå; worst case bruk et polafilter!
Uskarphet i deler av bildet er veldig fint om det er bakgrunnen som er uskarp. Skarphet som kun ligger på en del av klokken må være veldig gjennomtenkt for å funke. IMHO så er det ikke så mange fotografer som er så bra, for god ordens skyld heller ikke meg på tross av at jeg har knipset bilder og jobbet for fotografer siden quartz var hipt.
Når det er sagt så er jeg imponert over komposisjonen og motivene, noe som er vanskeligere enn å finjustere reflekser og skarphet så dette er ment som konstruktiv kritikk og ikke slakt.
Med ydmyk hilsen
Solli