Trur eg ...

Anders

Støttemedlem
Medlem
18. jan. 2008
Innlegg
4.410
I morgon vil eg byrja på eit nytt og betre liv,
trur eg.

Eg skal slutta å lese Finn.no,
trur eg.
Eg skal slutta å lese Timezone.com, Watchuseek og Ebay,
trur eg.
Eg skal slutta å sammenlikne priser med de overnevnte når eg finner noe på Finn,
trur eg.
Eg skal slutta å kjøpe klokker berre fordi prisen er ok i forhold til nettet,
trur eg.
Eg skal slutta å lese alt eg finn om klokker eg har bestemt meg for ikkje å kjøpe,
trur eg.
Eg skal slutta å planlegge kva slags remmar eg skal sette på klokker eg har bestemt meg for ikkje å kjøpe,
trur eg.
Eg skal slutta å ringe selgarar for å prute på klokker eg har bestemt meg for ikkje å kjøpa for å få ein betre pris,
trur eg.
Eg skal slutta å gi etter når eg ikkje får ein betre pris likevel, berre fordi eg _må_ ha klokke som eg har bestemt meg for ikkje å kjøpe,
trur eg.

Ja, i morgon skal eg byrja på den gode veg som sagt,
trur eg.
Taka striden upp mot klokka og den heile develsmakt,
trur eg.
Men i dag lyt det få vera, for eg fant noe på Finn.no som ligger trygt i lomma mi,
trur eg.


(Med mine dypeste unnskyldninger til Jacob Sande for å ha misbrukt både diktet hans og det nynorske språk på det groveste ... )

Innkommende Tudor Submariner! Så ble det enda et Rolex relatert ur :mrgreen:
Nå må jeg bare bestille meg en "Bond" Nato-rem, så skal nok lysten på en vintage Rolex Sub med plexi dempes,
trur eg! ;)
 
:) Jeg brukte den samme i mitt bryllup, men litt annen tekst da..... 8)
Grattis med ny Tudor.
 
Gratulerer!


Veldig bra omskrivning av J. Sandes dikt;)
Har sett bilder av Tudor uret og det flott.

bruker min eneste Rolex idag , og blir bare mere og mere fornøyd med den.(kjøpte en Nato rem på ebay for 5min siden)
bilderCanon400Dlastaned6208150.jpg

den er fra 87 og går +2/3 sek i døgnet..

God helg!!
J.cat
 
Gratulerer masse med nytt klokkekjøp.

J.CAT, hva slags NATO-rem kjøpte du til GMT'n din?

En annen ting, når startet Rolex med safirglass istedenfor plexi på GMT-serien?
 
Det ble det, Risti! Klarte ikke å la være likevel.

Takk alle sammen, bilder kommer i hvertfall når jeg har fått den på en Nato-rem. Føler veldig at det er det som er riktigst for den. Det er dessverre noen uriginale lenkedeler i den monterte lenken, spørs om ikke jeg må få byttet ut dem etterhvert. Endedelene og låsen er heldigvis orginale og riktige.
 
Hei Centurion:)

Takk skal du ha er storfonøyd med gmt'en!!

Bestille en svart og rød nato-strap på ebay.(litt første og beste opplegg)

Jeg har lest litt om 'ens historie nå ,tror kanskje jeg skal skive en liten post om den..
kort:1675 gmtmaster fra 1959-alle disse hadde plexi, og utover tilca1984-84 (mulig feil år) kom 16700 var første GMTmed safir, nesten paralellt begynte de å lage 16760 med tykkere kasse mellom 84-87.Både 16700 og 16760 hadde quickset date.det ble også laget en 16750...
På slutten av 80 tallet kom 16710(?) den kjente pepsien som har blitt laget i stort antall, ble først avløst av GMT-master II ceramic bezel som vi alle kjenner:) i fjor.
puh!.lol
Ønsker deg en god dag :)

J.Cat

Centurion skrev:
Gratulerer masse med nytt klokkekjøp.

J.CAT, hva slags NATO-rem kjøpte du til GMT'n din?

En annen ting, når startet Rolex med safirglass istedenfor plexi på GMT-serien?
 
Takk Risti4life,

Jada det ble den jeg hadde titta på,
fint med stållenke nå i varmen, håper du trives med din pepsi selv om den bare er 40mm;)

Ha en fin dag!
J.Cat

Risti4life skrev:
Grattis !!!! Ble det den du hadde vært og tittet på?
 
Takk J.Cat!

Grunnen til at jeg spør (uten å stjele postens relevans helt), er at jeg her forleden dag så noe som så ut til å være en 16710 med glossy dial og plexiglass/acrylic crystal og hull i kassen. Det får jeg ikke til å stemme mtp bla. denne artikkelen

http://doubleredseadweller.com/gmt_transition.htm.

Er det noen som har ytterligere informasjon rundt dette?
 
Hei,
Interessant spørsmål, syns det høres rart ut med plexi på denne modelen. uten at jeg kan så mye om rolex,vet jeg at urskivene kan blir bytta ut ,kanskje etter kjøpers ønske.
men plexi høres rart ut... Hvis du stiller spørsmålet på Rolex vintage, Rolex modern forum på Timezone.com får du garantert et godt svar.sjekk også:www.gmtmasterhistory.com


Vh,
J.Cat
250508029.jpg


Centurion skrev:
Takk J.Cat!

Grunnen til at jeg spør (uten å stjele postens relevans helt), er at jeg her forleden dag så noe som så ut til å være en 16710 med glossy dial og plexiglass/acrylic crystal og hull i kassen. Det får jeg ikke til å stemme mtp bla. denne artikkelen

http://doubleredseadweller.com/gmt_transition.htm.

Er det noen som har ytterligere informasjon rundt dette?
 
Jeg lovte noen bilder, men det glemte jeg visst :) I påvente av en Nato i Bond-farger har Tudoren fått en gammel lærrem jeg hadde liggende. Jeg har så mange ur på lenker ...

Klokkebilder031.jpg
 
Takk, takk! Ja, den er 40mm. Kassen er en Rolex Oyster, dog produsert i et annet stål enn Rolex sine egne. Baklokket er signert "ORIGINAL OYSTER CASE BY ROLEX GENEVA". Krona er Rolex triplock. Men verket er jo et ETA 2824-2, da :D

Edit: Jeg ser at kassen er oppgitt som 39,5mm, det er vel ett fett :mrgreen: