Truth In Watch Movement Advertising

Jeg har nå lest artikkelen men vet ikke helt om jeg synes den er spesielt viktig.
Og har 'ablogtowatch' som i og for seg er et fint nettsted, egentlig noen definisjonsmakt her, utover den selvoppnevnte? Hadde det kommet fra 'federation suisse de horlogerie' eller lignende hadde det vært noe annet.

For øvrig tenker jeg at hele inhouse fenomenet er mer marketing drevet enn noe annet, særlig viktig for de mindre merkene som kjemper om oppmerksomhet og status. Samt for diskusjonsspaltene hos oss og andre klokkeentusiaster selvfølgelig. Vi må jo ha noe å diskutere...og skille klint fra hvete

Ariel setter fokus på momenter ved markedsføringbiten i urbransjen som veldig mange entusiaster ikke har helt stålkontroll på. Mange setter likhetstegn mellom produsentenes såkalte "in-house" og overlegen ytelse/kvalitet, mange er ikke klar over hvor mye løgn og villedende markedsføring som benyttes.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg er enig i definisjonene og "reglene" han konkluderer med avslutningsvis, men han er definitivt inne på noe.

At han ikke har makt? Kanskje ikke om saken bare blir liggende, men dersom man fikk i gang en dialog blant de største bloggerne om en felles definisjon av begrepene tror jeg ikke man skal kimse av innflytelsen det kan ha på bransjen.

Veldig god artikkel faktisk.
Ikke noe nytt for meg, men jeg tror at artikler sånn er nødvendig: Veldig nødvendig.
Spesielt nå, med trenden av "in-house" marketing og sin kraft/innflytelse.
Uten at bloggen pekket direkt på det(men disse som vet...Vet) var det bra at Tag-Heuer sin 1887 urverk ble signalisert.
Tag har gjort en gigant feil med lanseringen av kalibret som mange varmerker burde ta seg lekser om: De har nok gjorte det tro jeg...
En gang til kommer vi til konkludering at Seiko er den mest "in-house" en vanlig man kommer seg til, uten å selge en nyre.