Trukket TRUKKET: Zenith New Vintage 1965

Medlem
20. juni 2011
Innlegg
408
Annonsetekst

Til salgs er min Zenith New Vintage 1965 fra 2004. Et særdeles flott dressur med en kasse av 18 karat rødt gull. Kassen er relativt tykk og har meget god heft. Dette gir en høy kvalitetsfølelse, som bare trumfes av klokker i langt høyere prisklasse. Avhengig av hvordan lyset brytes i skiven, kan skivefargen variere fra benhvit til sølv - et flott skue.
På baksiden er det safirglass med innsyn til det tynne og pent dekorerte Elite-urverket med rotor i 22 karat gull. Klokken er del av en limitert produksjon på totalt 250 enheter. Denne er nummer 9 i rekken.

Klokken har blitt tatt meget godt vare på i mitt eierskap, og er kun brukt under spesielle anledninger. Servicehistorikk er usikker, men uret holder tiden godt. Forrige gang jeg var innom Tidemann (1 år siden) fikk jeg melding om at oljene så bra ut. Klokken ble kjøpt i 2012 av goodguy her på forumet.


Handelen

Medfølgende i handelen er boks, hang-tag, booklet, en lys brun reim og ekthetsbevis.

Face2face i Bergen er absolutt å foretrekke. Eventuell forsendelse av uret vil skje med ekspress over natten og for kjøpers regning.


Litt tørre fakta

Kaliber: Elite 670
Gangreserve: 55 Timer
Tetthet: 30m
Glass: Safir
Diameter: 33x33mm
Lug avstand: 22mm
Referansenummer: 18.1965.670/01.C506

Pris kr 35 000.-


Bilder














Kan bæres i uformelle settinger også

 
Redigert: